reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

  • Każda z nas wita styczeń z nadzieją i oczekiwaniem. Myślimy o tym, co możemy osiągnąć, co chcemy zmienić, kogo kochamy i za kogo jesteśmy wdzięczne. Ale niektóre z nas mają tylko jedno pragnienie – przetrwać, by nadal być przy swoich bliskich, by nadal być mamą, partnerką, przyjaciółką. Taką osobą jest Iwona. Iwona codziennie walczy o swoje życie. Każda chwila ma dla niej ogromne znaczenie, bo wie, że jej dzieci patrzą na nią z nadzieją, że mama zostanie z nimi. Każda złotówka, każde udostępnienie, każdy gest wsparcia przybliża ją do zwycięstwa. Wejdź na stronę zbiórki, przekaż darowiznę, podziel się informacją. Niech ten Nowy Rok przyniesie szansę na życie. Razem możemy więcej. Razem możemy pomóc. Zrób, co możesz.
reklama

Jak wybrać bezpieczny fotelik samochodowy dla dziecka ? - Poradnik

no wiec i ja poprosze o porade, nasz syn ma 7 miesiecy i wazy 9500kg, ma 74cm. zmieniłam własnie fotelik na taki 9-18, ale mam pewne obawy przed wozeniem go przodem do jazdy,a fotelika nie da sie innaczej zamontowac , pozatym nawet jesli by sie dało to mój syn ma długie noogi i ewidentnie zle mu sie siedzi. Czy jazda do przodu w takim foteliku jest bardzo niebiezpieczna dla takiego dziecka? nie znam sie na tym ale w tym 0-13 on poprostu teraz zima sie nie miesci w kombinezonie,nie mowiac juz o tym jaki sa cyrki zeby wpiac fotelik w pasy
Co znaczy że dziecko się nie mieści? O ile głowa nie wystaje poza zagłówek a pasy można zapiąć poprawnie to można wozić w nim dziecko. Ważne jest tez to aby dziecko opierało się całą powierzchnią pleców o oparcie fotelika. Mowa cały czas o foteliku grupy 0+ 0-13kg. Wystające nóżki dziecka nie są przesłanką do zmiany fotelika. Wyjęłaś z fotelika wkładkę spłycającą i wkładkę dla noworodka? Alternatywą jest fotelik 0-18kg montowany tyłem do kierunku jazdy. Siedmiomiesięczne dziecko jest jeszcze zbyt mało rozwinięte by jeździć przodem do kierunku jazdy. Jest to bardzo niebezpieczne i grozi poważnymi urazami u dziecka.

Ja miałem takie same obawy, i dlatego zdecydowałem się na fotelik 9-18 skierowany tyłem do kierunku jazdy - choć nieco później, bo w okolicach 11t... znaczy się kg ;). Tak małe dziecko ma zbyt delikatny kręgosłup, by go narażać na przeciążenia przy zderzeniu...
Inna sprawa że od lat dzieci jeżdżą przodem do kierunku jazdy i nie ma hekatomby - choć jeśli spojrzeć na statystyki szwedzkie, to widać że tam ilość dzieci z grupy 9-18 które ucierpiały w wypadkach jest znacząco niższa niż w krajach gdzie nie ma wymogu by dzieci siedziały tyłem do kierunku jazdy...
Nie ma hekatomby... Kiedy rozbije się samolot i ginie setka osób w jednej chwili to czujemy trwogę i przerażenie. Wypadki komunikacyjne choć częstsze nie robią na nas takiego wrażenia bo dotyczą jednostek. Jednak statystyki nie kłamią... Polska jest jednym z tych krajów gdzie bardzo dużo dzieci ginie i odnosi poważne obrażenia w zdarzeniach drogowych.

Planuję zakup fotelika w grupie 9-18 kg (ewentualnie 9-25) tyłem do kierunku jazdy. Wybrałam dwa modele: Maxi Cosi Mobi i BeSafe Izi Kid x1. Mamy Forda Focusa combi rocznik 1999, bez systemu isofix.
Godny uwagi jest jeszcze Besafe izi Combi. Można go montować zarówno tyłem jak i przodem do kierunku jazdy. W obu przypadkach można go stosować w pełnym zakresie wagowym czyli 0-18kg. Fotel montowany na pasy 3 punkty tyłem i przodem. O przymiarce w samochodzie chyba nie trzeba wspominać...wszyscy wiedza że jest niezbędna:)
BeSafe - Experts on childsafety | iZi Combi X3 anglojęzyczna strona Besafe
http://www.marko-zabawki.pl/pliki/oferta/besafe.php strona polskiego dystrybutora Besafe

Jeśli chodzi o foteliki 9-18 tyłem do kierunku jazdy to się wypowiem - bo taki mam :)
Mamy Recaro Polaric. Mocowanie bardzo solidne - isofix, noga oparta o podłogę i dodatkowo dwa mocno napięte pasy przymocowane do podstawy przedniego fotela. W zderzeniach czołowych jest świetny - dzięki temu że zamiast narażać szyję dziecka na naprężenia, po prostu wciska dziecko w fotel. Przy innych zderzeniach idealnie nie jest (w ADAC chyba czepiali się zderzeń bocznych, że mogłoby być lepiej) - ale największe przeciążenia są jednak przy zderzeniu czołowym (pomijam sytuację gdy w bok auta wbija się jakiś rajdowiec, ale na takie przypadki mało który fotelik pomoże).
Z wad bym wymienił:
1. Mało miejsca na nogi - nasz maluch skończył 1,5 roku, ma 13kg (choć jest wyrośnięty - 91cm) - i już niewiele rezerwy pozostało, wręcz na dłuższą podróż zdejmujemy mu buciki by zyskać trochę miejsca
2. Pozycja zbliżona do pionu - nawet w pozycji "wypoczynkowej", która w sumie niewiele zmienia - i często się zdarza że gdy zaśnie to opadała mu główka. Ale zaznaczam, że jeśli mu się poprawi główkę - to już nie opada :)
... i w zasadzie tyle.
Brak kontaktu wzrokowego? Bynajmniej. Kupiłem dodatkowe lusterko montowane na środkowy zagłówek i widzę malucha nawet w swoim lusterku, nie mówiąc już o tym jak obrócę się do tyłu... ze wzajemnością, bo widzę że mały widzi mnie i moje reakcje. Poza tym - kierowca ma się skupiać na jeździe, a nie na oglądaniu dziecka!
Znajomi uważają że taki fotelik jest do niczego, bo dziecko nie widzi drogi przed samochodem... Owszem, nie widzi - i co z tego? Za to zamiast oglądać tył oparcia fotela przed nim, ma świetny widok przez tylną szybę i przez boczne - w dodatku dzięki temu że fotelik jest bardzo wysoki, głowę ma dużo wyżej niż dziecko w zwykłym foteliku. Nasz łobuz bardzo lubi jeździć i zawsze z wypiekami na twarzy podziwia widoki...
Jeśli chodzi o kwestie nudności itp. - to kwestia oczywiście indywidualna, więc się nie wypowiem - nasz maluch nigdy nie miał nudności w samochodzie, widać taki model po prostu.

Ach, jeszcze z zalet: wiadomo, że przy dłuższych podróżach jedna osoba powinna jechać z tyłu, żeby czasami zająć się dzieckiem - i wtedy fotelik "odwrócony" jest rewelacyjny! Np. karmienie dziecka łyżeczką jest o niebo wygodniejsze gdy siedzi ono niemal naprzeciwko - nie trzeba się wykręcać, rozpinać pasów...

A teraz z kolei ja dopytam: czy ktoś oprócz kufel29 używa Concord Transformer XT? Chcemy zmienić fotelik właśnie na taki model - bo i tak potrzebny jest rezerwowy fotelik do drugiego auta, a potem już chcemy żeby był tym docelowym... Mam obawy co do pozycji "wypoczynkowej" - jak bardzo dziecko jest w nim pochylone? Po filmikach reklamowych ciężko to stwierdzić...

No właśnie, podstawowa sprawa: czy fotelik 15-36 można stosować u dziecka, które waży trochę poniżej tych 15kg? Sprawdzając wzrost dziecka i przymierzając je do fotelika odnoszę wrażenie, że młody pasuje. Nie sprawdzałem jeszcze w samochodzie i z pasami - pytanie czy w ogóle warto próbować, bo może jednak waga poniżej 15kg jest dyskwalifikująca i nie liczy się wzrost dziecka? Dodam, że początkowo ten Concord by był używany sporadycznie - tylko raz w tygodniu, w drugim samochodzie (przeniesienie polarica z auta do auta to prawdziwe wyzwanie - nie wyobrażam sobie dwóch takich akcji w tygodniu), na krótkiej trasie miejskiej... ale wiadomo, jak ktoś ma pecha to i na pustyni się utopi.
Na razie po prostu się boję, że pojawi się okres kiedy Recaro będzie za małe (zbyt mało miejsca na nogi), a dziecko nadal nie będzie miało 15kg... co wtedy? Kupować drogi fotelik 9-18 na pół roku?

Pozdrawiam,
--
Jacek
Witam imiennika :) Twoje dziecko bez problemu znajdzie sposób by wygodnie ułożyć sobie nogi. Nie spiesz się ze zmiana fotelika. O ile głowa nie zacznie wystawać poza zagłówek a pasy dadzą się prawidłowo poprowadzić i zapiąć to możesz wozić w Polaricu dziecko do 18kg. Im dłużej tym lepiej. 1,5 roku to zdecydowanie zbyt wcześnie na przesadzanie do fotela grupy II/III 15-36 kg. Kości miednicy nie są na tyle rozwinięte by dziecko było w takim foteliku bezpieczne. Poniżej zdjęcie dużo starszych dzieci które podróżują tyłem i jak widać nogi im nie przeszkadzają
Zobacz załącznik 307503


A wszystkim czytającym to forum i polecam lekturę artykułów na portalu fotelik.info :tak:
 
reklama
nie miesci tzn ,że sie nie miesci. jak go wkładam do fotelika to musze go wcisnac zeby oparł sie o fotelik, przycisnac pasami w rezulatacie nie ma mozliwosci ruchu i sie denerwuje, , jak wpinam fotelik w pasy to ten pas co zakłada sie na wierzch fotelika(ten co my zapinamy na wysokosci brzucha) przygniata mu nogi i uciska, nie moge go swobodnie włożyć ani wyjąć
 
quote_icon.png
Napisał aania488
Witam,

Bardzo proszę o pomoc w wyborze fotelika 9-18kg.

Fotelik przede wszytkim ma być bezpieczny( wszystkie z wybranych mają 4pkt). Fotelik będzie dosyć często przekładany z auta (BMW 520 2007) do auta (Kia Soul 2009). Wybrałam 4 foteliki:

Maxi Cosi Pearl
Roemer Safefix Plus
Roemer Safix Plus TT oraz
Besafe Izi Comfort X3.

Który z nich jest najlepszy? Może ma Pan inne propozycje?

Proszę mi pomóc dokonać wyboru.

Z góry dziękuję i pozdrawiam
Ania




witam - czy w obu autach jest Isofix oraz system Top Tether ?




Witam,

w obu autach jest system isofix, nie wiem czy jest Top Tether.
Córeczka będzie też rzadko, ale jednak jezdzic z Babcia, w jej aucie jest isofix, ale TT raczej nie ma, ponieważ jest to starsze auto. Z tego co widziałam fotelik z sysytemem TT nie jest łatwo, szybko i sprawnie przełożyć z auta do auta. Niestety dosyć często będzie przekładany.

A może jest jeszcze jakiś lepszy fotelik, którego nie wymieniłam.
Proszę mi poradzic:)

Pozdrawiam
ANia



Witam,

Bardzo proszę o odpowiedz. Do końca tygodnia muszę kuoić fotelik.

Pozdrawiam
Ania
 
Witam imiennika :) Twoje dziecko bez problemu znajdzie sposób by wygodnie ułożyć sobie nogi. Nie spiesz się ze zmiana fotelika. O ile głowa nie zacznie wystawać poza zagłówek a pasy dadzą się prawidłowo poprowadzić i zapiąć to możesz wozić w Polaricu dziecko do 18kg. Im dłużej tym lepiej. 1,5 roku to zdecydowanie zbyt wcześnie na przesadzanie do fotela grupy II/III 15-36 kg. Kości miednicy nie są na tyle rozwinięte by dziecko było w takim foteliku bezpieczne. Poniżej zdjęcie dużo starszych dzieci które podróżują tyłem i jak widać nogi im nie przeszkadzają

Witaj,

Dzięki za odpowiedź ;)
Sam mam wątpliwości co do jazdy przodem do kierunku jazdy - natomiast jeśli chodzi o załączone zdjęcie to miałbym wątpliwości, czy każde z tych dzieci byłoby zadowolone z jazdy w takiej pozycji dłużej niż 1 godzina ;) Ale mniejsza o to...

W takim razie mam problem: mam jedno auto ze świetnym fotelikiem, i potrzebę by raz na tydzień dziecko przejechało się innym autem. Kupowanie drogiego zapasowego fotelika 9-18, z którego potem już nie będzie pożytku, wydaje mi się "lekką" rozrzutnością :(

Co radzicie w tej sytuacji? Poszukać jakiegoś używanego/z komisu? Jeszcze niedawno zastanawiałbym się ew. nad jakimś 9-36, ale od kiedy zobaczyłem wyniki testów Concord Transformer to chyba zdecydowanie wolałbym kupić coś dedykowanego do odpowiedniego zakresu wag. Jeszcze inna sprawa, że jeśli maluch miałby pojeździć w tym polaricu jeszcze 2 lata, to za 2 lata z pewnością będą foteliki przy których obecne technologie to będzie śmiech na sali... Chyba faktycznie rozmyśliłem się jeśli chodzi o zakup 15-36 :) Tylko - właśnie - co teraz?

A tak przy okazji, to podrzucam zdjęcie mojego młodego śpiocha w rzeczonym Polaricu. Miejsca na nogi jest... no akurat tyle co na teraz - potem będzie już coraz ciężej...

Zobacz załącznik 307617

Pozdrawiam,
--
Jacek
 
hmmmm ciężko jednoznacznie odpowiedzieć...

Osobiście jestem zwolennikiem firmy Romer Britax więc:

Gdyby był system TT to zdecydowanie polecił bym Roemer Safix Plus TT - ten fotel to bunkier przez duże B. ( z minusów dodam, że niestety nie da się go zamontować klasycznie pasami )

Skoro prawdopodobnie fotelik będzie również w autach bez systemu TT to oczywiście Roemer Safix Plus TT - zawsze należy sprawdzić czy w miejscu w którym opiera się noga stabilizująca nie znajduje się jakiś schowek gdyż w momencie wypadku noga przebije się do środka i fotelik nie zadziała tak jak powinien. ( z plusów ten fotelik akurat można zamontować również klasycznie pasami )

W przedziale 9-18 wg mnie najlepszym fotelemi na obecną chwilę są właśnie SafeFixy - porównując je wszystkie na żywo bardzo szybko zrozumie Pani dlaczego...

Żeby Pani ułatwić to poniżej wklejam Pani link do listy pojazdów do których Safefix Plus pasuje:

http://www.britax-roemer.pl/uploads/product/vehicle-lists/britax-safefix-plus-8-a5e.pdf

P.S.

dziękuję bardzo koledze bitabob za czynne wsparcie wątku i również przychylam się do tego by wszyscy czytali artykuły na fotelik.info

Pochwalę się również, że niedługo zostanie tam opublikowany mój artykuł dotyczący ekonomii bezpieczeństwa :))))

pozdrawiam
 
Witaj,

Dzięki za odpowiedź ;)
Sam mam wątpliwości co do jazdy przodem do kierunku jazdy - natomiast jeśli chodzi o załączone zdjęcie to miałbym wątpliwości, czy każde z tych dzieci byłoby zadowolone z jazdy w takiej pozycji dłużej niż 1 godzina ;) Ale mniejsza o to...

W takim razie mam problem: mam jedno auto ze świetnym fotelikiem, i potrzebę by raz na tydzień dziecko przejechało się innym autem. Kupowanie drogiego zapasowego fotelika 9-18, z którego potem już nie będzie pożytku, wydaje mi się "lekką" rozrzutnością :(

Co radzicie w tej sytuacji? Poszukać jakiegoś używanego/z komisu? Jeszcze niedawno zastanawiałbym się ew. nad jakimś 9-36, ale od kiedy zobaczyłem wyniki testów Concord Transformer to chyba zdecydowanie wolałbym kupić coś dedykowanego do odpowiedniego zakresu wag. Jeszcze inna sprawa, że jeśli maluch miałby pojeździć w tym polaricu jeszcze 2 lata, to za 2 lata z pewnością będą foteliki przy których obecne technologie to będzie śmiech na sali... Chyba faktycznie rozmyśliłem się jeśli chodzi o zakup 15-36 :) Tylko - właśnie - co teraz?

A tak przy okazji, to podrzucam zdjęcie mojego młodego śpiocha w rzeczonym Polaricu. Miejsca na nogi jest... no akurat tyle co na teraz - potem będzie już coraz ciężej...

Zobacz załącznik 307617

Pozdrawiam,
--
Jacek


Hmmmm a co konkretnie w wynikach Concorda Pana zdziwiło ? Z tego co wiem CONCORD Transformer T jest w przedziale 15-36 i dostał czwórę w ADAC.

Kindersitz-Test: Detailseite

W żadnej sytuacji kupno używanego fotelika nie jest bezpiecznym rozwiązaniem i absolutnie się tego nie poleca. Dopuszcza się jeszcze kupno fotelika z pewnego źródła np od rodziny gdy mamy pewność co do jego bezwypadkowości.

Co do 9-36 to oczywiście zgadzam się, że lepiej zawsze wchodzić w węższy zakres wagowy, ale w dobrym foteliku ( czwórkowym ) 9-36 dziecko na pewno będzie bezpieczne.

Fajny śpioch, ale jedna rzecz mnie mocno zastanawia - ogromny luz na pasach ?? chyba, że to tylko chwilowa sytuacja i potem Pan je ściągnął...
 
Witam,

Bardzo proszę o pomoc w wyborze fotelika 9-18kg.

Fotelik przede wszytkim ma być bezpieczny( wszystkie z wybranych mają 4pkt). Fotelik będzie dosyć często przekładany z auta (BMW 520 2007) do auta (Kia Soul 2009). Wybrałam 4 foteliki:

Maxi Cosi Pearl
Roemer Safefix Plus
Roemer Safix Plus TT oraz
Besafe Izi Comfort X3.

[ciach]

Bardzo proszę o odpowiedz. Do końca tygodnia muszę kuoić fotelik.

Pozdrawiam
Ania

No to ja ze swojej strony doradzę jedno: fotelik tyłem do kierunku jazdy ;) Nawet mój Recaro Polaric nie jest taki straszny, a według niektórych znalezionych w internecie opinii jest wiele lepszych od niego...
 
Hmmmm a co konkretnie w wynikach Concorda Pana zdziwiło ? Z tego co wiem CONCORD Transformer T jest w przedziale 15-36 i dostał czwórę w ADAC.

Nie tyle zdziwiło, co zachwyciło ;) Choćby to, że gdy czytałem listę testów to każdy fotelik 15-36 miał jakieś tam wymienione wady typu "średnie naprężenia przy zderzeniu bocznym" itp. - a Concord? "ciężko zdjąć tapicerkę do prania" :)

W żadnej sytuacji kupno używanego fotelika nie jest bezpiecznym rozwiązaniem i absolutnie się tego nie poleca. Dopuszcza się jeszcze kupno fotelika z pewnego źródła np od rodziny gdy mamy pewność co do jego bezwypadkowości.

... i pewnie tego będę się trzymał

Co do 9-36 to oczywiście zgadzam się, że lepiej zawsze wchodzić w węższy zakres wagowy, ale w dobrym foteliku ( czwórkowym ) 9-36 dziecko na pewno będzie bezpieczne.

A jakiś konkretny model warty polecenia? Coś co by mogło zapewnić później bezpieczeństwo na miarę tego w Concord?

Fajny śpioch, ale jedna rzecz mnie mocno zastanawia - ogromny luz na pasach ?? chyba, że to tylko chwilowa sytuacja i potem Pan je ściągnął...

Spokojnie, małego zapinam ciasno mimo protestów żony i całej rodziny ;) Po prostu już go rozpinałem (a w polaricu ciężko to zrobić bez poluzowania pasów) i nagle mi strzeliło do głowy by pstryknąć fotkę...
Swoją drogą - wielka szkoda że chyba niewiele jest aut (pomijając jakieś fordy S-Max i inne większe VANy), w których byłby isofix na środku tylnej kanapy. Przy mocniejszych zderzeniach bocznych może to mieć jednak wielkie znaczenie - pozwoli na uniknięcie bezpośredniego uderzenia...

A przy okazji jedno pytanie: czy przedłużacze pasów (znalazłem na allegro sporo aukcji z jednym modelem "przedłużacza" to coś akceptowalnego? Pytam, bo na przykład u mnie był problem z zapięciem nosidełka 0-13 na środku kanapy - po prostu pas był zbyt krótki...
 
Niestety najbezpieczniejsze miejsce w aucie z reguły nie jest dostępne - a gdyż już jest dostępne to i tak z tyłu nie ma Top Tether a z przodu jest tunel, który uniemożliwia montaż fotela z nogą stabilizującą.

Dla mnie przedłużacze nie są akceptowalne. Jedyne co dopuszczam to albo wymiana pasów na dłuższe w ASO jeżeli jest taka możliwość ( tanio nie będzie ), albo nic.
 
reklama
witam ponownie
juz prawie zamawiałam ten sunshine kids, ale...zaczeł mnie nurtowac jeszcze jedno pytanie. Który z tych fotelikow: Sunshine Kids, Kiddy discovery Pro, Cybex Solution X i jeszcze Concord Lift Evo Pt 3 ma najlepsza pozycję/odchylenie do spania? Bo nie podrózujemy zbyt często, ale jak juz jedziemy , to w dluuugie trasy...
pozdrawiam serdecznie:-) i dziękuję za pomoc
 
Do góry