Witam.
Dzieki dziewczyny za info o lodowkach,bo tak walsnie mysle ze jak juz kupic lodowke to zeby miala ta nowa technologie.... tez slyszlam o tym no frost dobre rzeczy. Kwiateczek a ty rozmrazasz ten zamrazalnik czy napradwe nie ma co tam rozmrazac tylko wystarczy przetrzec?
Joanna ja tez ciagle mysle nad szkołą,,tzn moja i tak juz od wrzesnia idzie do szkoły ale tam moze isc do grupy przedszkolnej lub do pierwszej klasy. I nie wiem.Miałam rozmowe z psychologiem jak pisalam,pochwaliła mi dziecko bardzo,dostałam rozne materiały do przeczytania ,linki do stron w necie .. ech nie wiem naprawde.
Dostalam np takie cos,przepisalam...
Na pierwszej stronie taka tabela i po lewej stronie w tytule
Dziecko posiadajace gotowosc szkolna:A po prawej jest to co ja na czerwono zaznaczylam Dziecko nie posiadajace gotowosci szkolnej
-posiada orientacje w swoim otoczeniu,zna swoje imie,posiada informacje na temat swojej rodziny,wie gdzie mieszka/nie ma orientacji w swoim otoczeniu
- ma rozwiniete procesy poznawcze na poziomie wlasciwym dla wieku,umie nawiazywac kontakt z otoczeniem/nie ma rozwinietych procesow poznawczych na wlasciwym poziomie,nie potrafi nawiazywac kontaktu z otoczeniem,zbyt wycofane np robi to w sposob nieadekwatny,nieakceptowany i niezrozumialy dla rowiesnikow
-posluguje sie mowa w sposob zrozumialy dla otoczenia,ma odpowiedni zasob slow umozliwiajacy dobra komunikacje slowna/wystepuja znaczne ograniczenia w komunikacji slownej uniemozliwiajace zrozumienie wypowiedzi i skuteczne przekazywanie informacji
-samoistnie,spontanicznie rozpoczyna rozmowe, umie sygnalizowac swoje potrzeby/nie nawiazuje spontanicznie kontaktu slownego,wycofane
-sprawnie posluguje sie olowkiem,kredka,uzywa nozyczek/ nie lubi rysowac,ma trudnosci w poslugiwaniu sie olowkiem,poziom wykonywanych prac jest ponizej poziomu dzieci w tym wieku,nie radzi sobie z wycinaniem nozyczkami
-potrafi nazywac co narysowalo na kartce,mozna rozpoznac elementy rysunku/nie nazywa tresci swojego rysunku lub zgaduje przy nazywaniu,wystepuja trudnosci z rozpoznawaniem tresci rysunku przez doroslego
-umie sie skupic podczas rysowania ,zabawy/ ma trudnosci z skupieniem sie na zadaniu,przerywa dzialanie,odchodzi
-rozumie polecenia doroslego,potrafi liczyc wg kolejnosci,potrafi kontaktowac sie bez leku z innymi osobami doroslymi w rodzinie/ nie rozumie polecen doroslego,wymaga wielokrotnych powtorzen,nie potrafi liczyc w kolejnosci,unika kontaktu z osobami obcymi
-bez problemu rozstaje sie z rodzicami/ ma trudnosci z rozstaniem sie z rodzicami
-angazuje sie spontanicznie w dzialania podczas pobytu w przedszkolu/ nie jest spontaniczne na terenie przedszkola,negatywnie przezywa pobyt w nim,czeka na odebranie z przedszkola
-chetnie bawi sie z rowiesnikami,nawiazuje pierwsze przyjaznie oraz umie prawidlowo funkcjonowac w grupie/ nie bawi sie z rowiesnikami tylko samo lub przyglada sie dzieciom z odleglosci,wywoluje konflikty,obwinia inne dzieci
-zapytane o cos odpowiada chetnie,smialo/ zapytane odchodzi,chowa sie,wstydzi sie odpowiedziec na pytanie
-w duzym stopniu umie panowac nad emocjami i kontrolowac je,umie sie podporzadkowac-zgodnie z obowiazujacymi zasadami/ nie potrafi kontrolowac swoich emocji,nie podporzadkowuje sie ,lamie zasady,robi co chce
-potrafi wspoldzialac z rowiesnikami,umie poczekac na swoja kolej/nie potrafi wspoldzialac z rowiesnikami,chce rzadzic,niszczy wytwory innych,nie potrafi czekac na swoja kolej
-coraz lepiej radzi sobie z trudnosciami,umie utrzymac porzadek w swoim miejscu zabawy,dba o swoje rzeczy/ nie potrafi pokonywac trudnosci,nie jest nastawione do utrzymywania porzadku,nie dba o swoje rzeczy ,niszczy je.
-umie byc pozyteczne w przedszkolu i domu,ce****e je wzrost poczucia obowiazku/nie chce wykonywac drobnych prac domowych w przedszkolu i domu, czesciej balagani niz pomaga
-wykonuje rozne czynnosci samodzielne (ubiera sie ,rozbiera,wykonuje czynnosci w toalecie itd)/ ma trudnosci z dzialaniami samoobslugowymi,wymaga pomocy w ubieraniu i w toalecie
-lubi chodzic do przedszkola/ nie lubi chodzic do przedszkola