reklama

Mity logopedyczne. Co warto wiedzieć o rozwoju mowy dziecka?

Rozwój mowy to nie tylko mówienie, ale również rozumienie i słyszenie. Do dzisiejszej rozmowy zaprosiłam Agnieszkę Stefaniak, która jest logopedą i pedagogiem specjalny, a także terapeutką Treningu Słuchowego Neuroflow oraz Integracji Sensorycznej I stopnia. Prowadzi zajęcia terapeutyczne, podczas których najważniejsze jest podejście oparte na relacji z dzieckiem. I jest pasjonatką swojej pracy. Zresztą przekonajcie się sami!

Czego dowiecie się z naszej rozmowy?

  • Czy logopeda, to pani od literki r?

  • Czy normalne jest, że dwulatek jeszcze nie mówi?

  • Czy stereotypem jest, że jeśli starsze rodzeństwo zaczęło późno mówić, to młodsze też?
  • Czy rozmawiając z dziećmi możemy zdrabniać wyrazy?

  • Czy z wady wymowy można wyrosnąć?

  • Czy logopeda pracuje tylko z dziećmi powyżej trzeciego roku życia?

  • Czy spotkania z logopedą są wystarczające, żeby dziecko nauczyło się poprawnie mówić?
Czy powinniśmy kazać dziecku poprawiać wymowę wyrazów?
  • Czy poprawna mowa ma wpływ na późniejsze osiągniecia szkolne lub kontakty rówieśnicze