Rozwój mowy to nie tylko mówienie, ale również rozumienie i słyszenie. Do dzisiejszej rozmowy zaprosiłam Agnieszkę Stefaniak, która jest logopedą i pedagogiem specjalny, a także terapeutką Treningu Słuchowego Neuroflow oraz Integracji Sensorycznej I stopnia. Prowadzi zajęcia terapeutyczne, podczas których najważniejsze jest podejście oparte na relacji z dzieckiem. I jest pasjonatką swojej pracy. Zresztą przekonajcie się sami!
Czego dowiecie się z naszej rozmowy?
- Czy logopeda, to pani od literki r?
- Czy normalne jest, że dwulatek jeszcze nie mówi?
- Czy stereotypem jest, że jeśli starsze rodzeństwo zaczęło późno mówić, to młodsze też?
- Czy rozmawiając z dziećmi możemy zdrabniać wyrazy?
- Czy z wady wymowy można wyrosnąć?
- Czy logopeda pracuje tylko z dziećmi powyżej trzeciego roku życia?
- Czy spotkania z logopedą są wystarczające, żeby dziecko nauczyło się poprawnie mówić? Czy powinniśmy kazać dziecku poprawiać wymowę wyrazów?
- Czy poprawna mowa ma wpływ na późniejsze osiągniecia szkolne lub kontakty rówieśnicze