reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

reklama

Zakupy styczniówek 2009

Adiva - a nie obawiałaś się niczego kupując fotelik, który nie brał do tej pory udziału w testach konsumenckich w Europie ?
Nie zwracałam na to uwagi...tak to jest w świecie ludzi których nie stać na fotelik za 1000 zł ...Czytałam o nim i w gazetach i na stronach i jakieś testy przechodził...Zdobył laur konsumenta czy jak to sie zwie..był bardzo często polecany przez inne mamy....nie dajmy sie zwariować..
 
reklama
Nie zwracałam na to uwagi...tak to jest w świecie ludzi których nie stać na fotelik za 1000 zł ...Czytałam o nim i w gazetach i na stronach i jakieś testy przechodził...Zdobył laur konsumenta czy jak to sie zwie..był bardzo często polecany przez inne mamy....nie dajmy sie zwariować..
My też przymierzamy się do kupna ale w granicach ok 300 zl. :confused2:
 
teraz fotelik mamy 0-13 ale młody długi jest i z nózkami juz mu coraz bardziej niewygodnie

nastepny fotelik mamy dostac od dziadka...jeszcze nie mowil w jakich pieniazkach mamy sie zmiescic
 
ja kupiłam używany sweterk na polarku i bluzę za groszę. Tym razem się udało i rzeczy wyglądają super.
A w H&M nie mogłam się nie kupić tej kamizelki :happy:, do kompletu wziliśmy body w ciemnym różu, a w rekids kilka koszulek
 

Załączniki

  • kamizelka.jpg
    kamizelka.jpg
    16,5 KB · Wyświetleń: 34
  • bluza.jpg
    bluza.jpg
    39,2 KB · Wyświetleń: 33
  • sweterek.jpg
    sweterek.jpg
    27,8 KB · Wyświetleń: 31
Co do fotelików to nas uświadomił sprzedawca, że za udział w testach bezpieczeństwa ADAC firma musi zapłacić, i to sporo, dlatego wiele firm, w tym polskie, np. Coneco nie decydują się na nie. Wg. norm europejskich wymagany jest tylko atest. Nie wiem, czy to prawda, ale może coś w tym jest?
Swoją drogą, testy wykonywane są przy prędkości 50 czy 60 km/h. Możemy więc tylko mieć nadzieję, że fotelik, który jest bezpieczniejszy przy takiej prędkości, będzie również taki przy wyższych prędkościach...
My zaczynamy się powoli rozglądać za kolejnym fotelikiem, ale jeszcze jakiś czas Mała pojeździ w tym pierwszym, bo spokojnie się mieści.
 
my jeszcze nie mamy kupionego ale przymierzamy się do maxi cosi - albo tobi albo priori z systemem iso fix

ja to mam fioła na punkcie bezpieczeństwa.

właśnie na isofixy też patrzę.
zastanawiam sie też między
Maxi-Cosi priorifix (isofix)
HTS Besafe Izi Comfort X1 Isofix (zwyciązca w testach zderzeniowych)
Roemer Duo Plus z Isofixem

wszystkie są podobnie drogie.
 
Co do fotelików to nas uświadomił sprzedawca, że za udział w testach bezpieczeństwa ADAC firma musi zapłacić, i to sporo, dlatego wiele firm, w tym polskie, np. Coneco nie decydują się na nie.

no nie dokońca to tak jest.
na przykład w przypadku testów z roku 2006 - do testów wybierane były modele, które spełniają normy ECE - R 44.03 (dotyczące wytrzymałości i poprawności działania), z rocznika 2006, polecone przez automobilkluby i organizacje konsumentów biorące udział w testach.
W większości foteliki zostały nabyte w sklepach, a gdy było to niemożliwe zostały wybrane losowo z magazynów producenta lub importera. Sposób mocowania oraz statyczne testy przeprowadzone zostały w VW Golfie IV.
Główną uwagę zwracano na dwa kryteria: bezpieczeństwo i łatwość obsługi. Wszystkie modele zostały poddane testom w czasie zderzenia czołowego (przy prędkości 64 km/h) oraz bocznego (50 km/h).
Każdy fotelik został poddany próbie z udziałem manekina o najmniejszej oraz największej dopuszczalnej wadze dla danego modelu fotelika. O ile było to możliwe, to zarówno w pozycji siedzącej, jak i leżącej. Sprawdzone zostały także takie elementy jak: poprowadzenie pasów, dopasowanie do wzrostu dziecka, stabilność mocowania w samochodzie oraz zabezpieczenie głowy. Wszystkie statyczne próby (m.in. montowanie fotelika w aucie) zostały przeprowadzone w wersjach trzy- oraz pięciodrzwiowych.
 
reklama
Do góry