W rozmowie skupiamy się na dzieciach, które rozpoczynają dopiero swoją przygodę ze szkołą. Jak również rozmawiamy o dzieciach z młodszych klas szkoły podstawowej, które do tej szkoły wracają. A wracamy wszyscy w sytuacji, która nadal jest niepewna, bo chociaż ta rozmowa miała miejsce rok temu, to nadal nie wiemy jak rozwinie się sytuacja związana z Covid_19 i czego mamy oczekiwać.
Podczas rozmowy opowiadamy, jak pomóc dzieciom łagodniej wejśc w nowe środowiski, jak im dać wsparcie i zrozumienie, ale również podpowiadamy, jak zadbac o własne emocje i potrzeby?
- Jak mogę pomóc mojemu dziecku się przygotować do szkoły?
- Jak rozmawiać o tym, jakich zmian może się spodziewać?
- Dlaczego ważna jest rutyna?
- Skąd mam wiedzieć, ile przygotowania potrzebuje moje dziecko, żeby czuło się bezpiecznie w nowym środowisku?
- Jak zmniejszać lęk przed Covidem-19?
- Jak sprawić, żeby początek roku kojarzył się z czymś pozytywnym?