D
dziunka24.
Gość
1. Paluszek zginam, paluszek prostuję, paluszkiem oko wskazuję
Paluszek zginam, paluszek prostuję, paluszkiem coś czerwonego wskazuję. Paluszek zginam, paluszek prostuję, paluszkiem kwadrat wskazuję itd…
(Rodzic zgina i prostuje palec następnie wskazuję wypowiedzianą rzecz lub część ciała, dziecko naśladuję rodzica).
2. Gdy się rączki spotykają, to od razu się witają. Gdy się kciuki spotkają, to od razu się witają. Gdy się palce spotykają, to od razu się witają.
(Rodzic podaje dziecku rękę i ściska rękę dziecka, następnie rodzic dotyka kciukiem kciuka dziecka, następnie palce rodzica dotykają palców dziecka.)
3. Ćwir- Ćwir, Ćwir- ćwir ptaszki śpiewają. Fyr-fyr, Fyr-fyr ptaszki fruwają.
(Dłońmi rodzic naśladuję otwarte i zamknięte dzióbki ptaszków – dłonie zwrócone są do siebie, cztery złączone palce naciskają i zwalniają nacisk na kciuk, następnie dłonie trzyma rodzic przed sobą złącza kciuki, pozostałe palce rozpościera i naśladuje odlot ptaków)
4. Zimą, gdy śnieżek prószy, A mróz szczypie w uszy, dzieci bawią się na dworze, kto ulepić bałwanka im pomoże? Ja ulepię kule dwie, to podstawa, a to brzuch, tu potrzeba ludzi dwóch, trzecia kula zamiast głowy. Nasz bałwanek jest gotowy.
(Rodzic ściska dłonie w pięści. Nakłada jedną pięść na drugą. Prosi dziecko by ścisnęło jedną dłoń w pięść i położyło na jego pięściach.)
5. Dwie małe rączki klaszczą a czasem się pogłaszczą. W kolana zastukają i dzieciom pomachają,
(Rodzic klaszcze dłońmi, następnie głaska jedną dłoń drugą, potem stuka dłońmi w kolana, na koniec macha dłońmi, dziecko naśladuje rodzica.)
Na górze róże, na dole fiołki
Na górze róże, na dole fiołki,
my się kochamy,
jak dwa aniołki.Trzymamy dziecko na kolanach
(dziecko zwrócone do nas twarzą.
Obejmujemy dziecko, rysujemy na
jego barkach duże kwiaty.
Przytulamy dziecko, krzyżując ręce na jego łopatkach)
LIST DO BABCI
Kochana Babciu.(dziecko siedzi zwrócone do nas plecami, masujemy jego plecy,piszemy palcem na plecach dziecka)KROPKA (z wyczuciem naciskamy plecy w jednym miejscu) Pisze Ci, że mam w domu kotka(kontynuujemy pisanie) KROPKA (znów stawiamy kropkę)Kotek chodzi, (kroczymy palcami)kotek skacze, („skaczemy”, opierając dłoń na przemian na przegubie i na plecach)kotek drapie, (delikatnie drapiemy dziecko po plecach,)kotek chrapie (opieramy na nim głowę i udajemy chrapanie).Składamy list (krzyżujemy ręce dziecka), naklejamy znaczek (dotykamy jego czoła wewnętrzną stroną dłoni)i zanosimy na pocztę (bierzemy dziecko na ręce i spacerujemy z nim).
IDZIE PANI, WIETRZYK WIEJEIdzie pani: tup, tup, tup, (dziecko zwrócone do nas plecami, na przemian z wyczuciem stukamy w jego plecy opuszkami palców wskazujących)dziadek z laską: stuk, stuk, stuk, (delikatnie stukamy zgiętym palcem)skacze dziecko: hop, hop, hop,(naśladujemy dłonią skoki, na przemian opierając ją na przegubie i na palcach)żaba robi długi skok(z wyczuciem klepiemy dwie odległe części ciała dziecka np. stopy i głowę ).Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu, (dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka)kropi deszczyk: puk, puk, puk, (delikatnie stukamy w jego plecy wszystkimi palcami)deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup, (klepiemy dziecko po plecach dłońmi złożonymi w „miseczki”)a grad w szyby łup, łup, łup(lekko stukamy dłońmi zwiniętymi
w pięści).Świeci słonko,(gładzimy wewnętrzną stroną dłoni ruchem kolistym)wieje wietrzyk,(dmuchamy we włosy dziecka)pada deszczyk(z wyczuciem stukamy opuszkami palców w jego plecy). Czujesz dreszczyk? (leciutko szczypiemy w kark).
I tu jeszcze jest dużo fajnych zabaw http://chomikuj.pl/beatawiewiorka/PR...awy+paluszkowe