Witam mamo 6 latka.Czy posyłasz od września swoje dziecko do zerówki w przedszkolu lub szkole czy odrazu do pierwszej klasy
Przyznam że się borykam z tym pytaniem i nadal nie podjełam decyzji.U mnie sytuacja wygląda tak że nauczyciele i psycholog zasugerował że moje dziecko jest zdolne do rozpoczęcia nauki w pierwszej klasie ale mimo to nie podjeliśmy jeszcze decyzji.A jak jest u Was?????
Wiem że napewno już dyskutowałyście na ten temat na swoich miesiacach z rocznika 2005 ale chyba razem zebrać wszystkie myśli z całego roku 2005 bedzie lepiej tutaj,aby kazdy z rodziców mogł sobie wziaśc udział w takiej dyskusji w szerszym gronie.Może pomoże to podjąc lepsza decyzje kazdej z nas.A wiec:
Wypełnij ankiete na górze i napisz kilka słow od siebie ,dlaczego właśnie tak zagłosowałaś....Dziękuje
Dostałam od psychologa w przedszkolu taka kartke z dwoma rubrykami, po lewej stronie w tytule
Dziecko posiadajace gotowosc szkolna:
A po prawej jest to co ja na czerwono zaznaczylam Dziecko nie posiadajace gotowosci szkolnej
-posiada orientacje w swoim otoczeniu,zna swoje imie,posiada informacje na temat swojej rodziny,wie gdzie mieszka/
nie ma orientacji w swoim otoczeniu
- ma rozwiniete procesy poznawcze na poziomie wlasciwym dla wieku,umie nawiazywac kontakt z otoczeniem/
nie ma rozwinietych procesow poznawczych na wlasciwym poziomie,nie potrafi nawiazywac kontaktu z otoczeniem,zbyt wycofane np robi to w sposob nieadekwatny,nieakceptowany i niezrozumialy dla rowiesnikow
-posluguje sie mowa w sposob zrozumialy dla otoczenia,ma odpowiedni zasob slow umozliwiajacy dobra komunikacje slowna/
wystepuja znaczne ograniczenia w komunikacji slownej uniemozliwiajace zrozumienie wypowiedzi i skuteczne przekazywanie informacji
-samoistnie,spontanicznie rozpoczyna rozmowe, umie sygnalizowac swoje potrzeby/
nie nawiazuje spontanicznie kontaktu slownego,wycofane
-sprawnie posluguje sie olowkiem,kredka,uzywa nozyczek/
nie lubi rysowac,ma trudnosci w poslugiwaniu sie olowkiem,poziom wykonywanych prac jest ponizej poziomu dzieci w tym wieku,nie radzi sobie z wycinaniem nozyczkami
-potrafi nazywac co narysowalo na kartce,mozna rozpoznac elementy rysunku/
nie nazywa tresci swojego rysunku lub zgaduje przy nazywaniu,wystepuja trudnosci z rozpoznawaniem tresci rysunku przez doroslego
-umie sie skupic podczas rysowania ,zabawy/
ma trudnosci z skupieniem sie na zadaniu,przerywa dzialanie,odchodzi
-rozumie polecenia doroslego,potrafi liczyc wg kolejnosci,potrafi kontaktowac sie bez leku z innymi osobami doroslymi w rodzinie/
nie rozumie polecen doroslego,wymaga wielokrotnych powtorzen,nie potrafi liczyc w kolejnosci,unika kontaktu z osobami obcymi
-bez problemu rozstaje sie z rodzicami/
ma trudnosci z rozstaniem sie z rodzicami
-angazuje sie spontanicznie w dzialania podczas pobytu w przedszkolu/
nie jest spontaniczne na terenie przedszkola,negatywnie przezywa pobyt w nim,czeka na odebranie z przedszkola
-chetnie bawi sie z rowiesnikami,nawiazuje pierwsze przyjaznie oraz umie prawidlowo funkcjonowac w grupie/
nie bawi sie z rowiesnikami tylko samo lub przyglada sie dzieciom z odleglosci,wywoluje konflikty,obwinia inne dzieci
-zapytane o cos odpowiada chetnie,smialo/
zapytane odchodzi,chowa sie,wstydzi sie odpowiedziec na pytanie
-w duzym stopniu umie panowac nad emocjami i kontrolowac je,umie sie podporzadkowac-zgodnie z obowiazujacymi zasadami/
nie potrafi kontrolowac swoich emocji,nie podporzadkowuje sie ,lamie zasady,robi co chce
-potrafi wspoldzialac z rowiesnikami,umie poczekac na swoja kolej
/nie potrafi wspoldzialac z rowiesnikami,chce rzadzic,niszczy wytwory innych,nie potrafi czekac na swoja kolej
-coraz lepiej radzi sobie z trudnosciami,umie utrzymac porzadek w swoim miejscu zabawy,dba o swoje rzeczy/
nie potrafi pokonywac trudnosci,nie jest nastawione do utrzymywania porzadku,nie dba o swoje rzeczy ,niszczy je.
-umie byc pozyteczne w przedszkolu i domu,ce****e je wzrost poczucia obowiazku/
nie chce wykonywac drobnych prac domowych w przedszkolu i domu, czesciej balagani niz pomaga
-wykonuje rozne czynnosci samodzielne (ubiera sie ,rozbiera,wykonuje czynnosci w toalecie itd)/
ma trudnosci z dzialaniami samoobslugowymi,wymaga pomocy w ubieraniu i w toalecie
-lubi chodzic do przedszkola/
nie lubi chodzic do przedszkola