reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

  • Każda z nas wita styczeń z nadzieją i oczekiwaniem. Myślimy o tym, co możemy osiągnąć, co chcemy zmienić, kogo kochamy i za kogo jesteśmy wdzięczne. Ale niektóre z nas mają tylko jedno pragnienie – przetrwać, by nadal być przy swoich bliskich, by nadal być mamą, partnerką, przyjaciółką. Taką osobą jest Iwona. Iwona codziennie walczy o swoje życie. Każda chwila ma dla niej ogromne znaczenie, bo wie, że jej dzieci patrzą na nią z nadzieją, że mama zostanie z nimi. Każda złotówka, każde udostępnienie, każdy gest wsparcia przybliża ją do zwycięstwa. Wejdź na stronę zbiórki, przekaż darowiznę, podziel się informacją. Niech ten Nowy Rok przyniesie szansę na życie. Razem możemy więcej. Razem możemy pomóc. Zrób, co możesz.
reklama

Marcóweczki 2011

wierka - wiesz co bo u nas są dwie opinie co do usuwania lub nie migdalkow. Wiki chorowal na gardło przez rok. Ale na razie cierpliwie czekamy i dostaje leki uodparniające.

Harshani - no to super wieści :D Słuch miał przebadany pół roku temu i jest git ;) a z autystycznymi dziećmi pracowałam kilka lat /prowadzę hipoterapię/ więc mam trochę doświadczenia jak to wygląda i u nas nie ma żadnych cech.

Marta, Scarletka - no akurat K Wiki mowi bardzo wyraźnie ;> dziwne co?
 
Ostatnia edycja:
reklama
J. też ma problem z literką K i mówi "tot" - kot, "tula" - kura, "pieset" - piesek - ale przedszkolna logopedka określiła ze to hiperpoprawność:tak:. O. do niedawna mówił zamiast Dawid - Gawid aż go Dawid (syn mojej psiółki) nauczył poprawnie mówić.Miał tez problem z "sz" i była skoła, syba (szkoła, szyba) oraz z "r".
Pastelka, po 2- 3 wizytach w poradni i codziennym ćwiczeniu w domu na obrazkach i buzi( fajny wierszyk dostał do ćwiczenia mięśni buzi) rozgadał się.

moj siostrzeniec ostatnio mowil ze u tesciow jadl montelle( monte lub nutella) i Dupe :D wiec chyba ma problem z literka Z ;-)
 
J. też ma problem z literką K i mówi "tot" - kot, "tula" - kura, "pieset" - piesek - ale przedszkolna logopedka określiła ze to hiperpoprawność:tak:. O. do niedawna mówił zamiast Dawid - Gawid aż go Dawid (syn mojej psiółki) nauczył poprawnie mówić.Miał tez problem z "sz" i była skoła, syba (szkoła, szyba) oraz z "r".
Pastelka, po 2- 3 wizytach w poradni i codziennym ćwiczeniu w domu na obrazkach i buzi( fajny wierszyk dostał do ćwiczenia mięśni buzi) rozgadał się.

no to mamy ten sam problem:/ zamiast nogi mówi nodi, góra to jest dóla, zamiast kot mówi ot, na szybę też mówi syba;) na rybę mówi lyba
a najbardziej mnie śmieszy jak mówi strach na wróble - stlach na óble;)
 
Ostatnia edycja:
Dzieki pastela właśnie przypomniałam sobie,ze zawsze o tej porze zaczynam podawać swojemu synkowi witaminy na okres jesienno-zimowy akurat wybieram się na zakupy to dopisze do listy.

A jak to jest z literka ''R''? Moze któraś z Was się orientuje?? Mój Samuel ma 5 lat i dalej zamiast R mówi L
 
Dzieki pastela właśnie przypomniałam sobie,ze zawsze o tej porze zaczynam podawać swojemu synkowi witaminy na okres jesienno-zimowy akurat wybieram się na zakupy to dopisze do listy.

A jak to jest z literka ''R''? Moze któraś z Was się orientuje?? Mój Samuel ma 5 lat i dalej zamiast R mówi L

tak jak wyżej napisałam zamiast R jest L;)
 
Juli przebija wszystkich swoim NIE MODE - :-D:-D:-D, czasem lubię się z nim podrażnić tak jak on wcześniej mówił :tak:- mojoto - siamolot, niucha - pielucha, pabi :baffled:- pasztet:-).
No miałam iść poleżeć a siedzę i piszę i naleciało się Marcjanek:-D:-D.
 
Najbardziej mi się podoba "dupa" i "pabi" :-D

Podzielę się z Wami tym, co mnie najbardziej wkurza w starych ludziach.. jak się ciaćkają do dzieci masakra: cio cieś albo doble piciu.. Sama słyszałam jak się babcia nad wnuczkiem tak znęcała, no i jak wtedy takie dziecko ma się nauczyć normalnie mówić??

Apropos starych bab, to jedna mnie wczoraj tak wku***a, że miałam ochotę jej z liścia pyknąć, ale się powstrzymałam i poszłam w drugą kolejkę.. Zbliżam się równo z babą do kolejki przy kasie, widzę że nie ma koszyka, no to myślałam, że dołącza do babki przed nami i zwolniłam, a ona ślizg i woła z końca sklepu wnuczkę z zajebiście napakowanym wózkiem.. no o mało mnie krew nie zalała..
 
Ostatnia edycja:
Marta mój też mówi nie mode, bo G na D zamienia:) hihihihi no to by się razem dogadali;)
malina to standard standard:/
 
Ostatnia edycja:
ta wczoraj mówię do Wiktora, że jedziemy do pani doktor i ona nauczy go mówić, no i się pytam co jej powiesz? a on ze śmiechem - dupa, dupa, dupa ;P oczywiście w gabinecie nie byl już taki chojrak
łobuzy nasze kochane

"
2 – 3 letnie dziecko (okres zdania) powinno umieć mówić oprócz samogłosek (za wyjątkiem „ą, ę”) następujące głoski: „p, pi, b, bi, m, mi, f, fi, w, wi, ś, ź, ć, dź, k, ki, g, gi, ch, t, d, n, ń, l”. Często dziecko trudniejsze głoski zastępuje łatwiejszymi do wymówienia. Zniekształcenia wymawianych głosek należy tłumaczyć zbyt słabą sprawnością artykulacyjną narządów mowy malucha. W tej fazie pojawiają się poszczególne kategorie gramatyczne. Wzbogaca się słownik. Pierwsze zdania są dwuwyrazowe i wyłącznie twierdzące. Szybko pojawiają się również proste zdania pytające i rozkazujące. Najczęściej używane są rzeczowniki (nazwy przedmiotów z otoczenia dziecka), czasowniki oznaczające czynności fizjologiczne, ruch, jak również przymiotniki (określenia).
Okres swoistej mowy dziecięcej – przypada na 3-6(7) rok życia dziecka.
Trzyletni maluszek prowadzi już swobodne rozmowy, chociaż mowa dziecka nie jest jeszcze doskonała. Czasem dziecko buduje wyraz łącząc 2-3 inne wyrazy np. „zatelefonić” oznacza „zadzwonić”, „pomasłować”, czyli „posmarować masłem”. Niekiedy dziecko wypowiadając wyraz przestawia w nim głoski bądź sylaby, np.: „kolomotywa” zamiast „lokomotywa”, „lejeń” zamiast „jeleń”, „konalówki” zamiast „kolanówki”. W wypowiedziach dziecka pojawiają się neologizmy, np. dziecko nazywa fontannę - „tryskawicą”. Upraszcza grupy spółgłoskowe, np. „bebek” zamiast „chlebek”, „sotka” zamiast „szczotka” itp. Utrwala się wymowa głosek, które pojawiły się wcześniej, a dziecko zaczyna używać także „ą, ę” oraz „ł, j”. Spółgłoski: „sz, ż, cz, dż” oraz „s, z c, dz” zastępowane są przez „ś, ź, ć, dź,”, chociaż „s, z, c, dz” mogą już być wymawiane poprawnie. Czasami samogłoski „e, o” są zastępowane przez „a”, zaś głoska „f” przez „ch”, lub odwrotnie."
reszta tu:
rozwój mowy dziecka

doczytałam, zw Wiktor jest na etapie "Od 1 do 2 roku życia (okres wyrazu) dziecko używa wielu samogłosek z wyjątkiem nosowych „ą”, „ę” oraz wypowiada spółgłoski: „p, b, m, t, d, n, ś”, a czasami też „ć, k, g”."
Używa tylko powyższych, ale tworzy z nich zdania. Maskara.
 
Ostatnia edycja:
reklama
dzięki Pastelka za ściągę
No to mój oprócz tego G, K i R mówi dobrze. Na razie się nie będę tym martwić
A co do łączenia kilku wyrazów w jeden, to mój jest w tym mistrzem. nie raz nie mogę wyjść z podziwu jakie rzeczy potrafi wymyślić, połączyć, albo przekręcić. Ostatnio lubi słowo: MIKSELOWAĆ:) chodzi oczywiście o miksowanie mikserem
 
Do góry