reklama
e_mama
Lipcowe mamy '05 '09
- Dołączył(a)
- 23 Czerwiec 2005
- Postów
- 10 084
OJ Aniu ależ ja Ci zazdroszczę tego Zakopanego !!!!!! Boshhhhhh..... Mój mąż już mnie pytał czy w listopadzie Julka będzie taka duża żebyśmy mogli pojechać ;-) Bo to taka nasza świecka tradycja, że jeździmy w listopadzie do Zakopca. No i rok temu byliśmy tam z malutką fasoleczką, jeszcze nie wiedząc o niej W tym roku raczej odpuścimy bo jechać z tak maleńką dzidzią na drugi koniec Polski to chyba najmądrzejsze by nie było.
Moje życiowe marzenie to kiedyś osiąść w Zakopanem.... Co tam morze, góry to jest to ;D
Podgrzewacza nie używamy bo na razie karmię piersią.
Zastanawiam się nad zakupem nawilżacza powietrza. Nie wiem co wybrać. A na zimę przyda się na 100%.
Co do pomocy męża to u nas mąż w tej chwili zarabia i robi zakupy i wynosi śmieci Ja nie mam prawa jazdy i ciężko mi się wyrwać z tych naszych miejskich obrzeży
A jeśli chodzi o Julkę i dom to w 100% są tylko na mojej głowie, do tego jeszcze dochodzi czasem pies (spacery) i raz w miesiącu zrobienie księgowości.
Dobrze, że po porodzie była u nas moja mama to w tych najtrudniejszych dniach mogłam liczyć na jej pomoc, a teraz to już ile daję radę zrobić tyle jest zrobione. Dziękuję Bogu, że Julka to złote dziecko. Myśle , że 70% Aniołek z książki Tracy a te pozostałe 30% to zależą od pogody i od tego czy przyjdą do nas jacyś goście i rozbiją Julce dzień czy nie
Moje życiowe marzenie to kiedyś osiąść w Zakopanem.... Co tam morze, góry to jest to ;D
Podgrzewacza nie używamy bo na razie karmię piersią.
Zastanawiam się nad zakupem nawilżacza powietrza. Nie wiem co wybrać. A na zimę przyda się na 100%.
Co do pomocy męża to u nas mąż w tej chwili zarabia i robi zakupy i wynosi śmieci Ja nie mam prawa jazdy i ciężko mi się wyrwać z tych naszych miejskich obrzeży
A jeśli chodzi o Julkę i dom to w 100% są tylko na mojej głowie, do tego jeszcze dochodzi czasem pies (spacery) i raz w miesiącu zrobienie księgowości.
Dobrze, że po porodzie była u nas moja mama to w tych najtrudniejszych dniach mogłam liczyć na jej pomoc, a teraz to już ile daję radę zrobić tyle jest zrobione. Dziękuję Bogu, że Julka to złote dziecko. Myśle , że 70% Aniołek z książki Tracy a te pozostałe 30% to zależą od pogody i od tego czy przyjdą do nas jacyś goście i rozbiją Julce dzień czy nie
e_mama
Lipcowe mamy '05 '09
- Dołączył(a)
- 23 Czerwiec 2005
- Postów
- 10 084
Alka napisz proszę co to jest za przedszkole Montessori ? Ja w swojej karierze naukowej nie miałam do czynienia z zagadnieniami pedagogicznymi (bezduszna polibuda- ech) i jakby nie jestem w temacie No i chyba nie zamierzasz jeszcze puszczać Michałka do przedszkola ;D I napisz koniecznie co Ci powie dziś pediatra na te Michałkowe krosteczki.
Ja dziś jestem 4 dzień bez nabiału a na Julci poprawy nie widać, więc może to nie od tego.
Ja dziś jestem 4 dzień bez nabiału a na Julci poprawy nie widać, więc może to nie od tego.
gazelaczek
*** Wariatka tańczy ***
- Dołączył(a)
- 15 Grudzień 2004
- Postów
- 7 350
PEDAGOGIKA MONTESSORI
Pedagogika Marii Montessori daje dziecku szansę wszechstronnego rozwoju: fizycznego, duchowego, kulturowego i społecznego; wspiera jego spontaniczną i twórczą aktywność.
Cele pedagogiki Montessori
Pedagogika Montessori pomaga w rozwijaniu indywidualnych cech osobowości, w formowaniu prawidłowego charakteru, zdobywaniu wiedzy, umiejętności szkolnych i współdziałania.
Cele te realizowane są poprzez pomoc dziecku w:
rozwijaniu samodzielności i wiary we własne siły,
wypracowaniu szacunku do porządku i do pracy,
wypracowaniu zamiłowania do ciszy i w tej atmosferze do pracy indywidualnej i zbiorowej,
osiąganiu długotrwałej koncentracji nad wykonywanym zadaniem,
wypracowaniu postaw posłuszeństwa opartego na samokontroli, a nie na zewnętrznym przymusie,
uniezależnieniu od nagrody,
formowaniu postaw wzajemnej pomocy bez rywalizacji,
szacunku dla pracy innych,
rozwijaniu indywidualnych uzdolnień i umiejętności współpracy,
osiąganiu spontanicznej samodyscypliny wynikającej z dziecięcego posłuszeństwa.
Zadania pedagogiki Montessori:
uczenie przez działanie: dzieci zdobywają wiedzę i praktyczne umiejętności poprzez własną aktywność, w przemyślanym środowisku pedagogicznym, przy współpracy z nauczycielami
samodzielność: dzieci swobodnie wybierają rodzaj, miejsce, czas i formę pracy (indywidualną lub z partnerem) przy zachowaniu reguł społecznych. Rozwijają indywidualne uzdolnienia i uczą się realnej oceny swoich umiejętności.
koncentracja: dzieci ćwiczą dokładność i wytrwałość przy wykonywaniu konkretnych zadań.
lekcje ciszy: dzieci uczą się współpracować w cichych zajęciach indywidualnych i grupowych.
porządek: dzieci zdobywają umiejętność przestrzegania zasad porządku w otoczeniu i swoim działaniu.
społeczne reguły: dzieci zróżnicowane wiekowo (trzy roczniki) są łączone w grupy, sprzyja to wymianie wzajemnych zdolności i umiejętności. Dzieci uczą się przestrzegać reguł: nie rań, nie niszcz, nie przeszkadzaj.
obserwacja: jest kluczem dorosłych do poznania świata dziecka. Nauczyciel z szacunkiem i uwagą obserwuje postępy i trudności dziecka, jest jego przewodnikiem.
indywidualny tok rozwoju każdego dziecka: dziecko jest serdecznie przyjęte, znajduje uwagę i indywidualną opiekę nauczyciela. Pracuje według własnego tempa i możliwości, podejmując zadania, do których jest już gotowe.
Materiały Montessori
Ważną częścią Pedagogiki Montessori jest oryginalny zestaw pomocy dydaktycznych zwany Materiałem Montessori. Jego cechy to:
prostota, precyzja i estetyka wykonania,
uwzględnienie zasady stopniowania trudności,
dostosowany do potrzeb rozwojowych dziecka,
logiczna spójność ogniw ciągów tematycznych,
konstrukcja umożliwiająca samodzielną kontrolę błędów,
ograniczenie - dany rodzaj występuje tylko raz, w jednym egzemplarzu.
Można go podzielić na pięć kategorii:
Materiał do ćwiczeń z praktycznego życia - związany z samoobsługą, troską o środowisko, zwyczajami i normami społecznymi.
Materiał sensoryczny - rozwijający poznanie zmysłowe, służy pobudzaniu aktywności umysłowej.
Materiały do nauki języka, matematyki, kultury i innych dziedzin wiedzy.
Materiały artystyczne związane z ekspresją muzyczną, plastyczną i zręcznościową dziecka.
Materiały religijne, np. przedstawiające przypowieści biblijne.
źródło: http://nauka.2p.pl/montessori/zalozenia.html
kaśka k
Fanka BB :)
Lilka zazdroszczę takich spanek u nas dzidzia ma chyba zegarek w brzusiu i obojętnie czy to noc czy dzień to woła o mleczko co 3 godzinki, chociaż czasami się zdaża że co 4
ciekawe od kiedy dzidzie powinny spać dłużej??
ciekawe od kiedy dzidzie powinny spać dłużej??
reklama
kaśka k
Fanka BB :)
Aniu mam podgrzewacz philipsa i mieszczą się w nim butle z aventu
Podobne tematy
- Odpowiedzi
- 2
- Wyświetleń
- 3 tys
Podziel się: