A
Agutek
Gość
Przekopiowałam część rozmowy z wątku głownego i dorzuciłam debiutantko wieści z tego wątku, który podałaś.
Na tym wątku znalazłam takie odnośniki:
- rejestracja urodzenia dziecka w USC - w szpitalu po porodzie dostaje się specjalne pismo, z którym idzie się do USC i na jego podstawie + kilka innych dokumentów dokonuje się rejestracji.
- nadanie numeru PESEL
Na tym wątku znalazłam takie odnośniki:
- rejestracja urodzenia dziecka w USC - w szpitalu po porodzie dostaje się specjalne pismo, z którym idzie się do USC i na jego podstawie + kilka innych dokumentów dokonuje się rejestracji.
Rejestracja urodzenia dziecka pochodzącego z małżeństwa
Podstawa prawna: Art. 40 ust. i Art. 41 ust.1 prawa aktu stanu cywilnego /Dz. U. z 1986r. Nr 36 poz. 180 z późniejszymi zmianami/.
1. Wymagane
- odpis aktu małżeństwa, jeżeli był sporządzony w innym Urzędzie Stanu Cywilnego
- dowody osobiste obojga rodziców
- obecność ojca lub matki
2. Opłata skarbowa
- podanie o wydanie odpisu - 5,00 PLN
3. Termin załatwienia
14 dni od chwili urodzenia dziecka.
Rejestracja urodzenia – matka rozwiedziona
(nie minęło 300 dni od rozwodu lub separacji)
Podstawa prawna: Art. 42 ust.2 prawa aktu stanu cywilnego /Dz. U. z 1986r. Nr 36 poz. 180 z późniejszymi zmianami/.
1. Wymagane
- odpis aktu małżeństwa
- dowód osobisty matki
- obecność matki
Dziecko rejestruje się tak jak pochodzące z małżeństwa.
2. Opłata skarbowa
- podanie - 5,00 PLN
3. Termin załatwienia
14 dni od chwili urodzenia dziecka.
Rejestracja urodzenia – matka rozwiedziona
(minęło 300 dni od rozwodu lub separacji)
Podstawa prawna: Art. 42 ust.2 prawa aktu stanu cywilnego /Dz. U. z 1986r. Nr 36 poz. 180 z późniejszymi zmianami/.
1. Wymagane
- odpis aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie lub sentencja prawomocnego wyroku
- dowód osobisty matki
- obecność matki
W przypadku uznania przez biologicznego ojca – obecność ojca z dowodem osobistym.
2. Opłata skarbowa
- podanie - 5,00 PLN
- podanie przyjęcia do protokołu oświadczenia o uznaniu dziecka - 5,00 PLN
3. Termin załatwienia
14 dni od chwili urodzenia dziecka.
Rejestracja urodzenia – dziecko panieńskie
(bez uznania przez biologicznego ojca)
Podstawa prawna: Art. 42 ust.2 prawa aktu stanu cywilnego /Dz. U. z 1986r. Nr 36 poz. 180 z późniejszymi zmianami/.
1. Wymagane
- odpis aktu urodzenia matki dziecka jeżeli był sporządzony w innym Urzędzie Stanu Cywilnego
- dowód osobisty matki
- obecność matki przy rejestracji
2. Opłata skarbowa
- poodanie - 5,00 PLN
3. Termin załatwienia
Niezwłocznie.
Rejestracja urodzenia – dziecko panieńskie
(z uznaniem przez biologicznego ojca)
Podstawa prawna: Art. 43 ust.1 i 2 prawa aktu stanu cywilnego /Dz. U. z 1986r. Nr 36 poz. 180 z późniejszymi zmianami/.
1. Wymagane
- obecność obojga rodziców
- dowody osobiste rodziców
- odpis aktu urodzenia matki dziecka jeżeli był sporządzony w innym Urzędzie Stanu Cywilnego
2. Opłata skarbowa
- podanie - 5,00 PLN
3. Termin załatwienia
Niezwłocznie.
Rejestracja urodzenia – matka wdowa
(nie minęlo 300 dni od zgonu męża)
Podstawa prawna: Art. 40 ust.1 prawa aktu stanu cywilnego /Dz. U. z 1986r. Nr 36 poz. 180 z późniejszymi zmianami/.
1. Wymagane
- odpis aktu małżeństwa
- odpis aktu zgonu
- dowód osobisty matki
- obecność matki przy rejestracji
Dziecko rejestruje się jak pochodzące z małżeństwa.
2. Opłata skarbowa
- podanie - 5,00 PLN
3. Termin załatwienia
14 dni od chwili urodzenia dziecka.
Rejestracja urodzenia - matka wdowa
(minęło 300 dni od zgonu męża)
Podstawa prawna: Art. 42 ust.2 prawa aktu stanu cywilnego /Dz. U. z 1986r. Nr 36 poz. 180 z późniejszymi zmianami/.
1. Wymagane
- odpis aktu małżeństwa
- odpis aktu zgonu męża
- dowód osobisty matki
- obecność matki przy rejestracji
W przypadku uznania przez biologicznego ojca – obecność ojca z dowodem osobistym.
2. Opłata skarbowa
- podanie - 5,00 PLN
- podanie przyjęcia do protokołu oświadczenia o uznaniu dziecka - 5,00 PLN
3. Termin załatwienia
14 dni od chwili urodzenia dziecka.
- nadanie numeru PESEL
Aby otrzymać nadany numer PESEL dziecka należy zgłosić się z dowodem osobistym w odpowiednim Biurze Meldunkowym i przedłożyć jeden z niżej wymienionych dokumentów;
- odpis aktu małżeństwa
- odpis aktu urodzenia dziecka
- książeczka zdrowia dziecka
Pracownik biura wpisze na jednym z powyższych dokumentów numer PESEL.
Osoby nie mające zameldowania na terenie kraju mogą wystąpić z umotywowanym wnioskiem o nadanie/zmianę numeru PESEL (druk do pobrania w formacie .pdf, należy wydrukować jako dokument dwustronny, w formacie A-4) bezpośrednio do
Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
Departament Rejestrów Państwowych
ul. Pawińskiego 17-21
02-106 WARSZAWA
Na wniosek należy nakleić znak opłaty skarbowej – 5 PLN.