Madzia tym programem była "uczona" w przedszkolu. Już trzylatki miały podpisane krzesełka swoim imieniem, a nie znaczkiem. W wieku 5 lat umiała czytać, 6 czytała już płynnie,a w pierwszej klasie przeczytała sama Przygody Tomka Soyera. Czytać bardzo lubi i czyta szybko. Bardzo dobrze sie uczy i ma rewelacyjną pamięć podobnie zresztą jak większość dzieci z tego przedszkola. Dlatego chciałabym, aby tam poszła też Maja. Ale wcześniej nie będę jej specjalnie uczyć.
reklama
Joasiek
Mamy lutowe'07 Fan(ka)
- Dołączył(a)
- 2 Wrzesień 2006
- Postów
- 5 063
Patch w weekend będę miała troszkę więcej czasu, więc poczytam wątek o którym wspomniałaś, a tymczasem mam prośbę do Ciebie... czy możesz mi podesłać tą książeczke na maila? joanna25@interia.pl 

Joasiek
Mamy lutowe'07 Fan(ka)
- Dołączył(a)
- 2 Wrzesień 2006
- Postów
- 5 063
Przeczytałam wszystkie posty na forum w wątku o czytaniu. Brzmi to wszystko zachęcająco
Nooo... może poza perspektywą przygotowywania materiałów ze słowami, choć tu akurat mam o tyle dobrze, że mam mozliwość wydrukowania takich kart w pracy na duzych ploterach.
Patch, będziesz zaczynała nauke już niedługo?
Ja chyba poczekam do chwili aż Milenka będzie już troszkę mówiła, czyli pewnie z 1,5 roku i wtedy spróbujemy

Patch, będziesz zaczynała nauke już niedługo?
Ja chyba poczekam do chwili aż Milenka będzie już troszkę mówiła, czyli pewnie z 1,5 roku i wtedy spróbujemy

rosmerta
Mama Hubka - lutówka'07
musze przyznać, że ciekawa ta metoda mi sie wydaje i ja tez chętnie poczytam te książki, prosze o podesłanie mi na meila: rosmerta@poczta.onet.pl
a na allegro znalazłam zestaw startowy dla zainteresowanych ta metodą : Zestaw do nauki czytania dzieci metodą Domana!!! (260564087) - Aukcje internetowe Allegro
na dobry poczatek myslę, a potem to mozna juz samemu kombinować te karty
a na allegro znalazłam zestaw startowy dla zainteresowanych ta metodą : Zestaw do nauki czytania dzieci metodą Domana!!! (260564087) - Aukcje internetowe Allegro
na dobry poczatek myslę, a potem to mozna juz samemu kombinować te karty
karola-04
Mamy lutowe'07 Wdrożona(y)
- Dołączył(a)
- 9 Sierpień 2006
- Postów
- 4 626
Patch czy ja też mogę dostać tą książkę k.fejnas@wp.pl super pomysł serio. mi się podoba może mojego leniucha to zainteresuje.;-)
Patch
Mamy lutowe'07 Wdrożona(y)
- Dołączył(a)
- 28 Sierpień 2006
- Postów
- 1 306
Jeśli chodzi o tę metodę, to opiera ona się na najbardziej naturalnej nauce- no bo uczenie sklejania literek jest o tyle złe, że czytanie dla dziecka trwa wtedy dłużej, po drugie mniejsza jest efektywność rozumienia tekstu ponieważ uwaga skupiona jest na składaniu głosek, po trzecie, dla dziecka nie ma chyba nic bardziej abstrakcyjunego niż literka... No bo co to jest "B"?? Druga zła cecha, którą nabywa się ucząc się czytać, to powtarzanie tekstu napisanego. To czytanie na głos wyrabia ten nbawyk, w konsekwencji którego większość ludzi nie tylko czyta ale i w myślach powtarza wyraz- nawet nie zdaje sobie z tego sprawy- wychodzi to dopiero gdy zrobi sobie test na jakość czytania a więc stosunek szybkości przeczytanego tekstu do jego zrozumienia. Wszystkie kursy szybkiego czytania, opierają się na tym, że oduczają powtarzania w myślach, uczy się nie widzenia literek, nie sylab, ale wyrazów, a najlepiej od razu zdań i nie powtarezaniu ich w myślach. Dlatego najbardziej naturalna ta nauka jest jak dziecko jeszcze nie mówi- nie powtarza automatycznie, tylko gdzieś tam widzi te wyrazy i słyszy jak brzmią. Ale oczywiście można czekać- nigdy nie jest za późno na czytanie. Ja z mężem (a szczególnie On) jesteśmy fanami czytania i wiemy, że gdyby nie złe nawyki, to do dnia dzisiejszego mogliśmy mieć przeczytane kilka razy tyle książek ile przeczytaliśmy- szybciej by to szło. Tak więc co wieczór siedzimy i robimy szablony- mamy już około 60, więc myślę, że zacznę nimi machać do Stasia w przyszłym tygodniu. Ja jestem cały czas w domu ze Stasiem, więc to dla nas będzie urozmaicenie wspólnego czasu
Jeśli chodzi o zestaw startowy, to jasne, że można go zamówić, ale tam tego jest mało- Doman pisze, żeby rozpoczynać naukę, jak się ma przygotowane 100- 200 szablonów jednowyrazowych. No i jeszcze jedno: jak się robi samemu, to słówka dobiera się takie, które są z otoczenia dziecka- Jego imię, ulubiona zabawka itp. Joasiek jak masz możliwość drukowania, to rewelacja!! Sprawdza się też sposób taki, że drukujemy sobie alfabet w odpowiedniej czcionce, przyklejamy na gruby karton, wycinamy środek literki i mamy szablony, które tylko przykladamy do kartonika o odrysowujemy. Puste kartony można też zamówić, albo kupić blok A3 -z jednej kartki, wychodzą 3 szablony.

Jeśli chodzi o zestaw startowy, to jasne, że można go zamówić, ale tam tego jest mało- Doman pisze, żeby rozpoczynać naukę, jak się ma przygotowane 100- 200 szablonów jednowyrazowych. No i jeszcze jedno: jak się robi samemu, to słówka dobiera się takie, które są z otoczenia dziecka- Jego imię, ulubiona zabawka itp. Joasiek jak masz możliwość drukowania, to rewelacja!! Sprawdza się też sposób taki, że drukujemy sobie alfabet w odpowiedniej czcionce, przyklejamy na gruby karton, wycinamy środek literki i mamy szablony, które tylko przykladamy do kartonika o odrysowujemy. Puste kartony można też zamówić, albo kupić blok A3 -z jednej kartki, wychodzą 3 szablony.
reklama
rozalka
Lutówkowo-sierpniowa mama
- Dołączył(a)
- 19 Kwiecień 2007
- Postów
- 10 598
Pare pomysłów na zabawy,które znalazłam.Niektóre oczywiste zapewne,ale warto przypomnieć.
Telefon
Posadź Maluszka sobie na kolanach twarzą do siebie. Przyłóż słuchawkę do ucha i powiedź "halo", następnie przyłóż słuchawkę do ucha Twojego Maluszka i powtórz "halo". Możesz powtarzać różne słowa, na przykład: "tata", "mama", "pa-pa", powtarzaj je najpierw sama do słuchawki, a potem przykładaj słuchawkę do uszka dziecka, na pewno sam zacznie do niej mówić. Ta zabawa uczy Twoje dziecko sprawności językowej i wspaniale wzbogaca jego słownictwo.
Stary Donald farmę miał
Do tej zabawy potrzebne będą rysunki zwierząt. Pokazuj dziecku każde zwierzątko, nazywaj je i naśladuj wydawane przez nie odgłosy, zachęć Malucha aby powtarzał odgłosy po Tobie. Zaśpiewaj piosenkę "Stary Donald farmę miał". Śpiewając o poszczególnych zwierzątkach pokazuj rysunki tych zwierząt. Ta zabawa rozwija sprawność językową, uczy Twoje dziecko rozróżniania dźwiękow oraz naśladowania głosów zwierząt.
Dźwięki
Za każdym razem gdy dziecko słyszy różne dźwięki, nazywaj przedmioty, które je wydają np. telefon, radio, pralka, telewizor. Wypowiadając nazwę wskaż placem źródło dźwięku. Dzieki temu Twój Maluszek uczy się rozróżniania dźwięków w jego otoczeniu.
Spacer
Weź Maluszka na spacer po mieszkaniu. Pokazuj mu różne przedmioty o ciekawych kształtach, rozmiarach i teksturach. Określaj przy tym ich powierzchnię: gładki, szorstki, twardy, miękki. Dzięki temu Szkrab uczy się rozróżniać powierzchnie, uczy się obserwacji, ćwiczy paluszki.
Lustro
Weź do ręki ulubioną zabawkę Twojego Malucha a następnie podejdź z nim do lustra. Zacznij poruszać zabawką, pokaż mu ją w lustrze, zapytaj "gdzie jest.....?". Dzięki tej zabawie Twoje dziecko uczy się umiejętności obserwacji, odróżniania siebie od swojego odbicia w lustrze oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Spadająca chusta
Do tej zabawy będzie potrzebny szal bądź chustka z delikatengo, cienkiego materiału. Usiądż z Maluszkiem na podłodze podrzuć chustę do góry, złap ją. Podrzuć ją ponownie i pokaż dziecku jak ją złapać. Wkrótce Maluch będzie próbował złapać chustę bez Twojej pomocy. Dzięki tej zabawie dziecko uczy się koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Pudełko
Wrzuć do pojemnika połamane na mniejsze kawałki chrupki, pojemnik zamknij. Pokaż dziecku jak go otworzyć, wyjmij kawalek chrupka i zjedz go. Nastęnie daj dziecku pojemnik i zobacz czy będzie potrafiło samo wyjąć chrupki z pojemnika. Na początku z pewnością będzie potrzebowało Twojej pomocy, ale szybko dojdzie do wprawy. Dzięki tej zabawie Maleństwo uczy się podnosić niewielkie przedmioty, ćwiczy rączki i paluszki.
Przeciąganie
Usiądź z Maluszkiem na podłodze, weź szalik. Trzymaj za jeden koniec drugi podaj dziecku. Przeciągnij delikatnie szalik do siebie, pokaż Maluchowi jak ma ciągnąć drugi koniec. Po jakimś czasie Twój szkrab będzie wiedział jak przeciągać z Tobą szalik. Dzięki tej zabawie Maluszek uczy się współdziałania i koordynacji ruchowej.
Ukryta zabawka
Do ulubionej zabawki przywiąż tasiemkę. Pokaż dziecku jak ciągnąć tasiemkę, aby dostać zabawkę. Poproś Maluszka aby podał Ci zabawkę, włóż mu do ręki tasiemkę. Na początku może potrzebować Twojej pomocy, ale szybko "załapie" jak dostać zabawkę. Następnie możesz schować zabawkę tak aby było widać tylko tasiemkę i poprosić o zabawkę. Dziecko wie, że zabawki nie widać, a mimo to ona cały czas istnieje. Twój Maluszek uczy się słuchania poleceń.
Weź ulubioną zabawkę Malucha i usiądź z dzieckiem na podłodze. Daj ją Maluszkowi żeby chwilę się nią pobawił. Poproś o zabawkę i jeśli ją dostaniesz schowaj pod kocykiem (w zasięgu rączek dziecka). Zapytaj Malucha: "gdzie jest zabawka?", pozwól Mu ją znaleźć. Jeśli jej nie znajdzie pokaż mu, że jest pod kocykiem. Powtarzaj zabawę tak długo, aż dziecko będzie widziało gdzie znika zabawka. Ta zabawa pomaga Twojemu Maluchowi zrozumieć, że przedmiot, którego nie widać nadal istnieje. Podczas tej zabawy Twoje dziecko uczy się zdolności rozumienia.
Myjka
Podczas kąpieli weź gąbkę i wyciśnij wodę na rączkę Maluszka, powtórz czynność kilka razy. Następnie daj dziecku nasączoną gąbkę i pokaż mu jak wycisnąć wodę. Ta zabawa świetnie wzmacnia mięśnie rączek.
Telefon
Posadź Maluszka sobie na kolanach twarzą do siebie. Przyłóż słuchawkę do ucha i powiedź "halo", następnie przyłóż słuchawkę do ucha Twojego Maluszka i powtórz "halo". Możesz powtarzać różne słowa, na przykład: "tata", "mama", "pa-pa", powtarzaj je najpierw sama do słuchawki, a potem przykładaj słuchawkę do uszka dziecka, na pewno sam zacznie do niej mówić. Ta zabawa uczy Twoje dziecko sprawności językowej i wspaniale wzbogaca jego słownictwo.
Stary Donald farmę miał
Do tej zabawy potrzebne będą rysunki zwierząt. Pokazuj dziecku każde zwierzątko, nazywaj je i naśladuj wydawane przez nie odgłosy, zachęć Malucha aby powtarzał odgłosy po Tobie. Zaśpiewaj piosenkę "Stary Donald farmę miał". Śpiewając o poszczególnych zwierzątkach pokazuj rysunki tych zwierząt. Ta zabawa rozwija sprawność językową, uczy Twoje dziecko rozróżniania dźwiękow oraz naśladowania głosów zwierząt.
Dźwięki
Za każdym razem gdy dziecko słyszy różne dźwięki, nazywaj przedmioty, które je wydają np. telefon, radio, pralka, telewizor. Wypowiadając nazwę wskaż placem źródło dźwięku. Dzieki temu Twój Maluszek uczy się rozróżniania dźwięków w jego otoczeniu.
Spacer
Weź Maluszka na spacer po mieszkaniu. Pokazuj mu różne przedmioty o ciekawych kształtach, rozmiarach i teksturach. Określaj przy tym ich powierzchnię: gładki, szorstki, twardy, miękki. Dzięki temu Szkrab uczy się rozróżniać powierzchnie, uczy się obserwacji, ćwiczy paluszki.
Lustro
Weź do ręki ulubioną zabawkę Twojego Malucha a następnie podejdź z nim do lustra. Zacznij poruszać zabawką, pokaż mu ją w lustrze, zapytaj "gdzie jest.....?". Dzięki tej zabawie Twoje dziecko uczy się umiejętności obserwacji, odróżniania siebie od swojego odbicia w lustrze oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Spadająca chusta
Do tej zabawy będzie potrzebny szal bądź chustka z delikatengo, cienkiego materiału. Usiądż z Maluszkiem na podłodze podrzuć chustę do góry, złap ją. Podrzuć ją ponownie i pokaż dziecku jak ją złapać. Wkrótce Maluch będzie próbował złapać chustę bez Twojej pomocy. Dzięki tej zabawie dziecko uczy się koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Pudełko
Wrzuć do pojemnika połamane na mniejsze kawałki chrupki, pojemnik zamknij. Pokaż dziecku jak go otworzyć, wyjmij kawalek chrupka i zjedz go. Nastęnie daj dziecku pojemnik i zobacz czy będzie potrafiło samo wyjąć chrupki z pojemnika. Na początku z pewnością będzie potrzebowało Twojej pomocy, ale szybko dojdzie do wprawy. Dzięki tej zabawie Maleństwo uczy się podnosić niewielkie przedmioty, ćwiczy rączki i paluszki.
Przeciąganie
Usiądź z Maluszkiem na podłodze, weź szalik. Trzymaj za jeden koniec drugi podaj dziecku. Przeciągnij delikatnie szalik do siebie, pokaż Maluchowi jak ma ciągnąć drugi koniec. Po jakimś czasie Twój szkrab będzie wiedział jak przeciągać z Tobą szalik. Dzięki tej zabawie Maluszek uczy się współdziałania i koordynacji ruchowej.
Ukryta zabawka
Do ulubionej zabawki przywiąż tasiemkę. Pokaż dziecku jak ciągnąć tasiemkę, aby dostać zabawkę. Poproś Maluszka aby podał Ci zabawkę, włóż mu do ręki tasiemkę. Na początku może potrzebować Twojej pomocy, ale szybko "załapie" jak dostać zabawkę. Następnie możesz schować zabawkę tak aby było widać tylko tasiemkę i poprosić o zabawkę. Dziecko wie, że zabawki nie widać, a mimo to ona cały czas istnieje. Twój Maluszek uczy się słuchania poleceń.
Weź ulubioną zabawkę Malucha i usiądź z dzieckiem na podłodze. Daj ją Maluszkowi żeby chwilę się nią pobawił. Poproś o zabawkę i jeśli ją dostaniesz schowaj pod kocykiem (w zasięgu rączek dziecka). Zapytaj Malucha: "gdzie jest zabawka?", pozwól Mu ją znaleźć. Jeśli jej nie znajdzie pokaż mu, że jest pod kocykiem. Powtarzaj zabawę tak długo, aż dziecko będzie widziało gdzie znika zabawka. Ta zabawa pomaga Twojemu Maluchowi zrozumieć, że przedmiot, którego nie widać nadal istnieje. Podczas tej zabawy Twoje dziecko uczy się zdolności rozumienia.
Myjka
Podczas kąpieli weź gąbkę i wyciśnij wodę na rączkę Maluszka, powtórz czynność kilka razy. Następnie daj dziecku nasączoną gąbkę i pokaż mu jak wycisnąć wodę. Ta zabawa świetnie wzmacnia mięśnie rączek.
Podziel się: