Nie pielęgnujcie pragnienia, by dziecko
rozwijało się w określonym kierunku (by wyrósł z niego
określony typ człowieka), pragnijcie po prostu, żeby się rozwijało.
(Gordon, 1991, 273)
Widze, ze coraz wiecej ludzi zaczyna dostrzegac bezsensownosc kar fizycznych stosowanych na dzieciach. :-)
Mimo wszystko nadal namietnie i wrecz z uporem maniaka, bez jakiejkolwiek wiedzy stawiaja niektorzy znak rownosci pomiedzy wychowaniem bez bicia a wychowaniem beztresowym.Ludzie!!!Poczytajcie na ten temat chociaz w wikipedii.Wklejam link aby kazdy, komu znowu przyjdzie ochota pochwalic sie brakami wiedzy w podstawach tego typu wychowania, niech sobie to wydrukuje i wykuje sie na pamiec!
http://pl.wikipedia.org/wiki/Bezstresowe_wychowanie
NIE;NIET;NO;NADA,NEI- WYCHOWANIE BEZ BICIA TO NIE TO SAMO CO WYCHOWANIE BEZTRESOWE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja was juz naprawde resztka sil prosze:dajcie temu beztresowemu wychowaniu umrzec w spokoju!
To nie dziecko trzeba dopasowac do doroslego, tylko dorosly powinien (jesli ma troche wiecej oleju w glowie niz same, automatyczne powielanie stereotypow pokutujacych jeszcze ze sredniowiecza) dostosowac odpowiednie (nie naruszajace godnosci malego czlowieka)metody wychowawcze do
ETAPU ROZWOJU DZIECKA. I tu nie chodzi o przeczytanie 1001 poradnikow jak wychowac dziecko tylko zapoznac sie najprosciej z podstawami rozwoju dziecka. Gdyby tak kazdy mial troche checi i zadal sobie troche trudu to by sie zdziwil, ze tzw. nieposluszenstwo, czy histeria to nie jest celowe utrudnianie rodzicom zycia tylko po prostu dziecko nawet bardzo rozwiniete w stosunku do swojego wieku
NIE MYSLI TAK JAK DOROSLY.
Juz w 1700 wieku J.J.Rousseau byl jednym z pierszych fundamentow pedagogiki w ktorej dziecko traktowane powinno byc jako
PODMIOT a nie PRZEDMIOT.
Tutaj kilka fragmentow z:
http://www.wodn.lodz.pl/wodn/images/stories/PE/PE_2012/PE_artykul_nr_5_2012.pdf
Według Konwencji dziecku przysługują wszystkie uniwersalne
prawa człowieka, zmodyfikowane poprzez dostosowanie
ich do potrzeb i możliwości dzieci oraz dodatkowe,
szczególne. Wg Marty Santos Pais, przedstawicielki
ONZ ds. przeciwdziałania przemocy wobec dzieci:
Prawa dziecka pojmowane są nie jako przeciwstawienie
prawom dorosłych albo jako alternatywne w stosunku do
praw rodziców, ale jako integralna część praw człowieka przynależnych
wszelkim istotom ludzkim.
Bogusław Śliwerski wśród praw dziecka postulowanych
przez Korczaka wymienia:
★ „Prawo do szacunku (dla niewiedzy, dla smutku, niepowodzeń
i łez; dla misterium poprawy, dla młodego wysiłku
i ufności, dla pracy poznania, dla tajemnic i wahań
ciężkiej pracy wzrostu, dla własnych słabości);
★ Prawo do bycia sobą;
★ Prawo do miłości (do piersi matki, atmosfery ciepła
i troskliwości);
★ Prawo do tajemnicy (do tajemnicy osoby, jak i własnych
spraw, przeżyć i doznań);
★ Prawo do samostanowienia (prawo antytezy, prawo
do oporu, do protestu, do upominania się i żądania, do wypowiadania
własnych myśli, do życia własnym wysiłkiem
i własną aktywnością);
★ Prawo do własności siebie – do samoposiadania
i swoich rzeczy);
★ Prawo do własnego rozwoju, dojrzewania i śmierci;
★ Prawo do ruchu, do zabawy, do pracy i do badania;
★ Prawo do sprawiedliwości w życiu. (Śliwierski, 1992,
37-38)
Komus sie pewnie malo to spodoba, ze az tyle wypocin ale
KTO CZYTA NIE BLADZI!