reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

reklama

Jak wybrać bezpieczny fotelik samochodowy dla dziecka ? - Poradnik

WITAM,

mam pytanie do experta.

!.Czy fotelik maxi cosi rodi ap jest odpowiedni do vw golf v?

drugie pytanie istotniejsze dla mnie...

2.Czy można ustawić fotelik 9-18 kg po środku kanapy z tyłu auta, a obok niego fotelik 15-36? Czy jednak foteliki maja być ustawione przy drzwiach a środek kanapy wolny?

dziękuje pozdrawiam
 
reklama
Witam ponownie,
radziłam się już na tym forum Panów ekspertów :) wybrałam fotelik Jane EXO isofix przedział wagowy 9-18kg i jestem bardzo zadowolona a mój synek chyba jeszcze bardziej. Fotel jest bardzo wygodny - Janek uwielbia w nim jeździć a dzięki regulacji oparcia można go odchylić do tyłu w czasie snu aby główka nie opadała :) Problem w tym że moje WIELKIE dziecko ma 17 miesięcy a już waży 15,5kg i mierzy 92 cm więc jak tak dalej pójdzie to będę musiała kupić kolejny fotelik (na szczęście już ostatni) z przedziału 15-36 kg szybciej niż mi się wydaje :) (do 4 lat Jaśka pewnie obecny fotelik nie dociągnie) no i teraz pytanie o te ostatnie foteliki.... bo mając pozytywne doświadczenie z isofixem przy 9-18kg chciałabym kontynuować ten typ mocowania przy fotelach 15-36kg (swoją drogą czy w tej grupie wagowej tj, 15-36kg isofix nie jest bezpieczniejszy od standardowego mocowania?). Reasumując chciałabym bezpieczny fotel z grupy 15-36kg z systemem isofix (czy są w ogóle jakieś które zdobyły 5 gwiazdek ADAC) Cena nie gra roli - Jasiek i jego bezpieczeństwo jest najważniejsze!!!!!!!
Pozdrawiam
Justyna

A jednak w końcu przeoczyłem czyjś post :tak:

A więc do rzeczy:
Na początek WIELKIE DZIECKO ( 17 miesięcy a już waży 15,5kg i mierzy 92 ) - Pani dziecko ze względów anatomicznych jest jeszcze za młode na fotelik 15-36 ( chodzi o różnice anatomiczne ). Oczywiście wiem, że łatwo mi mówić ale najważniejsze jest to żeby tak młode dziecko, które nie ma w pełni ukształtowanych kolców biodrowych musi podróżować tak długo jak to tylko możliwe w uprzężach czyli do np do 18kg.

Co do 15-36 z isofix to bezpieczne modele z i bez isofixu zdobywają po 4 gwiazdki więc pod tym względem specjalnej różnicy nie ma.

Dobrze zamontowany i kompatybilny fotelik z i bez isofixu tak samo powinien spełnić swoją rolę chociaż oczywiście jeżeli jest isofix to warto z niego skorzystać.

Poniżej 2 crashe ( ten sam fotelik z isofix i bez )

Isofix:
[video=youtube;VmxZWpHNfrU]http://www.youtube.com/watch?v=VmxZWpHNfrU&feature=player_embedded[/video]

bez Isofix:
[video=youtube;oxduW3zEYx8]http://www.youtube.com/watch?v=oxduW3zEYx8&feature=player_embedded[/video]

pozdrawiam i przepraszam za przeoczenie tego pytania
 
Bardzo proszę o pomoc, jestem w trakcie wybierania fotelika, grupa 9-18, ważne dla mnie sa wyniki testów zderzeniowych, auto bez isofix. W sklepie byly mierzone 3 foteliki:
1. MC Tobi - świetnie wpasował sie w kanapę, stoi dosłownie nieruchomo, tylko niestety górna część klamry od pasa dotyka krawędzi w podstawie fotelika.
2. Romer chyba King plus kiepsko opiera się na kanapie
3. MC Priori XP - na kanapie stoi dosyć stabilnie, choć gorzej od Tobi, no i jego podstawa jest bardziej zaokraglona dzieki czemu klamra pasa nie opiera sie tak o podstawę jak w Tobi, ale też jest dosyć wysoko. Tyle że on ma testy z 2003r. a to trochę dawno.
No i co ja mam zrobić? Czy jest jeszcze jakis model który mozna spróbować przymierzyć do auta, czy mozna kupic tobi jeśli klamra jest tak wysoko? Przyznam szczerze że trochę się napaliłam na Tobiego, a teraz mam mega kłopot.

1. Ciężko zdalnie stwierdzić - generalnie klamra może dotykać fotelik, ale tylko i wyłącznie wtedy jeżeli w żaden sposób nie wpłynie to na zachowanie zamka i klamry podczas wypadku ( klamra, zamek i pas muszą iść naturalnie w linii prostej ), ale niestety powtórzę, że zdalnie ciężko opiniować, więc proszę się tym nie sugerować.

2. Jeżeli King Plus maksymalnie dopięty nie jest stabilny to oczywiście lepiej szukać bezpiecznego fotelika, który będzie stabilny.

3. Jeżeli Priori jest stabilny, zamki, pasy i klamry są ok to nie martwił bym się starymi testami - ma być stabilnie.

Ciężko odpowiedzieć na pytanie co zrobić - najlepiej znaleźć specjalistę, który podejmie za Panią decyzję ;-)

A sprzedawca ze sklepu nic nie podpowiedział ?
 
zgadzam sie żeby wybrać dobry fotelik kierujemyu się więdzą na temat bezpieczeństwa , sama mam Fotelik linkbaby.pl
i tez jest dobry , ale w głównej mierze patrzymy na cenę!, i to się do wszystkiego sprowadza, wiadomo że na dziecku nie oszczędzimy i nie będziemy narażać na niebezpieczeństwo.

dziękuję za zgodę, ale ja się nie zgadzam.

W głównej mierze patrzymy na:

- wagę
- wiek
- wzrost
- wyniki testów
- bezpieczny fotelik dający się najstabilniej zamontować w naszym aucie
- instrukcję fotelika

pozdrawiam
 
WITAM,

mam pytanie do experta.

!.Czy fotelik maxi cosi rodi ap jest odpowiedni do vw golf v?

drugie pytanie istotniejsze dla mnie...

2.Czy można ustawić fotelik 9-18 kg po środku kanapy z tyłu auta, a obok niego fotelik 15-36? Czy jednak foteliki maja być ustawione przy drzwiach a środek kanapy wolny?

dziękuje pozdrawiam

Nikt się nie zgłasza, więc mam nadzieję, że ja wystarczę :-)

1. "Prawdopodobnie" tak gdyż większość niemców ma bardzo przyjazne fotelikom ( proste kanapy i oparcia ) oraz głęboko osadzone zamki pasów.
Ale oczywiście zdarzają się wyjątki więc zawsze najlepiej sprawdzić - na pocieszenie i tak foteliki 15-36 są najbardziej przyjazne pojazdom gdyż z reguły mają lekko ruchome oparcia, które łatwiej dopasować do oparcia auta.

2. Można, a nawet trzeba jeżeli warunki na to pozwalają czyli są 3 punktowe pasy bezpieczeństwa oraz fotelik jest tam stabilny. Jest to najbezpieczniejsze miejsce w pojeździe.
Środek nie musi być wolny, foteliki mogą być koło siebie - osobiście dał bym na środek 9-18 a na bok 15-36. ( wolał bym wozić ten bardziej stabilny fotelik na środku )

pozdrawiam
 
i jeszcze jedno przypomnienie dla wszystkich bo widzę że to częsty problem na ulicy i wśród klientów:

Jeżeli zagłówek koliduje z fotelikiem ( nawet delikatnie ) to się go pozbywamy.
 
Dziękuję za szybką odpowiedź:) priori jest stabilny ale nie tak jak Tobi, sprawdzimy jeszcze Kiddy. Sprzedawca w sklepie mówił że ta klamra przy Tobi jest tak własciwie na pograniczu dozwolonej pozycji, nie wiem czy dobrze rozumiem: klamra i zamek od pasów powinny się kończyć w połowie wysokości podstawy? Klamra, zamek i pas nie powinny mieć kontaktu z podstawą? W jakiej sytuacji elementy pasa lub podstawa fotelika mogą się połamać, chodzi mi o to jakie ich położenie stwarza takie ryzyko podczas zderzenia. Czy są jakiekolwiek informacje jak w realu /w trakcie kolizji/ zachowują się foteliki z osłona tułowia?
 
Dziękuję za odpowiedź/

Mam jeszcze dodatkowe pytanie , w sumie mój wybór był na Maxi Cosi Rodi AP ale znalazłem jeszcze fotelik Cybex Solution X2-FIX . CO Pan sądzi który będzie lepszy? Widziałem na zywo tylko MAxi Cosi i miałem wrażeni że jest wąski w okolicy głowy, ż ejest ona maxymalnie schowana . Jak Pan się ustosunkuje do tych 2 modeli.

Z góry dziekuje za odp.
 
reklama
Dziękuję za szybką odpowiedź:) priori jest stabilny ale nie tak jak Tobi, sprawdzimy jeszcze Kiddy. Sprzedawca w sklepie mówił że ta klamra przy Tobi jest tak własciwie na pograniczu dozwolonej pozycji, nie wiem czy dobrze rozumiem: klamra i zamek od pasów powinny się kończyć w połowie wysokości podstawy? Klamra, zamek i pas nie powinny mieć kontaktu z podstawą? W jakiej sytuacji elementy pasa lub podstawa fotelika mogą się połamać, chodzi mi o to jakie ich położenie stwarza takie ryzyko podczas zderzenia. Czy są jakiekolwiek informacje jak w realu /w trakcie kolizji/ zachowują się foteliki z osłona tułowia?
Zamek i klamra nie powinny mieć kontaktu z obudową, ale jeżeli jest on delikatny i w żaden sposób nie zakłóca jego prowadzenia to czasem jest to do zaakceptowania. Z zamkiem i klamrą nie chodzi o żadne wysokości - trzeba uważać żeby klamra nie układała się z pasem pod jakimś kątem w stosunku do zamka bo w razie wypadku zadziała jak dźwignia i całość może się rozlecieć.

Co do informacji z realu odnośnie osłon tułowia to nie znam, ale test ADAC to przecież w 99% real :)
 
Do góry