agusia9915
Matka wariatka
- Dołączył(a)
- 7 Sierpień 2006
- Postów
- 9 296
Dziecko piętnastomiesięczne.
Raczkuje już tylko pod górę stykając się z przeszkodą, na przykład schody, kłoda.
Chodzi samodzielnie, czasem się przewraca.
Popycha przed sobą przedmioty, na przykład wózki (nie kieruje).
Ściąga, gromadzi i rozrzuca różne przedmioty.
Otwiera i zamyka pudełka i szufladki.
Nadal buduje wieżę z dwóch klocków.
Bazgrze samorzutnie.
Zaczyna używać słów dźwiękonaśladowczych na przykład "hau-hau", "bum-bum".
Mówi ze zrozumieniem kilka słów.
Potrafi pokazać części ciała u lali, zwierzątka.
Rozumie i wykonuje bardziej złożone polecenia, na przykład: "przynieś piłeczkę", "daj cioci lalkę".
Dokonuje samodzielnych prób rozbierania się, na przykład zdejmuje buty.
Pije z kubka trzymając go przy pomocy dorosłego.
Rozw�j dziecka, Openmedica Zdrowie
Raczkuje już tylko pod górę stykając się z przeszkodą, na przykład schody, kłoda.
Chodzi samodzielnie, czasem się przewraca.
Popycha przed sobą przedmioty, na przykład wózki (nie kieruje).
Ściąga, gromadzi i rozrzuca różne przedmioty.
Otwiera i zamyka pudełka i szufladki.
Nadal buduje wieżę z dwóch klocków.
Bazgrze samorzutnie.
Zaczyna używać słów dźwiękonaśladowczych na przykład "hau-hau", "bum-bum".
Mówi ze zrozumieniem kilka słów.
Potrafi pokazać części ciała u lali, zwierzątka.
Rozumie i wykonuje bardziej złożone polecenia, na przykład: "przynieś piłeczkę", "daj cioci lalkę".
Dokonuje samodzielnych prób rozbierania się, na przykład zdejmuje buty.
Pije z kubka trzymając go przy pomocy dorosłego.
Rozw�j dziecka, Openmedica Zdrowie