reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

reklama

Franuś, 30 tc, 1010kg

Agnieszko, a jest dokładniejsze badanie słuchu od ABR? bo u nas wyszło dobrze, a mała w łóżeczku czy na podłodze też okropnie się obija, zarzuca ja na obie strony, podejrzewam błędnik, Si nam teraz wyłazi masakrycznie, kurcze, jak coś jest już w miarę fajnie to się co innego knoci :no: reszta na naszym wątku.
 
reklama
Chyba nie ma. Problem w tym, źe Franiu ABRu nie miał. Nie dałam rady załatwić, upchnąć gdzies w natłoku wizyt, nikt się nie dopytywał (jak to u nas), no i wyszło jak wyszło. Ostatnio Vetka opisywała badanie ślimaka. Chciałąbym, aby i to sprawdzono, ale..kurcze...nie wyobrażam sobie trochę tego badania..

Jutro w trasę lecimy.
Najpierw Siemianowice do dr Łady i wizyta u jej koleżanki, którą nam dr ustawiła, potem Piotrków. Chyba dopiero w niedzielę rano polecimy dalej - w lubelskie.

Lapka biorę, więc postaram się napisać jak na wizycie było.

A teraz zmykam do bloga. Chciałąbym napisać jeszcze choć jednego posta.

W ogóle nie jesteśmy jeszcze spakowani!
Dobrze, źe noc długa:)
 
No dziewczyny, teraz to ja sie rozryczę i będzie pięknie:)
Nawet z perspektywy dwóch lat cholernie cięzko mi pisać. Sama nie sądziłąm, ze tyle emocji jeszcze ciągle..
Ale to chyba ostatni etap takiej mojej "psychoterapii"...


Dostałam mailem wstępna ocenę SI Frania.
Zacytuję ją tutaj w całości. Może jeszcze zostaną wprowadzone jakies zmiany, ale jesli, to pewnie kosmetyczne.
Cytuje ją, bo może informacje tu zawarte przydadzą sie którejs z Was.
W nastepnym poscie bedzie
 
[FONT=Arial, sans-serif]OPINIA nt. ROZWOJU PROCESÓW PRZETWARZANIA SENSOMOTORYCZNEGO[/FONT]




[FONT=Arial, sans-serif]Dot.: Franciszka K.......[/FONT][FONT=Arial, sans-serif], ur. [/FONT][FONT=Arial, sans-serif]07.08.2009r. [/FONT][FONT=Arial, sans-serif](wiek: 2lata)[/FONT]




[FONT=Arial, sans-serif]Ocena chłopca miała miejsce w trakcie zajęć integracji sensorycznej w ramach Turnusu Edukacyjno-Rehabilitacyjnego zorganizowanego w Mielnie w Ośrodku Rehabilitacyjno-Wypoczynkowym „Syrena” w dniach 9-23 lipca b.r., przez ELF Centrum Mowy i Ruchu s.c. z siedzibą w Warszawie przy ul. Żytniej 13lok. 142.[/FONT]
[FONT=Arial, sans-serif]Chłopiec w rozpoznaniu ma wiele schorzeń wcześniaczych, które nie pozostają bez znaczenia na rozwój psychoruchowy dziecka: ROP III (retinopatia wcześniacza III stopnia), stan po laseroterapii, dysplazja oskrzelowo-płucna, IVH II (krwawienia dokomorowe II stopnia) oraz w przeszłości występowały drgawki. Ponadto chłopiec ma zdiagnozowaną wiotkość (napięcie mięśniowe Franka jest obniżone). [/FONT]


[FONT=Arial, sans-serif]W trakcie zajęć zauważono opóźnienie psychoruchowe, chłopca oraz deficyty przetwarzania sensomotorycznego w postaci: znacznej nadwrażliwości systemu taktylnego (układu czucia powierzchniowego) w obrębie stóp, dłoni oraz jamy ustnej, nadwrażliwości słuchowej, zaburzeń proprioceptywnych (układu czucia głębokiego) oraz mieszanych zaburzeń układu przedsionkowego (zarówno podwrażliwości na ruch liniowy – podrzucanie, podskoki, jak i nadwrażliwości, nietolerancji ruchu obrotowego – kręcenia).[/FONT]


[FONT=Arial, sans-serif]System taktylny (in. układ dotykowy) odbiera bodźce czuciowe z powierzchni skóry i klasyfikuje je jako zagrażające, bądź niezagrażające. Osoby z nadwrażliwością dotykową, do których zalicza się Franek, nieświadomie klasyfikuje większość docierających bodźców jako zagrażające. Prowadzi to do unikania kontaktu fizycznego, dotykania lub używania wielu przedmiotów, a przez to chłopiec ma ograniczone możliwości zbierania doświadczeń i nauki poprzez nowe wrażenia. Reakcje mogą być różne, dziecko świadomie lub podświadomie unika irytujących bodźców, ucieka od nich, reaguje płaczem lub atakiem (agresją bądź autoagresją).[/FONT]
[FONT=Arial, sans-serif] Dziecko posiadające deficyty przetwarzania słuchowego nie potrafi wyselekcjonować konkretnego dźwięku, np. głosu mamy spośród „tła” i się na nim skoncentrować – najczęściej słyszy wszystko, a w szczególności wrażliwe jest na głośnie dźwięki, których jest dużo w otoczeniu. Nieustannie „bombardowane” jest różnymi bodźcami akustycznymi i bardzo obciąża to układ nerwowy oraz zniechęca chłopca do np. funkcjonowania w grupie rówieśniczej czy zabaw na placu zabaw. Takie zaburzenia nie tylko wpływają na umiejętność koncentracji, naukę, ale także na rozwój mowy.[/FONT]
[FONT=Arial, sans-serif] Układ przedsionkowy odbiera wrażenia płynące z ruchu liniowego i obrotowego oraz ułożenie ciała w przestrzeni. Obniżony próg pobudliwości układu przedsionkowego skutkuje wzmożoną wrażliwością na ruch, niepewnością i lękiem podczas przebywania na niestabilnym podłożu lub wysokości oraz unikanie szybkiego ruchu, zwłaszcza obrotowego. Podwyższony – opóźnia reakcje obronne i równoważne, utrudniając utrzymywanie równowagi oraz kontrolę posturalną, a co za tym idzie opóźnia rozwój motoryczny, umożliwia prawidłowe planowanie motoryczne oraz rozwój koordynacji ruchowe i ruchowo-wzrokowej.[/FONT]
[FONT=Arial, sans-serif] [/FONT][FONT=Arial, sans-serif]Wszystkie wyżej wymienione czynniki mogą skutkować trudnościami z kontrolowaniem emocji, autoregulacją zachowań, a także znamiennie wpływają na samopoczucie dziecka oraz na jego poczucie bezpieczeństwa emocjonalnego.[/FONT]
[FONT=Arial, sans-serif] Na podstawie powyższych obserwacji zaleca się regularną rehabilitację oraz terapię integracji sensorycznej (SI) w celu:[/FONT]

  • [FONT=Arial, sans-serif]eliminacji nadwrażliwości układu taktylnego,[/FONT]
  • [FONT=Arial, sans-serif]normalizacji przetwarzania bodźców przedsionkowych,[/FONT]
  • [FONT=Arial, sans-serif]poprawy funkcjonowania słuchowego,[/FONT]
  • [FONT=Arial, sans-serif]usprawnienia reakcji równoważnych i obronnych,[/FONT]
  • [FONT=Arial, sans-serif]normalizacji napięcia i siły mięśniowej,[/FONT]
  • [FONT=Arial, sans-serif]dostarczanie dziecku wrażeń proprioceptywnych (czucia głębokiego),[/FONT]
  • [FONT=Arial, sans-serif]dalszej pionizacji.[/FONT]


[FONT=Arial, sans-serif]Opinię wydaje się na prośbę rodzica.[/FONT]
 
Ja tylko na chwilę, bo ostatnio nie umiem się na niczym skupić, ale blog przeczytałam.
AGA jest rewelacyjny, masz niesamowity talent. Pisz dalej, bardzo Ci kibicujemy. A wasza historia jest nie do uwierzenia, ile Wy przeszliście. Łzy same się cisną do oczu.
A Ty jesteś wspaniała i bardzo się cieszę, że Ciebie poznam osobiście.
Aga spróbuj zbadać oczy, u nas odkąd są okularki jest o niebo lepiej. Córeczka mojej koleżanki też strasznie się potykała, przewracała, obijała o sciany i okazało się, że ma wadę +5.
My ABR robilismy i wyszło nieźle, otoemisja super, a tympanometria fatalnie. Trąbki słuchowe wciąż się bardzo przytykają i Łucja ostatnio słabo słyszy, dla niej kaka, tata to to samo. Nie bardzo wie skąd głos dochodzi.
Z nami na wspomaganie chodzi wcześniaczek, który od stycznia chodzi za jedną rączkę i nie potrafi sam utrzymać równowagi. Nasza terapeutka twierdzi, że to ewidentne problemy z błędnikiem, bo wiele wczesniaczków ma z tym problem, a lekarz rehabilitacji stwierdził, że ma przykurcze i załadowali go na 2 tygodnie w gipsy.
W kazdym razie zbadajcie oczka i uszka.
 
reklama
SYlwia, dzieki wielkie. Znajoma lekarka załatwia nam badanie słuchu. Oczy chciałabym u prof Prosta, ale nie wiem czy się uda, kurcze..

Franiu wstaje ładnie przy ławie, trzyma się pewnie obiema łapkami, idzie bokiem ale w ogóle nie ma mowy o tym, zeby puscił sie jedną ręka i wykonał półobrót. Od razu traci równowagę. Jak sie go trzyma za zeberka ładnie stoi, przenosisz dłonie na kolce biodrowe, prubuje sie docisku na jedną strone, od razu traci równowagę...
Coś nie gra kurcze i musimy dojśc do tego, co.

Do zobaczenia za tydzien, Sylwia!!:)
 
Do góry