anula88
MAMY SIEBIE :0)
- Dołączył(a)
- 20 Listopad 2006
- Postów
- 9 933
jesteś nie zastąpiona ! uwielbiam cie za to [emoji5]Najważniejsze to pokaż mu różnicowanie głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych w parach opozycji np.
T - jest bezdźwięczne - dotknij swojej krtani przy wymowie - nie powinnaś czuć wibracji
D - jest dźwięczne - przy wymowie krtań drży
'''Jednym ze sposobów pokazania różnicy w dźwięczności głosek jest położenie dłoni dziecka na swojej szyi, w okolicach krtani i naprzemienne wypowiadanie głoski dźwięcznej oraz jej bezdźwięcznego odpowiednika.
Następnie omawiamy z dzieckiem, co czuło pod dłonią gdy mówiliśmy pierwszą głoskę, a co za drugim razem. Możemy pomóc dziecku w opisie odczuć, podpowiadając nazewnictwo (np. „coś drgało”, „szyja się trzęsła”, „coś tam było”, „coś się ruszało” – cytaty są autentyczne i pochodzą z opisów dokonywanych przez dzieci). Następnie zachęcamy, aby położyło dłoń na swojej krtani i spróbowało wypowiedzieć te same głoski (raz dźwięczną a raz bezdźwięczną). Ponownie prosimy dziecko, aby podzieliło się odczuciami – „co czujesz, jak mówisz D?”, „co czujesz, jak mówisz T?”
Naukę rozróżniania dźwięczności i bezdźwięczności głosek dobrze jest zacząć od tych, które można dowolnie przedłużać (np. ZZZZZ – SSSSS).''
Słuch fizyczny miał badany ?
yyy nie miał ha ha ale słyszy dobrze [emoji4] i to co chce i to co trzeba ...swoją drogą jak powtarza wyrazy to robi to idealnie ... musze się zagłębić w temacie bo laik ze mnie