reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

  • Czy pomożesz Iwonie nadal być mamą? Zrób, co możesz! Tu nie ma czasu, tu trzeba działać. Zobacz
reklama

Jak wybrać bezpieczny fotelik samochodowy dla dziecka ? - Poradnik

Witam wszystkich po długiej przerwie ;-)

Najmocniej przepraszam za brak odpowiedzi przez tak długi czas - ostatnie 2 miesiące trwała przeprowadzka naszej firmy na większe powierzchnie i stąd totalny brak czasu.

Jako, że sporo pytań padło spory czas temu to zróbmy tak:

Dziś odpowiem na pytania z ostatniej strony, a jeżeli ktoś z poprzednich w dalszym ciągu czeka na odpowiedź i sprawa jest aktualna to proszę o taką informację.

Z pozdrowieniami
Piotr
 
reklama
witam,
zdecydowałam się na zakup następnego fotelika tj. pow. 9 kg też tyłem do kierunku jazdy i tutaj moje pytanie: czy porównywał ktoś maxi cosi mobi (o tym czytałam sporo dobrego, również tutaj na forum) z britax max way (ten jest nowy na naszym rynku i niestety nie ma zbyt wielu opinii)?

Witam,

Myślę, że zbyt wielu osób się nie znajdzie lecz na szczęście ja miałem styczność z oboma modelami. (Mobi w przeszłości, Max Way na co dzień).

Otóż wg mojej opinii różnice są naprawdę duże - na początek powiem, że oba modele są ok gdyż umożliwiają jazdę tyłem do kierunku jazdy, a to naprawdę zmienia postać rzeczy.

A jeżeli chodzi o konkrety to:
- Mobi to dosyć leciwa konstrukcja oparta na Priorim
- brak zagłówka
- tylko 3 poziomy regulacji wysokości położenia uprzęży
- upierdliwa (przepraszam) regulacja poziomu wysokości uprzęży (trzeba ją przewlekać ręcznie przez otwory)
- w porównaniu do maxa jest ciężki 11,5kg (różnica bagatela blisko 5 kg)

Max Way
- jest to nowa konstrukcja w związku z czym możemy liczyć na ciekawsze rozwiązania (dużo by wymieniać, najlepiej przejrzeć je na stronie producenta)
- niska waga 7kg
- wysoka jakość wykonania
- łatwa regulacja zagłówka i uprzęży

To tak na szybko, generalnie Mobiemu nie mam nic do zarzucenia, ale z tych dwóch wybrałbym Britaxa. (oba niestety nie mają testów, ale i tak to jedno z bezpieczniejszych rozwiązań wg mojej opinii)

Pozdrawiam
 
Witam,
czytałam, że fotelik 9-36 nie jest bezpieczny jak np 9-18, 15-36.
W takim razie mam pytanie odnośnie wyboru fotelika, ponieważ już tydzień się z tym borykamy. Nasza córka Milena ma 14,5 kg i 20 miesięcy, chętnie kupilibyśmy jej forelik z zakresu 15-36 lecz zauważyliśmy że podczas jazdy wychylała się spoza pasa...:(
można zamocować przy barku pas aby nie mógł się rozciągać? Hahaha:) wykonalne ale czy bezpieczne?
co sadzicie o Chicco Neptun? znajdujesie wysoko w tabeli ale czy dziecko może w nim spac?
Zależy nam na fotelu który ma możliwość przejścia do pozycji półleżącej/leżącej ponieważ jeździmy w dalekie podróże autem, przeważnie po 12/14 godzin.

Czy nie jest tak bezpieczny - teoretycznie nie, praktycznie różnie, namacalnie widać różnice więc mamy masło maślane :tak:

Podstawowa różnica w dobrych fotelikach 9-18 i 9-36 jest taka, że np taki 9-18 to fotelik poruszający się po swojej skorupie (podczas regulacji), a skorupa ta natomiast może zostać bardzo mocno przytwierdzona do auta i jest całkowicie statyczna (niekiedy można osiągnąć niemalże bunkier) dzięki czemu mamy bardzo stabilny i bezpieczny montaż (każdy cm zabranego luzu ma znaczenie).

Natomiast 9-36 to w większości sam fotelik czyli siedzisko i oparcie stawiane na kanapie - każda regulacja do opcji spoczynkowe powoduje odchylenie oparcia fotelika do oparcia kanapy w samochodzie w wyniku czego fotelik staje się mniej stabilny niż np taki dobrze zamontowany King Plus.

Najlepiej podjechać do jakiegoś rozsądnego sklepu i samemu się przekonać w czym rzecz.

Zamykając temat powiem jeszcze dwie rzeczy:
- otóż w świetle ADAC takie foteliki 9-36 są równie bezpieczne gdyż potrafią zdobyć czwórę w crash teście tak jak foteliki 9-18 (np Cybex Pallas) podejrzewam, że są pewne różnice w obciążeniach przekazywanych na ciało dziecka podczas crashu w mniej stabilnym foteliku, ale w przypadku 9-36 poziom ten pewnie redukuje ta osłona tułowia i stąd pewnie tak dobra ocena bo np Young Sport w OAMTC zdobył trójkę, evolva ultra x lat temu też trójkę więc o czymś to świadczy.

Z drugiej strony niestety (odpukać w niemalowane) ilość naszych klientów jest tak duża, a życie tak nieobliczalne że co jakiś czas dostajemy feedback powypadkowy z udziałem fotelika kupionego w naszym sklepie i dla uspokojenia powiem, że np jeden z klientów dachował z 3 gwiazdkowym young sportem (poprawnie dobranym do auta i bardzo dobrze zamontowanym) i dziecko wyszło bez szwanku.

Wracając do reszty pytań to ja jestem przeciwnikiem wszelkich kombinacji typu mocowanie pasa przy barku itp :-D

Trochę jest wcześnie jak na fotelik 15-36 (wiek dziecka) i dobrze by było gdyby dziecko jeździło w foteliku z uprzężą tak długo jak to tylko możliwe.

Chicco Neptun nie znam, a w sprawie długich podróży i doboru fotelika to zdecydowanie polecam wybrać się do dobrego sklepu i pomacać, przymierzyć dziecko, sprawdzić wyniki testów i w ten sposób podjąć decyzję.

Powodzenia, pozdrawiam
 
Witam
chce kupić fotelik dla dziecka do hondy civic ,czy ktoś sie orientuje jaki bedzie odpowiedni???

:-) Ciężkie pytanie bo foteliki są z przedziału od 0 do 36kg więc jest kilkadziesiąt jak nie setki możliwości...

To co wiem bo sam miałem ostatnio z tym do czynienia do Honda Civic 96 Hatchback i klienta, który chciał model 9-18, niestety King Plus był trochę niestabilny więc postawiłem na mc tobi i ten okazał się strzałem w dziesiątkę.
Po godzinach testów miły Pan podziękował bo znalazł go o 10zł taniej na allegro - serdecznie i ciepło pozdrawiam... :tak:
 
Witam!

Bardzo cieszę się, że trafiłam na ten temat, uważnie przeszłam przez 90 stron i wiele inf. okazało się dla mnie przydatnych. Mam dwóch synów i kolejny raz stanęłam przed dylematem zakupu odpowiedniego fotelika, tym razem w przedziale wagowym 9-18.

Moje pytanie do Pana Piotra, oraz forumowiczów, który spośród wymienionych fotelików powinnam wybrać dla rocznego syna, do Toyoty Corolli ze złączem isofix:

Romer King Plus
Romer Safefix Plus
Romer Trifix
Romer Duo plus
Cybex Juno-Fix (Isofix)
Chicco Key 1 Isofix
Chicco Xpace Isofix
HTS Besafe iZi Comfort X3 Isofix
Kiddy Energy Pro 2
Maxi-Cosi Pearl
Maxi-Cosi Priorifix

Dodam, że jestem za isofixem, nie wiem co już myśleć o nakładkach zamiast pasów 5-punktowych, które występują w fotelikach Cybex i Kiddy. Czy mogę używać Romera Trifix skoro moje auto nie jest wyposażone z kotwicę TT? Już chciałam kupić Romera Kinga, ale wolałabym z isofixem. Czy Romer Safefix Plus? (jest bardzo ciężki). Może jeszcze są inne foteliki na które powinnam zwrócić uwagę? Starszy syn jeździ w Cybexie Solution X2 Fix natomiast wcześniej posiadaliśmy Chicco Key 1.

Jeszcze pytanie odnośnie Romer Safefix Plus -jak sprawdzić czy podpórka jest dobrze ustawiona w samochodzie?

Bardzo proszę o odpowiedź i pomoc w podjęciu decyzji.
Pozdrawiam serdecznie wszystkie osoby na forum!

Karolina

Witam Panią serdecznie,

Jest mi ogromnie miło, że zadała sobie Pani trochę trudu i przejrzała wątek - dziękuję. (niestety sporo pytań powtarza się w kółko, odpowiedzi są w wątku wielokrotnie powtarzane, kwestia poszukania...)

a teraz do rzeczy:

Proszę o podanie rocznika i rodzaju nadwozia (sedan,kombi itp) - tak żebym spojrzał czy miałem styczność z tym autem.

a teraz konkrety:

Romer King Plus - jeżeli zamki pasów są nisko osadzone i fotelik da się mocno i stabilnie zamontować to wśród fotelików 9-18 montowanych klasycznie jest to mój absolutny faworyt.
Romer Safefix Plus - wg mnie jeżeli będzie poprawnie zamontowany to jest to najlepszy pomysł (waga niestety nie jest mała bo konstrukcja ma szereg elementów, które niestety muszą warzyć) Safefix prawidłowo zamontowany to forteca przez duże F. Montaż jest naprawdę banalny i ma jeden ogromny plus - opcję montażu w innym aucie klasycznie za pomocą pasa.
Romer Trifix - mój ulubieniec w przypadku gdy w aucie jest system TopTether, nie ma mowy o montażu tego fotelika bez tego systemu więc całkowicie odpada.
Romer Duo plus - dobry 4 gwiazdkowy fotelik, a w przypadku braku TopTethera w aucie nie podoba mi się to, że zapewnia stabilizację i trzymanie dolną jego częścią (tam gdzie wpięty jest Isofix) przez co jeżeli nie używa się dodatkowo TT góra fotelika nie jest niczym stabilizowana i przy uderzeniu może nabrać trochę prędkości i przenieść obciążenia (to moja opinia, adac dał mu czwórkę), w przypadku korzystania z dodatkowego pasa TT powstaje forteca i wtedy zdecydowanie polecam i jeszcze jeden drobny minusik to mnie rozbudowany zagłówek (starszej generacji) niż np W kingu, trifixie itp. Jeżeli jest TT i mniejszy budżet to jestem za, jeżeli brak TT to zdecydowanie wg mnie lepiej wybrać Kinga bo pas w aucie również stabilizuje i trzyma górę fotelika.
Cybex Juno-Fix (Isofix) - ogromne brawa za piątkę jako składową bezpieczeństwa (oczywiście zasługa osłony tułowia zmniejszającej obciążenia i nurkowanie), ale znam ekspertów którzy nie do końca są przekonani do osłon tułowia i czasem mawiają, że foteliki można idealnie zrobić pod test tak żeby wyszło bardzo dobrze - nie mniej test wyszedł doskonale, adacowi ufam więc również polecam. (na pewno nie zbudujemy takiej fortecy jak z romerem, ale za to mamy redukcję obciążeń przy zderzeniu czołowym).
Chicco Key 1 Isofix - niestety nie znam (nie jestem zwolennikiem tej marki z racji na ich przykre wpadki)
Chicco Xpace Isofix - j.w
HTS Besafe iZi Comfort X3 Isofix - tyłem do kierunku jazdy? doskonały pomysł jestem bardzo na tak.
Kiddy Energy Pro 2 - niestety nie znam
Maxi -Cosi Pearl - trochę mniej mnie przekonuje ten model w porównaniu do konkurencji (różne czynniki w konstrukcji mają na to wpływ, dobrze jest samemu go porównać z innymi modelami) dodatkowo baza family fix jest trochę upierdliwa w obsłudze w porównaniu do easy fix (cabrio na easy zdobył piątkę w adacu, na family już tylko czwórkę,a szkoda).
Maxi-Cosi Priorifix - jeszcze kilka lat temu bardzo na tak, dziś to trochę staruszek (brak dodatkowego zagłówka i jego płynnej regulacji oraz niezbyt łatwa regulacja wysokości uprzęży oraz niestety tylko 3 poziomy ustawień tejże wysokości)

Niestety nie odpowiem co w Pani przypadku będzie najlepszym wyborem, moglem jedynie przedstawić swoje doświadczenia - najlepiej w jakimś porządnym sklepie wszystko samemu dotknąć i wtedy będzie łatwiej coś wybrać.

Odnośnie podpory stabilizującej w safefix plus to sprawa jest prosta - musi pewnie opierać się o podłoże (uwaga podłoże nie może być skrytką o co nie podejrzewam toyoty corolli, ale podkreślę dla innych forumowiczów) oraz nie powodować unoszenia się fotelika czyli musi powstać idealny kompromis.

Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia w poszukiwaniach - oczywiście proszę o relację jak dokona już Pani wyboru i zakupi fotelik.
 
Chciałabym zapytać Pana e-fotelik o jeszcze jedno a propos Romerów:
gdyby Pan miał do wyboru Romer safefix plus i Romer safefix plus TT, to który by Pan wybrał. Zakładając oczywiście, że jest możliwość montażu TT w moim aucie.

Z góry dziękuję za odpowiedz
 
Dziękuję za szczegółowe informacje. Samochód rocznik 2005, sedan. Jestem zdecydowana zakupić Romera model Safefix plus, niestety w Bielsku-Białej nie znalazłam go w sklepie aby przymierzyć do samochodu. Czy ma Pan doświadczenie z tym fotelikiem w tym konkretnym modelu Toyoty Corolli? Jeżeli chodzi o King Plus to mam możliwość aby sprawdzić go w aucie.

Serdecznie pozdrawiam!
 
witam, zastanawiam się nad zakupem fotelika w przedziale 9-18kg. Zainteresowana jestem fotelikami: Romer King plus, Maxi Cosi Tobi. Ewentualnie Jane Exo. Czy beda one pasować do HONDY CIVIC 97r. HATCHBACK???
prosze o odpowiedz.
 
reklama
Witam,

chciałabym zakupić bezpieczny fotelik dla mojej 15 miesięcznej córeczki. Jest szczupła i wysoka. Obecnie waży ok. 10 kg. Myślałam o fotelikach 9-18 kg. Chciałabym również aby można było regulować oparcie (o ile jest to możliwe) aby śpiące dziecko miało trochę wygodniej.

Jeżdżę BMW serii 1 118d 2008 r (hatchback). Mój mąż jeździ Mercedesem C 220 2008 r (sedan). Zależy mi na tym aby fotelik można było montować w obu samochodach, a najlepiej żeby montaż był stosunkowo łatwy.

Dodatkowo chciałam się zapytać o fotelik Teutonia Tario, którego używam obecnie. Nie znalazłam go nigdzie w testach a sprzedawca poinformował nas, że ma najwyższe miejsce w testach. Podobno dostał 5 punktów. To zresztą był jeden z czynników dla których go kupiliśmy.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.
 
Do góry