Seat Leon Cupra bazuje na tej samej płycie podłogowej MQB co VW Golf VII, Skoda Octavia, Skoda Rapid i Audi A3. Technicznie to dokładnie to samo. Silniki, zawieszenie, elektronika - to wszystko jest identyczne. Różnia się nadwoziem i jakością wykończenia. Obecnie Cupra staje się osobną marka, tzw. sportową. Docelowo Seaty będątylo sportowe, skoda dla ludu, a VW górna pólka. Oczywiście w tej całej polityce grupy VW najmniej zadowoleni są Czesi. Równie dobrze można kupić Bugatti - też VW. Owszem były siniki, które rozpadały się bardzo szybko (od 2005 do 2011 TFSI i FSI). Obecnie są to małe pojemności o sporych mocach, które są narażone na LSPI, więc jak ktoś nie dba to rozwali każde auto. "Polecam" silnik 3.0 TDI i wymiane rozrządu w tym silniku, która trwa 15 roboczo godzin i wymaga wymontowania silnika z auta, co za tym idzie ogromne koszta (od 7tyś u pobocznego mechanika). Kupując auto trzeba się zastanowić, jakie są częste usterki, jakie są koszta z nimi zwiazene i trzeba wybrać mniejsze zło. Obecnie na rynku nie ma idealnego auta. Jedne Ciebie zabiją - Tesla (tryb autonomiczny), inne podatne na ataki hakerskie - Chrysler, inne same przyspieszaja - Toyota Yaris i elektryczne sterowanie gazem, bądz wyłaczajace się wspomaganie kierownicy, nawet BMW seri 3 z wybuchającymi poduszkami powietrznymi powyżej 150km/h. Mercedes również jest lipny po 2000 roku, szybko łączy się z matka naturą - rdzewieje poprawili to dopiero po 2010. Nie wspomne o pierwszych wypustach Dacii, które wyjeżdżały zgnite z fabryki. Po zakupie auta warto obserwować akcje serwisowe. Mercedes Sprinter np, miał poprawianą konserwacje szyby, Fiat Ducato i odpadajaće drzwi - wymieniali zawiasy na mocniejsze, Toyota Avensis i rozlatujące się silniki - pewne roczniki były wzywane na darmową wymianę na nowy. Mazda to technicznie to samo co Volvo i Ford. Tu wiadomo, Volvo najdroższe. V70 np. to Mondeo. Dacia Duster - to tańszy Nissan Quashqai, to powstało przy współpracy z Renault.