reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

reklama

Jak wybrać bezpieczny fotelik samochodowy dla dziecka ? - Poradnik

Witam!

Przewertowałam kilka stron wstecz, lecz nie jestem w stanie przejrzeć całości, i nadal mam mętlik w głowie jaki fotelik wybrać...

Mój synek ma obecnie 6 miesięcy i waży już 9kg, długi na 75cm. Co prawda główka z nosidełka (maxi cosi citi) jeszcze nie wystaje, ale jest blisko... Więc póki mam te 2 cm czasu :) to szukam i chcę wybrać możliwie jak najlepiej - dla mojego dziecka i mojej kieszeni. Budżet max 600zł - wiadomo im taniej tym lepiej.

Z racji, że syn młody, chciałabym fotelik montowany tyłem i przodem. Miał regulację do pozycji - nazwijmy ją leżącej. Synek póki co - w podróży, nawet tej krótkiej śpiocha.
Chciałabym również aby przy montażu fotelika, jak i usadzaniu w nim dziecka nie zalewały mnie siódme poty. No i żeby dziecku było wygodnie - ale o to pewnie trzeba by zapytać dziecko. :)

Czytałam, że są foteliki, które można obrócić o 360st. - byłby to fajny bajer, ale domyślam się, że taki fotelik będzie mnie kosztował więcej niż 600zł - chociaż, chciałabym się mile zaskoczyć :)

Auto - alfa romeo 146, zdecydowanie bez isofix.
 
reklama
Witam,
Chciałam prosić o radę jaki fotelik wybrać w grupie 0-13 kg. Przebrnęłam przez wątek "prawie" cały, ale niestety ten temat jest rzadko poruszany. Samochody to: Skoda Octavia combi 2006r i Opel Insignia Combi Sport 2013. Myślimy o foteliku Romer Baby Safe Plus SHR II, ale ostatnie testy ADAC które znalazłam są z 2011 r. Chętnie posłucham o innych propozycjach. Chcemy kupić fotelik bez bazy ze wzg. na konieczność przekładania fotelika z jednego do drugiego auta nawet dwa razy w ciągu dnia.
Informacyjnie straszy syn jeździ w Romerze Safafix Plus- fotelik świetnie się trzyma w obu samochodach, syn ma w nim dużo miejsca- a do małych dzieci nie należy i jak na razie- użytkujemy go od ok 9 m-cy- nie mam do niego żadnych zastrzeżeń. Sprawdził się na trasie ok 1000 km i na bliskich wypadach do sklepu. Mamy dwa foteliki z tapicerką: krowa i zwykła- muszę przyznać, że krowa sprawdza się o wiele lepiej. Myśląc o zakupie fotelika 9-18kg chcieliśmy wybrać Trifixa- ale niestety nie pasuje on do Opla Insigni.
Pozdrawiam.
 
Witam!

Dzięki radom pana z e-foteliki jestem od niemal roku niezmiennie zadowoloną posiadaczką fotelika Britax Max Way, a teraz chciałabym pomóc w wyborze kuzynce.
Z kilku względów, przede wszystkim finansowych, padło na Romer King Plus i MC Tobi dla porównania w samochodzie, ale z naciskiem na Romera ;-) Tylko jedna rzecz mnie martwi - znalazłam wiele opinii użytkowników narzekających na styropianowy zagłówek, który łatwo i szybko pęka.
Przy wyborze fotelika dla mojej córki przejrzałam wszystkie strony na tym forum - proszę mi wybaczyć, ale nie zrobię tego znowu :sorry2:, więc przepraszam jeśli padł już tutaj taki zarzut, jednak sobie nie przypominam...

Czy któryś ze specjalistów może się do tego ustosunkować? Czy przez to fotelik nie traci na bezpieczeństwie?
A może coś innego jest teraz numerem 1 wśród fwf na pasy w podobnej kategorii cenowej?

Z góry bardzo dziękuję, pozdrawiam.
 
Witam! Zdecydowaliśmy się na fotelik Romer Kid, problem tylko w modelu. Czy do samochodu bez isofix warto kupić Kidfix Sict (ponoć lepsza stabilność) czy wystarczy Kid Plus Sict. No i czy Romer Kidfix XP SICT to najlepszy z wymienionych modeli? Auto bez isofix, ale kusi mnie ten najnowszy model. Tylko czy to ma sens? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź Karolina
 
Witam
Przymierzamy się z mężem do zakupu naszego pierwszego fotelika dla przyszłego niemowlaczka . Czasu jeszcze sporo ale wybór jest tak duży że same porównywanie fotelików zajmuje dużo czasu :) .
Myśleliśmy o Recaro Young Profi lub Cybex Aton 2 . W naszym samochodzie ( Audi A4 Avant ) nie posiadamy systemu Isofix . Prosimy o pomoc .
 
Z osobistego doświadczenia polecam Cybexa. Mamy Aton 2 i jest na tyle obszerny, że aktualnie dziecię mimo niecałych 10mcy ma 12 kg i prawie 80cm i jeszcze wchodzi nawet cieplej ubrane. Posiadam też bazę, która ma możliwość montażu na pasy i na isofix i mimo mocowań iso w aucie wolę ją mocować na pasy bo zdecydowanie stabilniej siedzi. Całość bardzo ułatwia obsługę dziecięcia w podróży ;) (dodatkowo cybex pasuje na adaptery maxi cosi, więc jeśli komuś zależy na 3w1 to prawie do każdego wózka podchodzi bardzo rozsądny fotelik.

Oczywiście sam fotelik jak i ewentualną bazę należy wcześniej przymierzyć do samochodu pod kątem stabilności montażu i uzyskanego kątu oparcia (optymalny 45stopni).
ps. Za jakieś 2-3 miesiące będę całość sprzedawała jakby co ;)
 
Z osobistego doświadczenia polecam Cybexa. Mamy Aton 2 i jest na tyle obszerny, że aktualnie dziecię mimo niecałych 10mcy ma 12 kg i prawie 80cm i jeszcze wchodzi nawet cieplej ubrane. Posiadam też bazę, która ma możliwość montażu na pasy i na isofix i mimo mocowań iso w aucie wolę ją mocować na pasy bo zdecydowanie stabilniej siedzi. Całość bardzo ułatwia obsługę dziecięcia w podróży ;) (dodatkowo cybex pasuje na adaptery maxi cosi, więc jeśli komuś zależy na 3w1 to prawie do każdego wózka podchodzi bardzo rozsądny fotelik.

Oczywiście sam fotelik jak i ewentualną bazę należy wcześniej przymierzyć do samochodu pod kątem stabilności montażu i uzyskanego kątu oparcia (optymalny 45stopni).
ps. Za jakieś 2-3 miesiące będę całość sprzedawała jakby co ;)

Dziękuje za informację :)
Mam jeszcze pytania dodatkowe ;) czy pasy nie ocierają w lato nóżek dzidziusia?
Rozumiem, że od noworodka dzidzia siedzi stabilnie? ( a właściwie chyba leży??) i czy używasz wkładki dla noworodka?
pozdrawiam! :)
 
mała poprawka, mam Aton 3 wersja przejściowa z dystansem bocznym na uchwycie nie skorupie fotelika;) testowany w sesji jesiennej ADAC - 5* z bazą i bez.
uprząż jest (niestety 3punktowa - to na minus w porównaniu do recaro gdzie jest 5p, czyli obejmuje również bioderka) za to ochraniacz zamka jest miękki i z bardzo przyjemnego materiału, więc nie zdarzyło nam się żadne obtarcie itp, Zaczęliśmy jeździć w nim w czerwcu, gdy młody miał ok 2mcy. Przydawała się jedynie mini frotka pod główkę, bo się pociła i na zagłówku jakiś geniusz strzelił haft z logo, który mógł drażnić.
Wkładki noworodkowe nie są konieczne, a właściwie nawet nie ma opcji ich użycia. Zagłówek wewnętrzny jest dobrze rozbudowany i połączony z pasami, więc regulując jego położenie podnosi się automatycznie mocowanie pasów - bardzo wygodne w regulacji i płynne, bo ma 8 ustawień jak dobrze pamiętam. Fakt ze młodzian już dobre 7kg ważył jak go kupiliśmy, może przy wcześniakach by coś trzeba było kombinować, trudno powiedzieć...
Przy najniższych ustawieniach część tapicerki pleców podwija się pod spód i daje to wypłycenie dla najmłodszych. Ważna jest przymiarka do auta, bo jeśli kąt oparcia wyjdzie bardziej pionowo niż 45st. może dziecięciu głowa lecieć (ale to dotyczy każdego jednego modelu). U nas na 5 aut, w 2 był ten problem i wyszło, że im bardziej poziome siedzisko kanapy tym lepiej, w mocno zadartych było zbyt pionowo dla tego modelu, również na bazie.
 
Wracam do swojego wątku. Zmieniliśmy samochód na skode octavię i w końcu wybrałam foteli. Z ustalonych "wspólnie" a ekspertem wybór padł na Britaxa Multi Tech II. Fak że zajmuje dużo miejsca, ale to chyba naprawdę bezpieczny fotelik. Sprzedawca w sklepie nam go zamontował i fotelik jest nie do ruszenia. No i wydaje się większy niż inne fotele z grupy 9-18, co widać zwłaszcza po siedzisku. Montaż trochę skomplikowany, ale w końcu nie wykonuje się go codziennie. Z innych uwag, ma tyle plusów, że dziecko dłużej niż zwykle może jeździć tyłem. Niestety przy naszym aucie, przodem może jeździć tylko z pasem tym od samochodu, a nie z uprzężą pięciopunktową, a więc trochę później niż te 18 kg (albo coś pomieszałam). Chodzi o to, że w skodzie pasy samochodowe nie mają jakiejś automatycznej blokady i nie można do nich przymocować tego fotela przodem. Więc dopiero jak dziecko dorośnie to można obrócić fotel w przód, ale wtedy dziecko przypina się już pasem samochodowym. Ogólnie na razie na plus. Mały ma więcej miejsca, w końcu siedzi a nie leży, więc wycieczki przebiegają w miarę bezstresowo. Jeszcze nie testowaliśmy na dłuższej trasie. Mam jedną wątpliwość (sprzedawca coś wspominał, ale nie wiem czy dobrze zrozumiałam). Britax ma możliwość regulowania pozycji dziecka w fotelika, np. jak śpi, i wtedy można fotelik ustawić w pozycji bardziej leżącej. ale sprzedawca mówił, żeby lepiej tego nie ruszać, bo jak będzie leżeć i przekroczy kąt 45 stopni (tylko nie wiem jak się ten kąt mierzy), to wtedy przy zderzeniu działają jakieś siły, które za bardzo rozciągają mięśnie szyi dziecka ("wydłużają" ja) i główka leci "do góry", więc mówił, żeby lepiej tych pozycji do leżenia w foteliku nie używać. Prawda to?
Pozdrawiam i dziękuję jeszcze raz za wszystkie opinie i uwagi.
 
reklama
Witam serdecznie, zastanawiam się nad jednym z dwóch fotelików

MAXI COSI Pebble (4 w ADAC 2013)
Maxi Cosi Cabrio.Fix (5 ADAC ale chyba 2010)

nie wiem czy kierować się wyższą oceną ale przyznaną jakiś czas temu czy tą 4 z zeszłego roku, czy oceny dane pare lat temu mają jeszcze jakieś znaczenie ? wszyscy sprzedawcy reklamują drugi fotelik tą 5 adac, ale nie mogę znaleźć testu AKTUALNEGO który by to potwierdzał.
czy ktoś może mi doradzić jak czytać te oceny lub po prostu który z nich lepszy ? ;)
 
Do góry