Kasiawilde, i myślę, że nic z tego nie zaszkodzi...
STYMULACJA SI - ZALECENIA TERAPEUTYCZNE
W okresie noworodkowym i niemowlęcym
- kołysanie ,bujanie ugniatanie
( wg najnowszych badań kołysanie pięciokrotnie przyspiesza rozwój dziecka)
- masaż całego ciała opracowany przez Fryderyka Leboyer w oparciu o hinduską
metodę Shantala.
- przemawianie do dziecka ,czytanie, opowiadanie ,śpiewanie
- zawieszanie w łóżeczku różnego rodzaju mobili- karuzeli z zabawkami
- dotykanie dziecka rożnymi fakturami
- otaczanie zabawkami dźwiękowymi i o różnej fakturze
- ubogacanie jadłospisu w nowe doznania smakowe i węchowe, jak też konsystencje
- rozwój chwytu adekwatnie do wieku
- stymulowanie rozwoju ruchowego, szczególnie dbanie o etap raczkowania
- zachęcanie do naśladowania dźwięków mowy, odgłosów zwierząt i otoczenia
w okresie poniemowlecym
- stymulowanie rozwoju ruchowego przez bieg w różnych kierunkach, chodzenie po
nierównym terenie , chodzenie po schodach ,chodzenie na palcach, piętach,
- korzystanie z huśtawek, karuzeli, zjeżdżalni, drabinek do wspinaczki, tuneli,
- ćwiczenie ruchów równoczesnych, naprzemiennych skoków, podskoków ,
stania na jednej nodze itp
- ćwiczenie małej motoryki poprzez; rysowanie ,malowanie lepienie z różnych tworzyw, konstruowanie z różnych klocków
- również ubogacanie jadłospisu w nowe doznania smakowe ,węchowe i konsystencje
- bogacenie zasobu słownictwa biernego i czynnego, ćwiczenia oddechowe
poznanie schematu ciała, nazw wszystkich części ciała,
- stymulacja dotykowa różnymi fakturami ( dłonie ,stopy, całe ciało zależnie od potrzeby)
- chodzenie boso po różnych fakturach ( rożnego typu wycieraczki)
w okresie przedszkolnym
- doskonalenie rozwoju ruchowego w oparciu o wyżej wymienione aktywności ,a ponad to
- nauka jazdy na rowerku trójkołowym, hulajnodze, rolkach ,łyżwach
- trenowanie rzutów celowniczych, itp
- kształtowanie lateralizacji
- doskonalenie sprawności rąk w tym chwytu pisarskiego
- ćwiczenia wg metody Ruchu Rozwijającego Veroniki Sherborne
- ćwiczenia - elementy Kinezjologi Edukacyjnej wg Pola Denissona
- ćwiczenia grafomotoryczne wg Hanny Tymichowej i Marii Pietnium
- rozwijanie sprawności językowej i oddechowej w recytacjach i piosenkach
-ćwiczenie koordynacji wzrokowo - ruchowej
- ćwiczenie chodu mierniczego-stopa za stopa
- chodzenie po liniach, śladach i miedzy wyznaczonymi liniami
- wskakiwanie obunóż do obręczy
-wspinanie się na drabinki
oraz wiele innych aktywności typowych dla wieku przedszkolnego.
- stymulacja dotykowa różnymi fakturami ( dłonie ,stopy, całe ciało zależnie od potrzeby)
Saffi, u mnie przedszkolaki z nadwrażliwością wcale nie są z zaniedbujących rodzin, raczej takich b. zaangażowanych...