Unijna dyrektywa
1. Reklamowanie mleka początkowego powinno być ograniczone do publikacji specjalizujących się w opiece nad dzieckiem i publikacji naukowych. Kraje Członkowskie mogą wprowadzać dalsze ograniczenia i zakazy dotyczące reklamy. Reklamy mleka początkowego powinny być przedmiotem warunków ustanowionych w Art. & (3), (4), (5), (6), (7) (b) i zawierać wyłącznie informacje sprawdzone i o charakterze naukowym. Te informacje nie powinny dawać do zrozumienia lub wytwarzać przekonania, że karmienie butelką (karmienie sztuczne) jest równoważne lub lepsze od karmienia piersią.
2.W punktach sprzedaży nie powinny mieć miejsca reklamowanie, rozdawanie próbek i żadne inne działania promocyjne pobudzające bezpośrednio sprzedaż mleka początkowego w handlu detalicznym, takie jak specjalne wystawy, kupony rabatowe, premie, specjalne wyprzedaże i sprzedaż wiązana .
3. Producenci i dystrybutorzy mleka początkowego nie powinni dostarczać do powszechnego stosowania lub bezpośrednio do kobiet ciężarnych, matek niemowląt lub członków ich rodzin, bezpłatnych lub o obniżonej cenie w / w produktów, próbek produktów lub innych przedmiotów w formie upominków, także pośrednio przez system opieki zdrowotnej lub pracowników służby zdrowia.