reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

  • Czy pomożesz Iwonie nadal być mamą? Zrób, co możesz! Tu nie ma czasu, tu trzeba działać. Zobacz
reklama

Marcówki-codzienne rozmówki:))

Przeczytac przeczytałam ale żeby pamiętac co komu odpisac to juz nie:-(

Młoda mamusia-lez cierpliwie w szpitalu i niech zrobią porządek z tą cholerna gestozą. Ściskam;-)

Iza-ale nam stracha narobiłaś. Normalnie babo nastepnym razem ( oby go nie było) nie siedz na forum tylko na IP zapieprzaj w podskokach!

Czarnuszka-popieram dziewczyny-nie czytaj na necie bo od tego nowotworu można dostać od samego czytania. LEkarz bedzie wiedział co robić.

Aguś- głowa do góry. Jutro wstanie lepszy dzień:-) Hormony szaleja nie ma co ale każda z nas ma takie dni więc nie jestes sama. Komedię sobie jakąś włącz albo połżó sie spać. Mmoże chandra minie.

Co do tuszy-ja tez jestem fanką Max Factorów zwłaszcza Masterpiece Max ale jeszcze lepszy jest Clinique High Impact. Kto nie próbował-polecam:-)

Materac mam kokos-gryka. Pierwsza córa była zadowolona więc drugi bąbel mam nadzieję tez:-D. Lateks silnie uczula niektóre dzieicaki stąd zaleca się ostrożnośc przy materacach lateksowych

Patinka-współczuję. Faktycznie sytuacja nie do pozazdroszczenia,. Ale zamatrtwianie się do nieczego konstruktywnego nie doprowadzi. Wiem ze może łatwo mi tak gadac ale uwierz-przechodziłam kiedyś podobną sytuację:ja studentka dzienna bez pracy, mąż ( wtedy jeszcze nie-mąż) nagle bez pracy, wszystko spadło jak grom z jasnego nieba i zyliśmy tak ponad pół roku:szok:. W międzyczasie W. znalazł sposób na dorabianie, ja przeprosiłam się z promocjami ( na których nie stałam od 2 lat) i jakoś poszło. A po pół roku razem dostaliśmy wymarzone posady w tym samym czasie! Straty odrobiliśmy ( czytaj długi spłacilismy) w 3 miesiące. Więc u Was musi tez być dobrze! Najlepiej dowiedz się w MOPS=ie czy nie przysługuja Wam jakieś zasiłki, dodatki itp, np. dodatek mieszkaniowy czy inna cholera. No i goń mężą do szukania leopszej lub co najmniej dodatkowej pracy, a sama możesz np. dac ogłoszenie i wynajmowac sie jako dochodząca pielegniarka do robienia zastrzyków. Ja ostatnio wynajmowałam praywatnie pielegniarkę i za 1 zastrzyk płaciłam 15 zł. Mała dostawała zastzryki 2 razy dziennie przez 8 dni więc łącznie zapłaciłam pielegniarce 240 zl. To chyba niezle jak na tydzien 10-minutowej pracy, co? I cały dzien możesz spedzac spokojnie z maluszkiem:tak:
 
reklama
chce oddac nawilzacz powietrza kyory kupilam w sobote, dzwonilam do tego sklepu i oni zwrotów nie przyjmuja....:wściekła/y::wściekła/y::wściekła/y:pytam cxy moge wymienic na inne rzeczy, bo kosztowalo to ponad 300 a ona na to ze nie wie bo ma tylko umowe zlecenie..:confused::wściekła/y:
 
Dziewczyny powiedzcie mi jak to jest ze zwrotem towaru do sklepu? moge zwrocic bez tłumaczenia ?? do ilu dni ? i czy takjie jest moje prawo czy to tylko dobra wola sprzedawcy??

no niestety z tego co wiem z doswiadczenia to jedynie wola nie sprzedawcy lecz wlasciciela sklepu

dzis pewnie przyjda moje wklady poporodowe i butelki aventu :)
 
Dzieki dziewczyny za wszystkie miłe słowa :* wykąpalam sie, pomalowałam, wyprostowalam włoski, i pochłonełam 4 wafelki i juz mi troche lepiej :-) pojade do sklepu to kupie cos dla małej to juz całkiem mi sie polepszy:tak:
 
chce oddac nawilzacz powietrza kyory kupilam w sobote, dzwonilam do tego sklepu i oni zwrotów nie przyjmuja....:wściekła/y::wściekła/y::wściekła/y:pytam cxy moge wymienic na inne rzeczy, bo kosztowalo to ponad 300 a ona na to ze nie wie bo ma tylko umowe zlecenie..:confused::wściekła/y:

A znalazłaś w nim jakąś wadę?;-)


Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową. Niezgodność z umową jest innym pojęciem niż wada towaru reklamowanego w ramach rękojmi. (Rękojmia jest to odpowiedzialność sprzedawcy za wady towaru. Przepisy o rękojmi za wady stosuje się do towarów zakupionych do końca 2002 r. Odpowiedzialność ta trwa rok od zakupu towaru).
Ustawodawca wprowadza trzy domniemania określające przesłanki jakie muszą być spełnione aby towar konsumpcyjny uznać za zgodny z umową. Brak przesłanek ustawowych – skutkuje uznaniem towaru za niezgodny z umową.
I. W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości towaru między kupującym a sprzedawcą, należy uznać, że jest on zgodny z umową, jeżeli odpowiada podanemu przez sprzedawcę opisowi, lub ma cechy okazanej kupującemu próbki albo wzoru, a także gdy nadaje się do celu określonego przez kupującego przy zawarciu umowy.
II. W innych przypadkach (kiedy nie było indywidualnych uzgodnień) należy uznać, że towar konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany oraz jego właściwości odpowiadają właściwościom ce****ącym towar tego rodzaju.
III. Zgodność towaru z umową ocenia się także w odniesieniu do zapewnień sprzedawcy zawartych w reklamie odnoszącej się do danego towaru.

W jednym przypadku ustawa bezpośrednio wskazuje na brak zgodności towaru z umową. Mianowicie za niezgodność towaru z umową ustawa uznaje nieprawidłowość w jego zamontowaniu i uruchomieniu, jeżeli czynności te zostały wykonane w ramach umowy sprzedaży przez sprzedawcę lub przez osobę, za którą ponosi on odpowiedzialność, albo przez kupującego według instrukcji otrzymanej przy sprzedaży.


Odpowiedzialność sprzedawcy wobec kupującego


Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową.
Ustawa o sprzedaży konsumenckiej rozciąga w czasie chwilę wydania towaru.
Mianowicie w przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru, ustawa uznaje, że niezgodność towaru istniała w chwili jego wydania.
Sprzedawca ma możliwość zwolnienia się od odpowiedzialności z tytułu niezgodności towaru z umową:
1) jeżeli wykazał, że nie znał zapewnienia co do zgodności towaru z umową wyrażonego publicznie w oznakowaniu towaru lub reklamie, ani oceniając rozsądnie nie mógł znać, albo że nie mogło ono mieć wpływu na decyzję kupującego o zawarciu umowy albo jeżeli treść zapewnienia sprostowane przed zawarciem umowy,
2) jeżeli w chwili zawarcia umowy kupujący o tej niezgodności wiedział lub oceniając rozsądnie powinien był wiedzieć – następuje całkowite wyłączenie odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową.


Uprawnienia kupującego


Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez:
- nieodpłatną naprawę (która obejmuje również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia), albo
- wymianę towaru na nowy.

Sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się do zawiadomienia kupującego o niezgodności towaru z umową w terminie 14 dni.
W przeciwnym razie będzie zobowiązany do uznania roszczeń kupującego za uzasadnione.
W razie niezaspokojenia uprawnień kupującego wskazanych wyżej, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny, albo odstąpić od umowy – żądając zwrotu pieniędzy.
Uprawnienia te przysługują kupującemu jedynie w sytuacji w której naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów, albo sprzedawca nie zdoła uczynić zadość żądaniu naprawy albo wymiany w odpowiednim czasie.
Kupującemu nie przysługuje jednak uprawnienie do żądania odstąpienia od umowy w powyższych okolicznościach w przypadku, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
 
Witam!!Ja tylko na chwilke zaraz zmykam na zakupki.Nocka przespana dwa razy w kibelku.Wstałam o 9tej,ale bym dalej poleżał.Śniadanko zjadłe.Ostatnio mam sny o tym ze juz urodziłam Bartusia w snie ma czarne włoski,mam nadzieje,że w rzeczywistości też bedzie miał.:-)Młoda mamusia trzymaj sie dzielnie tam sie tobą zajmą:tak:Kochane dobrego piątku Wam życze;-)
 
A znalazłaś w nim jakąś wadę?;-)


Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową. Niezgodność z umową jest innym pojęciem niż wada towaru reklamowanego w ramach rękojmi. (Rękojmia jest to odpowiedzialność sprzedawcy za wady towaru. Przepisy o rękojmi za wady stosuje się do towarów zakupionych do końca 2002 r. Odpowiedzialność ta trwa rok od zakupu towaru).
Ustawodawca wprowadza trzy domniemania określające przesłanki jakie muszą być spełnione aby towar konsumpcyjny uznać za zgodny z umową. Brak przesłanek ustawowych – skutkuje uznaniem towaru za niezgodny z umową.
I.W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości towaru między kupującym a sprzedawcą, należy uznać, że jest on zgodny z umową, jeżeli odpowiada podanemu przez sprzedawcę opisowi, lub ma cechy okazanej kupującemu próbki albo wzoru, a także gdy nadaje się do celu określonego przez kupującego przy zawarciu umowy.
II.W innych przypadkach (kiedy nie było indywidualnych uzgodnień) należy uznać, że towar konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany oraz jego właściwości odpowiadają właściwościom ce****ącym towar tego rodzaju.
III.Zgodność towaru z umową ocenia się także w odniesieniu do zapewnień sprzedawcy zawartych w reklamie odnoszącej się do danego towaru.

W jednym przypadku ustawa bezpośrednio wskazuje na brak zgodności towaru z umową. Mianowicie za niezgodność towaru z umową ustawa uznaje nieprawidłowość w jego zamontowaniu i uruchomieniu, jeżeli czynności te zostały wykonane w ramach umowy sprzedaży przez sprzedawcę lub przez osobę, za którą ponosi on odpowiedzialność, albo przez kupującego według instrukcji otrzymanej przy sprzedaży.


Odpowiedzialność sprzedawcy wobec kupującego


Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową.
Ustawa o sprzedaży konsumenckiej rozciąga w czasie chwilę wydania towaru.
Mianowicie w przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru, ustawa uznaje, że niezgodność towaru istniała w chwili jego wydania.
Sprzedawca ma możliwość zwolnienia się od odpowiedzialności z tytułu niezgodności towaru z umową:
1)jeżeli wykazał, że nie znał zapewnienia co do zgodności towaru z umową wyrażonego publicznie w oznakowaniu towaru lub reklamie, ani oceniając rozsądnie nie mógł znać, albo że nie mogło ono mieć wpływu na decyzję kupującego o zawarciu umowy albo jeżeli treść zapewnienia sprostowane przed zawarciem umowy,
2)jeżeli w chwili zawarcia umowy kupujący o tej niezgodności wiedział lub oceniając rozsądnie powinien był wiedzieć – następuje całkowite wyłączenie odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową.


Uprawnienia kupującego


Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez:
-nieodpłatną naprawę (która obejmuje również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia), albo
-wymianę towaru na nowy.

Sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się do zawiadomienia kupującego o niezgodności towaru z umową w terminie 14 dni.
W przeciwnym razie będzie zobowiązany do uznania roszczeń kupującego za uzasadnione.
W razie niezaspokojenia uprawnień kupującego wskazanych wyżej, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny, albo odstąpić od umowy – żądając zwrotu pieniędzy.
Uprawnienia te przysługują kupującemu jedynie w sytuacji w której naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów, albo sprzedawca nie zdoła uczynić zadość żądaniu naprawy albo wymiany w odpowiednim czasie.
Kupującemu nie przysługuje jednak uprawnienie do żądania odstąpienia od umowy w powyższych okolicznościach w przypadku, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.

No znbaczącą dla mnie, otoz po pol godziny chodzenia tego nawilzacza wszystko wokolo było mokrusienkie, podłoga szafka i tp :wściekła/y:
 
chce oddac nawilzacz powietrza kyory kupilam w sobote, dzwonilam do tego sklepu i oni zwrotów nie przyjmuja....:wściekła/y::wściekła/y::wściekła/y:pytam cxy moge wymienic na inne rzeczy, bo kosztowalo to ponad 300 a ona na to ze nie wie bo ma tylko umowe zlecenie..:confused::wściekła/y:
No niestety zalezy od regulaminu sklepu. Tylko przy zakupach internetowych jest gwarantowane 10 dni na zwrot.
Federacja Konsumentów - poznaj swoje prawa
Jesli sprzedawca nie wie, to niech zapyta wlasciciela.
 
Aguś- ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego) nie przewiduje możliwości dokonywania zwrotów zakupionych rzeczy albo ich wymiany na inne. Istnieją oczywiście pewne wyjątki. Dotyczy to na przykład zakupów dokonywanych przez internet, telefon, tzw. sprzedaż na odległość albo zakupy poza lokalem przedsiębiorstwa np. na prezentacji, tzw. sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa.

W innych przypadkach możliwość odstąpienia od umowy jest jedynie dobrą wolą przedsiębiorcy. Pewnego rodzaju polityką marketingową stosowaną przez niektóre sklepy. Jeżeli zatem nie widzimy w miejscu zakupu żadnej informacji mówiącej o możliwości dokonywania zwrotów w określonym terminie ( jak np. w Auchan, Deichmanie) warto jest zapytać o to sprzedawcę. Najlepiej jest mieć potwierdzenie na piśmie.
Zwrot towaru możliwy jest tylko za zgodą sprzedawcy.

Inaczej wygląda sytuacja jeśli zakupiony towar nie nadaje się do celu do jakiego jest zwykle używany, gdy jego właściwości nie odpowiadają właściwościom ce****ącym towar tego rodzaju albo nie posiada cechy okazanej kupującemu próbki albo wzoru. Wtedy można składać na niego reklamację.
 
reklama
Misia wielkie dzieki za info :tak::* cxyli wyglada na to ze nbie dostane kasy tylko wymiana, tylko chcialam sie dowiedziec czy moge wymienic na zupelnie cos innego, np na pieluszki, kosmetyki itp. No ale babka przez tel nie umiala mi na to odpowoiedziec...
 
Do góry