reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

reklama

6 latek do zerowki czy do pierwszej klasy????????

Zerówka czy pierwsza klasa,gdzie posyłasz od wrzesnia swojego 6 latka?

  • zerówka przedszkolna /szkolna

    Głosów: 48 62,3%
  • pierwsza klasa

    Głosów: 29 37,7%

  • Wszystkich głosujących
    77
  • Ankieta zamknięta .

jola30

żona i matka :)
Dołączył(a)
19 Luty 2007
Postów
29
Miasto
białystok
Przedszolaki pójda do pierwszej klasy o rok wczesniej.zerówka zostanie zlikwidowana.wszystkich nas rodziców kilkulatkow dotyczy przygotowywana reforma.pierwszymi rocznikami które maja isc do zreformowanej szkoly sa dzieci urodzone w 2002 i w 2003 roku. pierwszy start to 2009/2010 co nam sie szykuje?:baffled:

Ja jestem mama 6 letniego Michała michał od wrzesnia idzie do zerówki za rok pierwsza klasa co go czeka?
Michał jest z 2002 roku skoro dzieci z 2003 roku takze pójda do pierwszej klasy to czy te klasy beda połaczone czy tez oddzielne materiały.
Czy bedzie powtarzal material z zerówki czy tez bedzie podazal dalej?:confused:

proponuje załozyc nowy wątek i kazdy kto ma ochote i cos wiecej wie na ten temat to moze sie wypowiedziec a uwazam ze to bedzie bardzo ciekawe i interesujace.:angry:


CZYTAŁAM ze dwa roczniki beda razem co wy na to?
mi sie osobiscie to niepodoba bo zawsze którys z roczników bedzie pokrzywdzony :crazy:
 
reklama
Wiesz to chyba twój Michał ma szczęście że urodził się w 2002 roku. Moja córka urodziła się w marcu 2003 roku i tu jest problem.
We wrześniu do zerówki czy do 5 latków ??
Jeżeli pójdzie za rok do szkoły to bez zerówki ??
No i program będzie nowy zreformowany czy nagle każą 6 latkowi realizować program 7 latka i może jeszcze bez zerówki .

Muszę zapytać pań w przedszkolu jak to z tą grupą bo jako 4 latek chodziła do 5-6 latków i realizowała program 5 latków.

Ostatnio jak rozmawiałam z dyrektorką to nic nie wiedziała
 
Słyszałem, ze dopuszcza sie mozliwosc zminy rozporządzenia i cofnięcia tych nieszczęsnych zmian. Na stornie www.prawarodzicow.pl można podpisać list protestecyjny rodziców przeciwko pomysłowi pani minister.
 
To wielka paranoja kiedy dzieci majo czas na zabawe i beztroskie życie wtedy kiedy są dziecmi to dlaczego pani minister chce ich tego pozbawic.Moja córka ma 5 lat i dopiero co zaczela dobrze wymawiac wyrazy ale jaszcze niktóre niewyraznie to już bedzie uczyc sie czytac.Ja jastem na nie temu pomysłowi
 
Ostatnia edycja:
Słyszałem, ze dopuszcza sie mozliwosc zminy rozporządzenia i cofnięcia tych nieszczęsnych zmian. Na stornie www.prawarodzicow.pl można podpisać list protestecyjny rodziców przeciwko pomysłowi pani minister.


:yes:Jestem zdecydowanie za cofnięciem tych nieszczęśliwych zmian i Ja i Mój mąż podpisaliśmy się pod tym listem.:tak:
 
Witajcie!
Też jestem przeciwna temu "genialnemu" pomysłowi. I bynajmiej nie chodzi mi o to że 6-latki miałyby rozocząc naukę w szkole, ale o sam fakt wprowadzania tych zmian. Dają na to TYLKO rok:szok: i to jeszcze z zapewnieniem że samorządy to przygotują, czyli jak ja wnioskuję, bez żadnego konkretnego pomysłu:-( Nie rozmuię takiego podejścia do sprawy, bo przecież chodzi o dzieci, nasze dzieci:baffled: U nas w przedszkolu 3 i 4 latki są połączone razem w grupie maluchów, więc mój syn właśnie skończył maluchy. Teraz ma iśc do pięciolatków. Jeżeli to przejdzie to co? Z maluchów do zerówki? Po pięciolatkach do szkoły? Nie to za dużo niewiadomych:no:
Zaraz podpiszę ten list!!!!!!!
 
Rozmawiałam z wychowawczynią z Michała grupy mówiła że we wrześniu będzie jeszcze raz strajk między innymi w tej sprawie:angry::angry::angry:
Ale wiecie wydaje mi się że to już przesądzone:crazy: chociaż bardzo bym chciała się mylić:confused:
 
A mój syn skończy za dwa miesiące 6 lat, w poniedziałek kończy szkołę. Nie rozumiem dlaczego mamy piszą o "zabieraniu dzieciństwa". Kajetan uwielbia chodzić do szkoły, teraz płacze, że przez dwa miesiące nie będzie do niej chodził. Przez cały rok uczył się czytać, pisać i liczyć, ale też bawił się. Szkoła dla takich maluchów bardziej przypomina zerówkę niż "szkołę" jako taką. Miał 5 lat jak rozpoczął naukę... a dzieckiem, moim zdaniem jest się całe życie, jeśli tylko się chce nim pozostać

Nie rozumiem tylko pomysłu dwóch roczników w jednej klasie??... Po co ?? Do tej pory to chyba nie był problem, szkołę zaczynały 7 latki, no to jak mają zaczynać 6 to tylko rocznik 2003.
 
reklama
Witam mamo 6 latka.Czy posyłasz od września swoje dziecko do zerówki w przedszkolu lub szkole czy odrazu do pierwszej klasy:confused::confused::confused: Przyznam że się borykam z tym pytaniem i nadal nie podjełam decyzji.U mnie sytuacja wygląda tak że nauczyciele i psycholog zasugerował że moje dziecko jest zdolne do rozpoczęcia nauki w pierwszej klasie ale mimo to nie podjeliśmy jeszcze decyzji.A jak jest u Was?????

Wiem że napewno już dyskutowałyście na ten temat na swoich miesiacach z rocznika 2005 ale chyba razem zebrać wszystkie myśli z całego roku 2005 bedzie lepiej tutaj,aby kazdy z rodziców mogł sobie wziaśc udział w takiej dyskusji w szerszym gronie.Może pomoże to podjąc lepsza decyzje kazdej z nas.A wiec:

Wypełnij ankiete na górze i napisz kilka słow od siebie ,dlaczego właśnie tak zagłosowałaś....Dziękuje :biggrin2:


Dostałam od psychologa w przedszkolu taka kartke z dwoma rubrykami, po lewej stronie w tytule
Dziecko posiadajace gotowosc szkolna:A po prawej jest to co ja na czerwono zaznaczylam Dziecko nie posiadajace gotowosci szkolnej
-posiada orientacje w swoim otoczeniu,zna swoje imie,posiada informacje na temat swojej rodziny,wie gdzie mieszka/nie ma orientacji w swoim otoczeniu

- ma rozwiniete procesy poznawcze na poziomie wlasciwym dla wieku,umie nawiazywac kontakt z otoczeniem/nie ma rozwinietych procesow poznawczych na wlasciwym poziomie,nie potrafi nawiazywac kontaktu z otoczeniem,zbyt wycofane np robi to w sposob nieadekwatny,nieakceptowany i niezrozumialy dla rowiesnikow

-posluguje sie mowa w sposob zrozumialy dla otoczenia,ma odpowiedni zasob slow umozliwiajacy dobra komunikacje slowna/wystepuja znaczne ograniczenia w komunikacji slownej uniemozliwiajace zrozumienie wypowiedzi i skuteczne przekazywanie informacji

-samoistnie,spontanicznie rozpoczyna rozmowe, umie sygnalizowac swoje potrzeby/nie nawiazuje spontanicznie kontaktu slownego,wycofane

-sprawnie posluguje sie olowkiem,kredka,uzywa nozyczek/ nie lubi rysowac,ma trudnosci w poslugiwaniu sie olowkiem,poziom wykonywanych prac jest ponizej poziomu dzieci w tym wieku,nie radzi sobie z wycinaniem nozyczkami

-potrafi nazywac co narysowalo na kartce,mozna rozpoznac elementy rysunku/nie nazywa tresci swojego rysunku lub zgaduje przy nazywaniu,wystepuja trudnosci z rozpoznawaniem tresci rysunku przez doroslego

-umie sie skupic podczas rysowania ,zabawy/ ma trudnosci z skupieniem sie na zadaniu,przerywa dzialanie,odchodzi

-rozumie polecenia doroslego,potrafi liczyc wg kolejnosci,potrafi kontaktowac sie bez leku z innymi osobami doroslymi w rodzinie/ nie rozumie polecen doroslego,wymaga wielokrotnych powtorzen,nie potrafi liczyc w kolejnosci,unika kontaktu z osobami obcymi

-bez problemu rozstaje sie z rodzicami/ ma trudnosci z rozstaniem sie z rodzicami

-angazuje sie spontanicznie w dzialania podczas pobytu w przedszkolu/ nie jest spontaniczne na terenie przedszkola,negatywnie przezywa pobyt w nim,czeka na odebranie z przedszkola

-chetnie bawi sie z rowiesnikami,nawiazuje pierwsze przyjaznie oraz umie prawidlowo funkcjonowac w grupie/ nie bawi sie z rowiesnikami tylko samo lub przyglada sie dzieciom z odleglosci,wywoluje konflikty,obwinia inne dzieci

-zapytane o cos odpowiada chetnie,smialo/ zapytane odchodzi,chowa sie,wstydzi sie odpowiedziec na pytanie

-w duzym stopniu umie panowac nad emocjami i kontrolowac je,umie sie podporzadkowac-zgodnie z obowiazujacymi zasadami/ nie potrafi kontrolowac swoich emocji,nie podporzadkowuje sie ,lamie zasady,robi co chce

-potrafi wspoldzialac z rowiesnikami,umie poczekac na swoja kolej/nie potrafi wspoldzialac z rowiesnikami,chce rzadzic,niszczy wytwory innych,nie potrafi czekac na swoja kolej

-coraz lepiej radzi sobie z trudnosciami,umie utrzymac porzadek w swoim miejscu zabawy,dba o swoje rzeczy/ nie potrafi pokonywac trudnosci,nie jest nastawione do utrzymywania porzadku,nie dba o swoje rzeczy ,niszczy je.

-umie byc pozyteczne w przedszkolu i domu,ce****e je wzrost poczucia obowiazku/nie chce wykonywac drobnych prac domowych w przedszkolu i domu, czesciej balagani niz pomaga

-wykonuje rozne czynnosci samodzielne (ubiera sie ,rozbiera,wykonuje czynnosci w toalecie itd)/ ma trudnosci z dzialaniami samoobslugowymi,wymaga pomocy w ubieraniu i w toalecie

-lubi chodzic do przedszkola/ nie lubi chodzic do przedszkola
 
Ostatnia edycja:
Do góry