reklama
Ewelina z Bydgoszczy
Fanka BB :)
- Dołączył(a)
- 14 Czerwiec 2007
- Postów
- 3 708
Dziękujemy bardzo, tym bardziej że jednak to nie był jednorazowy wyskok, sprawdzałam dzisiaj, pełza aż miło :-):-):-):-)Gratulacje dla Piotrusia
blueberry77
Podwójna Marcówka :)
Brawa dla Piotrusia :-).
Karol daje buzi... tacie . W ogóle najchętniej by wisiał na tacie cały dzień .
Karol daje buzi... tacie . W ogóle najchętniej by wisiał na tacie cały dzień .
Ewelina z Bydgoszczy
Fanka BB :)
- Dołączył(a)
- 14 Czerwiec 2007
- Postów
- 3 708
Brawa dla Piotrusia :-).
Karol daje buzi... tacie . W ogóle najchętniej by wisiał na tacie cały dzień .
Dziekujemy
A Karolek - Tatusia synuś, skąd ja to znam, kiedy M przychodzi z pracy nie może nawet obiadu zjeść, bo Piotruś juz wyciaga do niego łapki
ewa0381
Fanka BB :)
- Dołączył(a)
- 19 Styczeń 2007
- Postów
- 1 836
Nie wiedziałam gdzie to zamieścić, więc może tu.
Czytałyście te zabawy?
Niektóre mamy piszą, że ich dzieci w wieku około 10 m-cy jeszcze nie umieją się tak bawić. A jak jest u Was?
Telefon
Posadź Maluszka sobie na kolanach twarzą do siebie. Przyłóż słuchawkę do ucha i powiedź "halo", następnie przyłóż słuchawkę do ucha Twojego Maluszka i powtórz "halo". Możesz powtarzać różne słowa, na przykład: "tata", "mama", "pa-pa", powtarzaj je najpierw sama do słuchawki, a potem przykładaj słuchawkę do uszka dziecka, na pewno sam zacznie do niej mówić. Ta zabawa uczy Twoje dziecko sprawności językowej i wspaniale wzbogaca jego słownictwo.
Stary Donald farmę miał
Do tej zabawy potrzebne będą rysunki zwierząt. Pokazuj dziecku każde zwierzątko, nazywaj je i naśladuj wydawane przez nie odgłosy, zachęć Malucha aby powtarzał odgłosy po Tobie. Zaśpiewaj piosenkę "Stary Donald farmę miał". Śpiewając o poszczególnych zwierzątkach pokazuj rysunki tych zwierząt. Ta zabawa rozwija sprawność językową, uczy Twoje dziecko rozróżniania dźwiękow oraz naśladowania głosów zwierząt.
Dźwięki
Za każdym razem gdy dziecko słyszy różne dźwięki, nazywaj przedmioty, które je wydają np. telefon, radio, pralka, telewizor. Wypowiadając nazwę wskaż placem źródło dźwięku. Dzieki temu Twój Maluszek uczy się rozróżniania dźwięków w jego otoczeniu.
Spacer
Weź Maluszka na spacer po mieszkaniu. Pokazuj mu różne przedmioty o ciekawych kształtach, rozmiarach i teksturach. Określaj przy tym ich powierzchnię: gładki, szorstki, twardy, miękki. Dzięki temu Szkrab uczy się rozróżniać powierzchnie, uczy się obserwacji, ćwiczy paluszki.
Lustro
Weź do ręki ulubioną zabawkę Twojego Malucha a następnie podejdź z nim do lustra. Zacznij poruszać zabawką, pokaż mu ją w lustrze, zapytaj "gdzie jest.....?". Dzięki tej zabawie Twoje dziecko uczy się umiejętności obserwacji, odróżniania siebie od swojego odbicia w lustrze oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Spadająca chusta
Do tej zabawy będzie potrzebny szal bądź chustka z delikatengo, cienkiego materiału. Usiądż z Maluszkiem na podłodze podrzuć chustę do góry, złap ją. Podrzuć ją ponownie i pokaż dziecku jak ją złapać. Wkrótce Maluch będzie próbował złapać chustę bez Twojej pomocy. Dzięki tej zabawie dziecko uczy się koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Pudełko
Wrzuć do pojemnika połamane na mniejsze kawałki chrupki, pojemnik zamknij. Pokaż dziecku jak go otworzyć, wyjmij kawalek chrupka i zjedz go. Nastęnie daj dziecku pojemnik i zobacz czy będzie potrafiło samo wyjąć chrupki z pojemnika. Na początku z pewnością będzie potrzebowało Twojej pomocy, ale szybko dojdzie do wprawy. Dzięki tej zabawie Maleństwo uczy się podnosić niewielkie przedmioty, ćwiczy rączki i paluszki.
Przeciąganie
Usiądź z Maluszkiem na podłodze, weź szalik. Trzymaj za jeden koniec drugi podaj dziecku. Przeciągnij delikatnie szalik do siebie, pokaż Maluchowi jak ma ciągnąć drugi koniec. Po jakimś czasie Twój szkrab będzie wiedział jak przeciągać z Tobą szalik. Dzięki tej zabawie Maluszek uczy się współdziałania i koordynacji ruchowej.
Ukryta zabawka
Do ulubionej zabawki przywiąż tasiemkę. Pokaż dziecku jak ciągnąć tasiemkę, aby dostać zabawkę. Poproś Maluszka aby podał Ci zabawkę, włóż mu do ręki tasiemkę. Na początku może potrzebować Twojej pomocy, ale szybko "załapie" jak dostać zabawkę. Następnie możesz schować zabawkę tak aby było widać tylko tasiemkę i poprosić o zabawkę. Dziecko wie, że zabawki nie widać, a mimo to ona cały czas istnieje. Twój Maluszek uczy się słuchania poleceń.
Weź ulubioną zabawkę Malucha i usiądź z dzieckiem na podłodze. Daj ją Maluszkowi żeby chwilę się nią pobawił. Poproś o zabawkę i jeśli ją dostaniesz schowaj pod kocykiem (w zasięgu rączek dziecka). Zapytaj Malucha: "gdzie jest zabawka?", pozwól Mu ją znaleźć. Jeśli jej nie znajdzie pokaż mu, że jest pod kocykiem. Powtarzaj zabawę tak długo, aż dziecko będzie widziało gdzie znika zabawka. Ta zabawa pomaga Twojemu Maluchowi zrozumieć, że przedmiot, którego nie widać nadal istnieje. Podczas tej zabawy Twoje dziecko uczy się zdolności rozumienia.
Myjka
Podczas kąpieli weź gąbkę i wyciśnij wodę na rączkę Maluszka, powtórz czynność kilka razy. Następnie daj dziecku nasączoną gąbkę i pokaż mu jak wycisnąć wodę. Ta zabawa świetnie wzmacnia mięśnie rączek.
Czytałyście te zabawy?
Niektóre mamy piszą, że ich dzieci w wieku około 10 m-cy jeszcze nie umieją się tak bawić. A jak jest u Was?
Telefon
Posadź Maluszka sobie na kolanach twarzą do siebie. Przyłóż słuchawkę do ucha i powiedź "halo", następnie przyłóż słuchawkę do ucha Twojego Maluszka i powtórz "halo". Możesz powtarzać różne słowa, na przykład: "tata", "mama", "pa-pa", powtarzaj je najpierw sama do słuchawki, a potem przykładaj słuchawkę do uszka dziecka, na pewno sam zacznie do niej mówić. Ta zabawa uczy Twoje dziecko sprawności językowej i wspaniale wzbogaca jego słownictwo.
Stary Donald farmę miał
Do tej zabawy potrzebne będą rysunki zwierząt. Pokazuj dziecku każde zwierzątko, nazywaj je i naśladuj wydawane przez nie odgłosy, zachęć Malucha aby powtarzał odgłosy po Tobie. Zaśpiewaj piosenkę "Stary Donald farmę miał". Śpiewając o poszczególnych zwierzątkach pokazuj rysunki tych zwierząt. Ta zabawa rozwija sprawność językową, uczy Twoje dziecko rozróżniania dźwiękow oraz naśladowania głosów zwierząt.
Dźwięki
Za każdym razem gdy dziecko słyszy różne dźwięki, nazywaj przedmioty, które je wydają np. telefon, radio, pralka, telewizor. Wypowiadając nazwę wskaż placem źródło dźwięku. Dzieki temu Twój Maluszek uczy się rozróżniania dźwięków w jego otoczeniu.
Spacer
Weź Maluszka na spacer po mieszkaniu. Pokazuj mu różne przedmioty o ciekawych kształtach, rozmiarach i teksturach. Określaj przy tym ich powierzchnię: gładki, szorstki, twardy, miękki. Dzięki temu Szkrab uczy się rozróżniać powierzchnie, uczy się obserwacji, ćwiczy paluszki.
Lustro
Weź do ręki ulubioną zabawkę Twojego Malucha a następnie podejdź z nim do lustra. Zacznij poruszać zabawką, pokaż mu ją w lustrze, zapytaj "gdzie jest.....?". Dzięki tej zabawie Twoje dziecko uczy się umiejętności obserwacji, odróżniania siebie od swojego odbicia w lustrze oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Spadająca chusta
Do tej zabawy będzie potrzebny szal bądź chustka z delikatengo, cienkiego materiału. Usiądż z Maluszkiem na podłodze podrzuć chustę do góry, złap ją. Podrzuć ją ponownie i pokaż dziecku jak ją złapać. Wkrótce Maluch będzie próbował złapać chustę bez Twojej pomocy. Dzięki tej zabawie dziecko uczy się koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Pudełko
Wrzuć do pojemnika połamane na mniejsze kawałki chrupki, pojemnik zamknij. Pokaż dziecku jak go otworzyć, wyjmij kawalek chrupka i zjedz go. Nastęnie daj dziecku pojemnik i zobacz czy będzie potrafiło samo wyjąć chrupki z pojemnika. Na początku z pewnością będzie potrzebowało Twojej pomocy, ale szybko dojdzie do wprawy. Dzięki tej zabawie Maleństwo uczy się podnosić niewielkie przedmioty, ćwiczy rączki i paluszki.
Przeciąganie
Usiądź z Maluszkiem na podłodze, weź szalik. Trzymaj za jeden koniec drugi podaj dziecku. Przeciągnij delikatnie szalik do siebie, pokaż Maluchowi jak ma ciągnąć drugi koniec. Po jakimś czasie Twój szkrab będzie wiedział jak przeciągać z Tobą szalik. Dzięki tej zabawie Maluszek uczy się współdziałania i koordynacji ruchowej.
Ukryta zabawka
Do ulubionej zabawki przywiąż tasiemkę. Pokaż dziecku jak ciągnąć tasiemkę, aby dostać zabawkę. Poproś Maluszka aby podał Ci zabawkę, włóż mu do ręki tasiemkę. Na początku może potrzebować Twojej pomocy, ale szybko "załapie" jak dostać zabawkę. Następnie możesz schować zabawkę tak aby było widać tylko tasiemkę i poprosić o zabawkę. Dziecko wie, że zabawki nie widać, a mimo to ona cały czas istnieje. Twój Maluszek uczy się słuchania poleceń.
Weź ulubioną zabawkę Malucha i usiądź z dzieckiem na podłodze. Daj ją Maluszkowi żeby chwilę się nią pobawił. Poproś o zabawkę i jeśli ją dostaniesz schowaj pod kocykiem (w zasięgu rączek dziecka). Zapytaj Malucha: "gdzie jest zabawka?", pozwól Mu ją znaleźć. Jeśli jej nie znajdzie pokaż mu, że jest pod kocykiem. Powtarzaj zabawę tak długo, aż dziecko będzie widziało gdzie znika zabawka. Ta zabawa pomaga Twojemu Maluchowi zrozumieć, że przedmiot, którego nie widać nadal istnieje. Podczas tej zabawy Twoje dziecko uczy się zdolności rozumienia.
Myjka
Podczas kąpieli weź gąbkę i wyciśnij wodę na rączkę Maluszka, powtórz czynność kilka razy. Następnie daj dziecku nasączoną gąbkę i pokaż mu jak wycisnąć wodę. Ta zabawa świetnie wzmacnia mięśnie rączek.
A
Agutek
Gość
Gratuluję :-)
Sandi
Fanka BB :)
- Dołączył(a)
- 11 Maj 2007
- Postów
- 3 592
GRATULACJEEEEEEEE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Chciałam napisać, że córcia zrobiła dziś 5 kroczków, ale nie napiszę ;-) bo... Po tych 5 krokach były następne i następne. Wiktoria chodzi.
moja narazie zrobi 3 kroczki i siada na pupcie bo juz nie utrzyma dalej rownowagi
reklama
Podobne tematy
- Odpowiedzi
- 0
- Wyświetleń
- 331
Podziel się: