reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

  • Czy pomożesz Iwonie nadal być mamą? Zrób, co możesz! Tu nie ma czasu, tu trzeba działać. Zobacz
reklama

wynagrodzenie -L4,macierzyński, urlop wypoczynkowy

Dołączył(a)
21 Styczeń 2011
Postów
2
CZY ZAKŁAD PRACY MOŻE ZAJĄĆ CAŁE WYNAGRODZENIE NA POCZET TAKICH POTRĄCEŃ???
Jestem nauczycielem w szkole pracuje mniej 20 osób
Z wyjaśnień księgowej zrozumiałam tyle, że -
(podczas pobytu na zwolneniu lekarskim) dostarczajac zwolnienia 21 dniowe rozliczała w miesiącu tylko jedno zwolnienie - naliczając moje wynagrodzenie (z góry, bo jestem nauczycielem) odliczała tylko jedno zwolnienie a za pozostałe dni wypłacala mi odpowiednią część pensji. I tak przez pół roku dopuki nie urodziłam zbierało się po kilka lub kilkanaście dni za które miałam podwójnie płacone, bo ZUS wypłacał mi chorobowe normalnie. I moim zdaniem jeżeli takie rozwiązania są właściwe to te potrącenia powinny być dopiero kiedy skończy się macierzński z moich wynagrodzeń (za okres zaległego urlopu wypoczynkowego czy własciwej pensji)
Natomiast Pani księgowa tłumaczy, że potrącenia te odliczyła od wynagrodzenia za sierpień i wrzesień, które powinna przekazać do ZUS. A teraz nie może inaczej tylko potrącić mi całe wynagrodzenia żeby rozliczyć się z ZUS za listopad i grudzień kiedy jeszcze byłam na macierzyńskim.
To tłumaczenie jest dla mnie niezrozumiałe, bo dla mnie wynika z niego, że zakład pracy przekazuje pieniądze do ZUSu żeby ZUS mógł wypłacić mi macierzyńskie.
Prosze o pomoc w zrozumieniu tej sytuacji.