reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

reklama

Niebezpieczne foteliki dobrych marek - ostrzeżenie!

e-foteliki

doradca ds bezpieczeństwa
Dołączył(a)
6 Kwiecień 2010
Postów
77
Miasto
Warszawa
Witam,

Ostatnio wyszła na jaw bardzo nieprzyjemna sprawa.
Otóż kilku dobrze znanych producentów fotelików samochodowych sprzedaje "bezpieczne foteliki:, które w testach ADAC wypadły fatalnie zagrażając życiu dziecka.

Co mnie przeraża to fakt, że niektórzy producenci położyli nacisk na zyski zamiast na bezpieczeństwo dzieci i dalej sprzedają swoje foteliki nie biorąc pod uwagę realiów!

Wczoraj dużo o tym mówiono w uwadze na tvn oraz w turbokamera na tvn turbo.

Jeżeli komuś nie chce się czytać to poniżej zamieszczam foteliki o których mowa:

  • Chicco Proxima
  • Relolux 360st
  • Emaljunga First Class
  • IWH Megamax
Wklejam ciekawy artykuł ze strony fotelik info:

Niebezpieczne foteliki - sprzedawcy wciskają buble

Autor: Edyta Kazikowska, Paweł Kurpiewski
Data dodania: 2009-10-23 09:47:37 Ostatnia aktualizacja: 2009-12-18 16:49:32
Prowokacja fotelik.info: udając rodziców zapytaliśmy sprzedawców w wybranych sklepach dziecięcych co wiedzą o kilku bardzo niebezpiecznych fotelikach znajdujących się w ofercie tychże sklepów.

Reklama fotelików Chicco (zobacz film na końcu artykułu) przedstawia beztrosko bawiącego się chłopca i jego tatę, który towarzyszy mu podczas radosnej zabawy. Spot reklamowy został zrobiony profesjonalnie. W międzyczasie pokazywane są różne elementy fotelika, które mają zapewnić dziecku pełen komfort i bezpieczeństwo w czasie jazdy samochodem. Reklamę przepełnia rodzinna atmosfera, spokój i radość... aż chce się kupić ten fotelik, by wozić w nim swoje dziecko.

Akcja promocyjna fotelików Chicco, mająca być chwytem marketingowym, okazała się stratą pieniędzy... W testach ADAC robionych po to aby sprawdzić, jak fotelik radziłby sobie w razie wypadku pokazano, że siła uderzenia spowodowała, że manekin usadzony w tym foteliku został wyrwany razem z całym oparciem.

Postanowiliśmy zatem sprawdzić, co na temat tego fotelika (oraz kilku innych równie kiepskich produktów) wiedzą sprzedawcy. Powinni oni bowiem posiadać gruntowną wiedzę w dziedzinie fotelików. Niestety pomimo tego w swoich sklepach nadal mają ten, delikatnie mówiąc, zły towar.

Chicco Proxima


Zadzwoniliśmy do kilku losowo wybranych sklepów, przedstawiając się jako rodzice, którzy chcieliby dowiedzieć się paru ważnych informacji na temat fotelika Chicco Proxima. Pytania dotyczyły dostępnych kolorów, wagi, ceny oraz bezpieczeństwa.
Niestety poraził nas niski poziom wiedzy, jaką prezentują sprzedawcy. Zdarzało się, że zostawaliśmy odsyłani do internetu, aby tam sprawdzić interesujące nas rzeczy na temat testów bezpieczeństwa - bo jak powiedział sprzedawca: „takich informacji na foteliku nie mamy, są tylko oznaczenia dotyczące wszelkiego rodzaju atestów, ale ilości gwiazdek nie ma. W internecie można sprawdzić.”

Jednak każda osoba, z którą rozmawialiśmy powiedziała, że jest to fotelik bardzo bezpieczny i ma co najmniej 4 gwiazdki, dodawane niestety przez sprzedawców

„Jeśli chodzi o użytkowanie, materiał i bezpieczeństwo - dostaje we wszystkich tych punktach oceny dobre”

„Wszystkie te foteliki są atestowane, mają 5, 4 gwiazdki”
Sprzedawców charakteryzowała ślepa wiara w atesty i niestety całkowity brak wiedzy o tym, że pomiędzy niezależnymi testami zderzeniowymi a atestami jest ogromna przepaść.


fotelik_chicco_proxima_ab.jpg


Na zdjęciu fotelik Chicco Proxima. W testach ADAC 2009 pasy uprzęży wyrwały się z jego oparcia. Uzyskał ocenę 2 w testach.




Relolux 360st.


Obrotowy fotelik Renolux 360st, zachwalany w opisach: „wzmocnione boki ochraniające dziecko w razie bocznego uderzenia”, „Foteliki firmy RENOLUX spełniają wymagające pod względem bezpieczeństwa normy europejskie - E 44-03”. Niestety w teście zderzenia czołowego wyrywa się przy prędkości zaledwie 64km/h. Mocowania pasów, zarówno górne jak i dolne zostają zniszczone, a fotelik wraz z manekinem obracają się wokół własnej osi i uderzają o przedni fotel kierowcy. Głowa manekina jest poza obszarem chronionym przez fotelik. Dziecko w takim foteliku wskutek wypadku doznałoby co najmniej ciężkich obrażeń głowy i szyi.

Tak jak w poprzednim przypadku postanowiliśmy zrobić mały rekonesans i dowiedzieć się, co na temat tego fotelika powiedzą nam sprzedawcy. Tu na szczęście i nieszczęście zdania były podzielone. W sklepie „Dudek” w Warszawie sprzedawca powiedział: „nie prowadzimy sprzedaży tego fotela. Nie mamy go w ofercie stałej. Naszym zdaniem nie jest to dobry fotel”. Jednak już w innym sklepie usłyszeliśmy: „wszystkie foteliki dopuszczone do polskiego rynku, czy na terenie Unii do sprzedaży muszą mieć certyfikaty. Ten fotelik ma wszystkie atesty. Renolux to znana marka i solidny producent. Testy kosztują dosyć dużo, a producenci tymi kosztami obciążają klientów, a jest to tylko chwyt marketingowy. Fotelik jest bezpieczny.” i jeszcze kolejnym: „fotelik przeszedł wszystkie testy, jest bardzo dobry”. Uwaga dla czytających wyrywkowo: większość tych cytatów to brednie bez pokrycia.



fotelik_renolux_360%20_1_copy.jpg


Na zdjęciu fotelik Renolux 360st. obrotowy (to nie jest nasza satyra) - reklama producenta. W teście zderzenia czołowego przy prędkości zaledwie 64km/h wyrywa się. Mocowania pasów, zarówno górne jak i dolne zostają zniszczone, a fotelik wraz z manekinem obracają się wokół własnej osi i uderzają o przedni fotel kierowcy (tak więc nazwa "obrotowy" jest adekwatna do wyników testów tego fotelika).



Emaljunga First Class


Kolejny fotelik z serii tych niebezpiecznych: Emaljunga First Class. Podobnie jak i w wyżej wymienionych przypadkach zadzwoniliśmy do kilku sklepów, które w swojej ofercie mają te foteliki. Emaljunga First Class 0+ w w teście zderzenia czołowego manekin Q1,5(półtoraroczne dziecko) mocowany pasami uzyskuje ocenę dobrą. Fotelik dobrze chroni dziecko w samochodzie. Niestety przy użyciu bazy ISOFIX, za którą trzeba dodatkowo zapłacić, fotelik wyrywa się z bazy i uderza w dach pojazdu, obraca się i powtórnie uderza, tym razem o przedni fotel. O tej bazie powiedział tylko jeden sprzedawca ze sklepu „Świat Dziecka” w Warszawie: „sam fotelik poradził sobie dobrze w testach, niestety gorzej z bazą, nie zaleca się do niego dokupywać bazy, ale fotelik jako sam fotelik zapinany tylko za pomocą pasów dobrze wypadł.”

Jednak już w innym sklepie... "dostał" na isofixie 4 pkt, na pasy 3 pkt. Baza na ISOFIXIE jest jak najbardziej bezpieczna, co oczywiście jest kłamstwem albo świadczy o braku wiedzy.
emaljunga_first_class_fotelik_plus_baza_600.jpg

Na zdjęciu baza fotelika oraz fotelik Emaljunga First Class 0+. Mocowany pasami uzyskuje ocenę dobrą. Mocowany przy użyciu bazy ISOFIX fotelik ten w tym samym teście wyrywa się z bazy i uderza w dach pojazdu, obraca się i powtórnie uderza, tym razem w przedni fotel.



IWH Megamax


Fotelik IWH Megamax mocowany z użyciem ISOFIX w teście zderzenia czołowego, przy użyciu manekina Q3, podobnie jak Emaljunga First Class 0+, zmienił dotychczas obowiązujące zasady. Do tej pory mówiło się bowiem, że mocowanie ISOFIX jest najbezpieczniejsze. Obecnie można powiedzieć tylko tyle, że bezpieczny ISOFIX (tzn. zweryfikowany w testach) jest lepszy niż mocowanie pasami. Trzy słabe wyniki testów fotelików z 2009 roku pokazały, że zarówno foteliki mocowane pasami, jak i ISOFIX mogą być skrajnie niebezpieczne. Manekin razem z fotelikiem IWH Megamax zostaje wyrwany z bazy ISOFIX i uderza w przedni fotel pasażera. Podczas takiego wypadku dziecko mogłoby odnieść ciężkie obrażenia kończyn, a co gorsza również szyi.

Dzwoniąc do kilku sklepów dowiedzieliśmy się bardzo ciekawej rzeczy... Sprzedawca powiedział, że w szarym foteliku Megamax była konstrukcyjna wada i został on wycofany ze sprzedaży. Jednak jest jeszcze fotelik – bordowy, różni się on tylko kolorem! Na pytanie, czy wada fotelika jest taka sama jak w poprzednim – szarym – usłyszeliśmy: „To jest ten sam model, tylko w innych kolorach.” Niestety, ten model fotelika również, tak jak poprzednie, był zachwalany w sklepach, do których się dodzwoniliśmy. Według sprzedawców ma wszystkie testy, homologacje, jest dobry i bezpieczny.



fotelik_patti_megamax.jpg



Na zdjęiu fotelik IWH Megamax. Podczas testu manekin razem z fotelikiem zostaje wyrwany z bazy, uderza w przedni fotel pasażera. Podczas takiego wypadku dziecko mogłoby odnieść ciężkie obrażenia kończyn a co gorsza również i szyi.




Drodzy Rodzice, apelujemy do Waszego rozsądku. Takie testy zderzeniowe jak ADAC są robione tylko i wyłącznie po to, aby Wasze pociechy mogły bezpiecznie jeździć w fotelikach... Widząc jak niekompetentni są sprzedawcy w sklepach i tu zacytuję jedną ze sprzedawczyń:
„dokładnie to testów nie śledziłam jak one wyszły. Ja nie śledzę na bieżąco, to już raczej rodzice śledzą we własnym zakresie ”
zachęcamy do tego, aby korzystać z opinii ekspertów i przed zakupem fotelika sprawdzać jego wyniki w niezależnych testach. foteliki samochodowe dla dzieci
 
Ostatnia edycja:
reklama
wczoraj oglądałem na TVN Turbo w programie turbo kamera reportarz o tej sprawie, rozmawiali z Pania z Chicco Polska i ku mojemu zdumieniu szła w zaparte ze ich foteliki na pewno spełniają "normy", nawet po tym jak jej pokazali filmy z crash testów podczas którego urywają sie pasy i dziecko zostaje wystrzelone z fotelika zaczela kwestionowac autentycznosc filmu!!!
TVN Turbo pojechał do Niemiec do ADAC i rozmawial tam z ludzmi którzy przeprowadzili testy i potwierdzili ze ten fotelik jest niebezpieczny, mimo to pani Z chicoo szła w zaparte.
Jak sie okazuje fotelik ten jest teraz w promocji i sprzedaz jest juz wieksza niz za cały zeszły rok, oczywiscie Chicco Polska nie ma zamiaru nic z tym faktem zrobic!

Jesli takie jest stanowisko oficjalne Chicco Polska to ja uwazam ze powinno sie zacząc bojkotowac produkty tej firmy bo jasno pokazali ze liczy sie tylko kasa i wypchnięcie jak najwiekszej ilosci towaru na rynek a to ze dziecko moze zginąc z powodu wadliwego fotelika nie robi na nich wrazenia.

Jak tylko filmik pojawi sie na necie wkleje tu link, narazie jest dostepny odcinek z z zeszłego tygodnia ale będą powtórki tego programu na tvn turbo w tym tygodniu.
Żenada jak wydawaloby sie powazna firma podchodzi do bezpieczenstwa.
 
Niestety producent zachował się skandalicznie i pokazał że najważniejsze są dla niego zyski, a nie bezpieczeństwo dzieci!

Na szczęście sami sobie strzelili w nogę i w moich oczach stracili całkowicie zaufanie i mam nadzieję, że nie jestem jedyny.

Oby ten fotelik jak najszybciej zniknął z rynku zanim dojdzie do tragedii.
 
Witam.
Jestem stałym czytelnikiem serwisu fotelik.info. Jestem tata i już nie raz stawałem przed zadaniem kupna fotelika. nie uważam się za eksperta a wiedzę zdobywam ucząc się na własnych błędach i w internecie... to bardzo dobrze że wreszcie temat fotelików i ich bezpieczeństwa został poruszony w telewizji i to w dodatku w tak popularnym programie Jak "Uwaga" i "Turbo kamera". Zastanawia mnie jednak co innego... Nie wiem dlaczego ale odnoszę wrażenie że temat bezpieczeństwa dla wielu rodziców nabiera znaczenia gdy jest już za późno. Wystarczy prześledzić fora i "porady" na temat "dobrych" fotelików. Sam piszę na jednym z forów które istnieje na portalu zamieszczającym recenzje produktów dla dzieci, Bangla.pl. Czasami jestem niezwykle zaskoczony na co zwracają uwagę użytkownicy recenzując foteliki. Często przyczyną jest brak znajomości tematu jakim jest bezpieczeństwo i prawda która bardzo się sprawdza że "każda sroka swój ogon chwali". Jest tez wiele rzetelnych recenzji ale nie o tym chciałem pisać. Wydaje mi się że ludzie zyją w złudnym przekonaniu że fotelik=bezpieczeństwo. Co ciekawe po emisji programów nagle wzrosła liczba wejść na posty dotyczące fotelików (ponad 400 odwiedzających w ciągu godziny po programie).
Sam już jakiś czas temu zadałem sobie pytanie jak to jest z tymi fotelikami i napisałem listy (email) do dystrybutora firmy Chicco w Polsce i firmy Akwatoris-dystrybutora fotelików Renolux.
A tak przy okazji to ciekawe dlaczego nie wspomniano w programie o Renolux. Co prawda był moment gdy Paweł Kurpiewski z fotelik info prezentował "latająco koziołkujący" fotelik ale nie wspomniał ani nazwy ani dystrybutora.

A oto wspomniana korespondencja:
Mój mail do Akvatoris

Witam

Zachęcony dobrymi opiniami na temat oferowanych przez państwa
produktów, między innymi zdobycie tytułu "super produkt 2009"
nadawanego przez magazyn "Mam Dziecko", zacząłem interesować się
fotelikami będącymi w ofercie państwa firmy. Niedługo czeka mnie zakup
fotelika w grupie I od 9 kg. Pierwszym wyborem był fotelik "Next
Confort" (siła rekomendacji), jednak po wizycie na państwa stronie
internetowej Akvatoris - Sprzedaż fotelików samochodowych - nosidełka dla niemowląt i foteliki samochodowe dla dzieci, moją uwagę zwrócił model "360" za
względu na wygodę i względną uniwersalność. Przypadkiem znalazłem
informację na stronie fotelik.info jakoby model "360" nie spełniał
norm bezpieczeństwa i był niebezpieczny dla dzieci. Powołują się na
testy ADAC. Ale oni to chyba testują samochody? Wiem że fotelik ma
wymaganą homologację i spełnia normy europejskie zatem jest bezpieczny
(powinien?). Proszę mi odpowiedzieć jak to wreszcie jest z tym
fotelikiem jest bezpieczny czy nie? Bo ciężko mi uwierzyć że na rynku
znajduje się produkt zagrażający życiu. Pozdrawiam i liczę na szybką
odpowiedź.



Odpowiedź

Witam.
Z testami ADAC jest tak że jest to organizacja konsumencka a nie instytu który wydaje certyfikat bezpieczństwa. Fotelik 360 jak najbardziej spełnia europejskie normy bezpieczeństwa i jest dopuszczony do sprzedaży na terenie UE jak i wielu innch krajów na świecie. Między innymi Australia, Arabia Sałdyjska czy Brazylia.
Jezeli chodzi o krótką odpowiedź na Pana pytanie czy jest bezpieczny? Tak jest.
Jeżeli chodzi o NextConforta czy 360 to NextConfort jest napewno bardziej komfortowy dla dziecka. I ja mimo wszystko chyba wybrałbym NextConforta.

W przypadku dalszych pytań proszę pisać lub dzownić.

Pozdrawiam Andrzej Zioło

Mój mail do Akvatoris

Witam
Dziękuję za szybką odpowiedź. Niestety po jej przeczytaniu mam jeszcze
więcej wątpliwości. Bo albo testy homologacyjne nie są dokładne albo
konsumenckie stronnicze.Dotarłem do filmiku z testu ADAC fotelika
renolux 360 i przyznam się że jestem szczerze zaniepokojony
http://www.youtube.com/watch?v=qSMYJsrIc3o Proszę mi wytłumaczyć na
czym polegają różnice w metodologii że wyniki testów są tak różne od
siebie (chodzi mi głównie o bezpieczeństwo) i jak to się ma to
sytuacji podczas realnych zdarzeń drogowych?
Pozdrawiam.

Odpowiedź

Witam! Rozumiem Pana watpliwosci zwiazane z zakupem fotelika dla dziecka. Nie chce tutaj byc stronniczy jako przedstawiciel Renolux ale testy konsumencki nie do konca oddaja rzeczywisty obraz danego produktu. Kilka razy bralismy udzial w roznego rodzaju testach organizowanych przez rozne organizacje I zdania jak zawsze sa podzielone. Nie ukrywam ze niewiedza w montazu fotela jest jedna z najczestrzych przyczyn zlych opinii odnosnie np.360. Kiedys oddalismy nasz fotel do gazety motoryzacyjnej w celu uzyskania recenzji odnosnie komfortu I bezpieczenstwa jazdy. Zajelismy przed osttnie miejsce. Na ostatnim miejscu byla bardzo znana firma Concord. Nawet na zdjeciach widac bylo razacy obraz zle zamontowanego fotelika naszego jak I konkurencji. Na pierwszym miejscu zostal wytypowany fotel ze steropianu .W takich sytuacjach ciezko nawet o jakikolwiek komentarz. W porozumieniu z firma Concord probowalismy uzyskac sprostowanie odnosnie pomylek ale bez skutecznie. Chce tylko przekazac ze nie jestesmy w stanie walczyc z cala machina konsumencka z kilku powodow. Renolux jest sredniej wielkosci firma I nie ma AZ tak duzych nakladow finansowych na marketing w porownaniu z innymi firmami. Jedyne co wyroznia go to technologia Boulgom I to ze produkt jest wysokiej jakosci produkowany we Francji nie w Chinach. Testy jakie przeprowadza Renolux we wlasnym zakresie moze Pan zobaczyc na ich stronie Renolux .A jesli chodzi o testy ADAC trwaja rozmowy dyrektora Renolux z ADAC gdyz tez do konca nie zostal fotel 360 poprawnie zamontowany. Jesli chodzi o sprzedaz w Polsce do poczatku dzialanosci nie mielismy zadnych skarg dotyczacych bezpieczenstwa w w/w fotelch. Oczywiscie decyzja nalezy do PAna.Natomast jesli brac pod uwage wszystkie fotele dostepne na rynku I obowiazujace je testy homologacyjne to sprawa jest chyba prostsza .Jest zbior parametrow gdzie kazdy producent czy importer ma sie miescic I tyle. Parametry dot.wielkosci fotela czy jego wykonania itp. Jest masa produktow ktore spelniaja normy a sa zrobione z marnej jakosci pojedynczego plastiku,posiadaja latwo palna tapicerke itp.Cena natomiast tez jest w tym kryterum bardzo wazna wiec kolo sie zamyka. Mam nadzieje ,ze jakos pomoglem .Prosze na spokojnie sie zastanowic I podejsc do tego wszystkiego tez z delikatnym dystansem. Sam mam syna 2 lata I przeszlo do roku jeździ w Next Comfort. Jak PAn widzi nie polecalbym firmy ktora produkuje buble Bo Sam jestem rodzicem. Pozdrawiam Andrzej Zioło


Mój mail do Akvatoris

Witam.
Dziękuję za odpowiedź. dziwię się jednak że pomimo tego iż w testach konsumenckich jest tyle błędów firma Renolux (dokładnie chodzi mi o polskiego dystrybutora, czyli pańską firmę) nie próbuje tych niekorzystnych informacji prostować. Na waszej stronie internetowej brak filmików, które są na stronie francuskiej. Brak tez jakichkolwiek wyjaśnień. Od jakiegoś czasu biorę udział w dyskusji na forum na temat fotelików i wydaje mi się że zamieszczenie tam pańskiej wypowiedzi (chodzi mi o nasza korespondencję mailową) lub jej fragmentów pomogła by wielu osobom podjąć decyzję i rozjaśnić sytuację. Oczywiście uczynię to tylko za pańską zgodą. Dziękuję raz jeszcze za wyczerpujące informacje i pozdrawiam


Odpowiedź

Witam!
Jako przedstawiciel firmy Renolux w Polsce nie moge ingerowac w testy konsumencki na terenie naszego kraju bez zgody Francji.Teoretycznie moglibysmy Po kazdym tescie konsumenckim udowadniac ,ze w wielu przypadkach niezapoznania sie z instrukcja obslugi fotela czy zla jej interpretacja powoduje tak wiele zlego dla naszej firmy. Tak jak Panu wczesniej wpomnialem na temat gazety motoryzacyjnej I jej zlych testow nawet tak powazny producent jak Concord nic nie byl w stanie zrobic.Napewno poprzez okrojony budżet promocja naszych foteli jest w duzo gorszej sytuacji niz konkurencja ale TU glowna role odgrywaja pieniadze. Jesli zapyta sie Pan jakiegos madrego sprzedawcy z czego wynika cena drogich I napewno tez dobrych foteli w 30% sa to pieniadze przeznaczane na reklame w prasie,sponsorownie sprzedawcow,szkolenia itp.Wiem ,ze obecnie panuje trend kupowania produktow ktore sa reklamowane w kolorowej prasie ale nie wszytkie firmy na to stac .Nawet te bardzo dobre I nie mowie TU tylko o fotelikch. Testy z francuskiej strony zostana umieszczone na naszej stronie juz w najblizszym czasie. Trwaja rozmowy w tej sprawie z francuzami.Jako przedstawiciel Renolux w Polsce moge Pana zapewnic o wysokiej jakosci naszych produktow ale Po PAna stronie lezy decyzja zakupu.Nie ukrywam tego ,ze szczycimy sie tym ,ze produkt jest produkowany we Francji nie wChinach ale o tym juz pisalem.Napewno nie dogodzimy wszystkim klientom ale staramy sie wszelkie sugestie od klientow dot. Naszych foteli przekazywac francuzom. Wyrazam zgode na umieszczenie naszej korespondencji na forum inetrnetowym.
W razie pytan prosze pytac lub dzwonic.
 
Ostatnia edycja:
Mój list do Baby Collection przedstawiciela Chicco w Polsce


Witam
Zachęcony dobrymi opiniami na temat oferowanych przez państwa produktów, zacząłem się interesować fotelikami będącymi w ofercie firmy chicco. Niedługo czeka mnie zakup fotelika w grupie I od 9 kg. Zastanawiałem się nad Chicco neptune ze względów ekonomicznych, chociaż Chicco Proxima równierz biorę pod uwagę. Niestety nie mogłem znaleźć żadnej informacji na temat bezpieczeństwa (oprócz homologacji) na państwa stronie a to co znalazłem na stronie ADAC.de dalekie jest od mojego wyobrażenia. Chicco neptune otrzymuje najniższą ocenę, z proxima jest niewiele lepiej (test ADAC za 2009 rok). Jak to jest z tymi fotelikami są bezpieczne czy nie?


Odpowiedź

Szanowny Panie,

Bardzo dziękuję za maila i niezmiernie jestem wdzięczna za pytania dotyczące fotela Chicco Proxima i Chicco Neptune.

Włoska firma Artsana, producent fotelików Chicco to liczący się na świecie dostawca produktów dla małych dzieci i kobiet w ciąży.
Wszystkie foteliki Chicco, które są dopuszczone do sprzedaży na terenie Unii Europejskiej to foteliki, które spełniają normy wyznaczone przez dyrektywę PN-EN 1888. Dyrektywa ta to spis zasad, jakie
fotelik musi spełniać. Jednymi z tych zasad są standardy bezpieczeństwa.

Fotelik Proxima 9 kg – 18 kg
· Fotel samochodowy Chicco Proxima jest zgodny z Regulacją UN ECE R44, która określa zasady i wymagania, które musza spełniać fotele samochodowe, aby zostać dopuszczonymi do obrotu na terenie Unii Europejskiej.
· Świadectwo homologacji na fotel Chicco Proxima zostało wydane przez NSAI- National Standard Authority of Ireland. Certyfikat nr: E24 44R-040020.
· Fotel samochodowy Chicco Proxima jest produkowany w fabryce firmy Artsana S.p.A UP80 we Włoszech, której system zarządzania spełnia standardy zgodne z normą EN ISO 9001:2008.
· Proces produkcji podlega stałemu monitorowaniu, kontroli i testom. W celu sprawdzania standardów produktu, Conformity of Production (COP) przeprowadzane są regularne testy produktów w celu weryfikacji ich zgodności z zasadami i wymaganiami określonymi Regulacją UN ECE R44.Wyniki testów COP są umieszczane w specyfikacji technicznej produktu.


Film opublikowany w Internecie odnosi się do testów prowadzonych przez ADAC na zlecenie ICRT
(International Consumer Research & Testing) stowarzyszenia skupiającego 40 organizacji
konsumenckich. Test został przeprowadzony zgodnie z protokołem EURO NCAP, w tym przypadku metodą różniąca się od testów przeprowadzanych na zgodność z Regulacją UN ECE R44.
Organizacje konsumenckie opublikowały wyniki testu ADAC’a, oceniając fotel samochodowy Chicco Proxima na 2-3 gwiazdki. Ważnym zaznaczenia jest fakt, że różne stowarzyszenia konsumenckie
posługują się różną skalą ocen, stąd ten wynik nie jest jednoznacznie określony. Przykładowo, stowarzyszenia Altroconsumo (Włochy) i STIWA (Niemcy) oceniły fotel samochodowy Chicco Proxima na 3
gwiazdki.
Wartym uwagi jest również fakt, że foteliki wielogrupowe, czyli przeznaczone dla szerszej grupy wiekowej/wagowej, zawsze wypadają w testach gorzej niż te foteliki, których grupa jest zindywidualizowana.
Fotel Chicco Proxima jest przeznaczona dla dzieci od 0 kg do 18 kg / 0 m – 3 lat . Tak więc ten przedział wiekowy fotela jest bardzo szeroki.

Fotelik Neptune 9 kg – 36 kg
· Fotel samochodowy Chicco Neptune jest zgodny z Regulacją UN ECE R44, która określa zasady i wymagania, które musza spełniać fotele samochodowe, aby być dopuszczonymi do obrotu na terenie Unii Europejskiej.
· Świadectwo homologacji na fotel Chicco Neptune zostało wydane przez NSAI- National Standard Authority of Ireland. Certyfikat nr: E24 44R-040024.
· Fotel samochodowy Chicco Neptune jest produkowany w fabryce firmy Artsana S.p.A UP80 we Włoszech, której system zarządzania spełnia standardy zgodne z normą EN ISO 9001:2008.
· Proces produkcji podlega stałemu monitorowaniu, kontroli i testom. W celu sprawdzania standardów produktu, Conformity of Production (COP) przeprowadza regularne testy produktów w celuweryfikacji ich zgodności z zasadami i wymaganiami określonymi Regulacją UN ECE R44. Wyniki testów COP są umieszczane w specyfikacji technicznej produktu.

W testach ADAC`a fotel Neptune otrzymał bardzo dobre wyniki w zakresie łatwości obsługi fotelika (3 gwiazdki), komfortu (4 gwiazdki) i czyszczenia (3 gwiazdki). Całościowa ocena dla Neptune to 1 gwiazdka .
Ocena ta wynika z tego, że fotelik w testach bezpieczeństwa (3-ech na 10 przeprowadzonych testów) wypadł gorzej. Przyczyną tego jest także fakt, że był testowany również jako fotelik bez oparcia, który pełni funkcję podstawki dla dużego dziecka. Taki rodzaj przeprowadzonego testu zawsze zaniża średnią ocenę bezpieczeństwa fotelika, przez to, że dziecko jest wówczas chronione przez samochodowe pasy bezpieczeństwa, a podstawka umożliwia jedynie posadzenie dziecka na odpowiedniej wysokości. Producent, firma Artsana zaleca możliwie jak najdłuższe przewożenie dziecka w foteliku z oparciem, ponieważ fotelik jest wówczas mocniej przytwierdzony do fotela samochodowego, jest bardziej stabilny i chroni dziecko przed zderzeniami bocznymi dzięki Bocznemu Systemowi Bezpieczeństwa.
Fotel Chicco Neptune jest przeznaczona dla dzieci od 9 kg do 36 kg / 1 rok – 12 lat . Przedział wiekowy /wagowy fotela jest bardzo szeroki.

Doświadczenie i dbałość o zadowolenie swoich klientów to jedne z podstawowych atutów producenta marki Chicco, który nie pozwolił by na dopuszczenie do obrotu na rynku produktu niebezpiecznego.
W kazdym kraju członkowskim Unii Europejskiej działa System Rapex. Najważniejszym celem istnienia systemu RAPEX jest zapewnienie szybkiej wymiany informacji pomiędzy Państwami Członkowskimi i Komisją Europejską odnośnie: zagrożeń dla życia lub zdrowia konsumentów – użytkowników określonego produktu, środków podjętych w Państwach Członkowskich w celu zapobieżenia wystąpieniu ww. zagrożeń.
Polski Punkt Kontaktowy Systemu RAPEX zlokalizowany jest w Departamencie Nadzoru Rynku Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wprowadza do systemu informacje o produktach stwarzających zagrożenie dla zdrowia lub życia, wykrytych na terytorium Polski.Dystrybuuje do innych organów nadzoru (np. organy celne, IH, GIS oraz ewentualnie inne organy) informacje o niebezpiecznych produktach zgłoszonych przez inne państwa.
Zarówno Fotel samochodowy Chicco Proxima jak i Neptune nie zostały zakwestionowane przez System Rapex i tym samym należą do grupy produktów bezpiecznych dla dzieci.


Zachęcam do zakupu fotela Chicco Proxima lub Chicco Neptune . Obecnie w ofercie znajduje się fotel Neptun z limitowanej serii Black Label z systemem alramującym odblokowanie szelek bezpieczeństwa. Pod koniec kwietnia 2010 na rynku pojawi się fotel Chicco Proxima z tej samej serii i z takim samym systemen alarmującym.

Pozdrawiam serdecznie ,

Iwona Porwat
Brand Manager


Mój list do Baby Collection przedstawiciela Chicco w Polsce

Dziękuję za szybką odpowiedź. Niestety po jej przeczytaniu mam jeszcze więcej wątpliwości. Bo albo testy homologacyjne nie są dokładne albo konsumenckie stronnicze. Po za tym nic nie wiedziałem o filmie przedstawiającym test zderzenia czołowego dla fotelika chicco proxima. Bo jeśli chodzi pani o film z tego linku [video=youtube;XSu1KUIFoz4]http://www.youtube.com/watch?v=XSu1KUIFoz4[/video] to po jego obejżeniu jestem zaniepokojony. Proszę mi wytłumaczyć na czym polegają różnice w metodologii że wyniki testów są tak różne od siebie (chodzi mi głównie o bezpieczeństwo) i jak to się ma to sytuacji podczas realnych zdarzeń drogowych?
Pozdrawiam.

Odpowiedź


BRAK ODPOWIEDZI NA POWYŻSZY LIST

Mój list do Baby Collection przedstawiciela Chicco w Polsce


Witam ponownie.
Raz jeszcze pragnę podziękować pani za wyczerpujacą odpowiedź na moje
pytania Dotyczące fotelików Chicco Proxima i Chicco Neptune, oraz
wyjaśnienie różnic pomiędzy testem homologacyjnym a testem
konsumenckim. Od jakiegoś czasu biorę udział w dyskusji na forum
internetowym na temat fotelików i wydaje mi się że zamieszczenie tam
pani wypowiedzi (chodzi mi o nasza korespondencję mailową) lub jej
fragmentów pomogła by wielu osobom podjąć decyzję i rozjaśnić
sytuację. Oczywiście uczynię to tylko za pani zgodą. Dziękuję raz
jeszcze za wyczerpujące informacje i pozdrawiam.



Odpowiedź

Szanowny Panie,

Dziękuję za maila i cieszę się, że moja odpowiedź odnośnie bezpieczeństwa
foteli Chicco Proxima i Neptune jest dla Pana wyczerpująca.



Pozdrawiam serdecznie / Best regards,

Iwona Porwat
Brand Manager


Mój list do Baby Collection przedstawiciela Chicco w Polsce

Witam.
Nie odpowiedziała pani na moją prośbę o publikacje naszej
korespondencji na forum internetowym. Czy ostatni Pani email mam
traktować jako zgodę?
Pozdrawiam


Odpowiedź

Dzień dobry,
Tak proszę bardzo.

Pozdrawiam serdecznie / Best regards,

Iwona Porwat
Brand Manager




Napisałem jeszcze do przedstawiciela Emmaljunga w Polsce, jednak nie otrzymałem zgody na publikację...
 
Gratuluję zaangażowania w temat - generalnie potwierdziło się tylko to co mieliśmy okazję obejrzeć w tv...

Nawet ciężko mi to komentować

Zachęcam do zakupu fotela Chicco Proxima lub Chicco Neptune . Obecnie w ofercie znajduje się fotel Neptun z limitowanej serii Black Label z systemem alramującym odblokowanie szelek bezpieczeństwa. Pod koniec kwietnia 2010 na rynku pojawi się fotel Chicco Proxima z tej samej serii i z takim samym systemen alarmującym.

spójrzmy prawdzie w oczy - firma Chicco postawiła na zarobki zamiast na konsumenta = bezpieczeństwo dzieci. Każdy konsument sam wyciągnie wnioski.

A tak przy okazji to ciekawe dlaczego nie wspomniano w programie o Renolux. Co prawda był moment gdy Paweł Kurpiewski z fotelik info prezentował "latająco koziołkujący" fotelik ale nie wspomniał ani nazwy ani dystrybutora.

Też mnie to ciekawi, ale nie chciałbym snuć teorii spiskowych

Jezeli chodzi o krótką odpowiedź na Pana pytanie czy jest bezpieczny? Tak jest.
Jeżeli chodzi o NextConforta czy 360 to NextConfort jest napewno bardziej komfortowy dla dziecka. I ja mimo wszystko chyba wybrałbym NextConforta.

Tak jest bezpieczny ? Hmmmm na filmie chyba obalono ten mit, ale może wszyscy odczuwamy zbiorowe złudzenie ? Chyba, że jest bezpieczny podczas postoju....
W dodatku uważam, że najważniejsze jest bezpieczeństwo a nie komfort.

Napisałem jeszcze do przedstawiciela Emmaljunga w Polsce, jednak nie otrzymałem zgody na publikację...

A cóż mają do ukrycia ? Fakt nie informowania nieświadomych konsumentów na ich stronie o zaistniałej sytuacji jest nie do przyjęcia - niestety żyjemy w dziwnym kraju, ale mam głęboką nadzieję, że konsumenci wyciągną wnioski z zaistniałych sytuacji...

Mam ogromną nadzieję, że nie będzie musiało dojść do niepotrzebnej tragedii żeby producenci zwrócili uwagę na zagrożenie a nie tylko na zyski.
 
Całe szczęście testy zderzeniowe ADAC co niektórym otworzyły oczy i być może ludzie przestaną ślepo wierzyć reklamie... a ta dźwignią handlu jest, co każdy mały handlowiec wie. A na poparcie tej tezy proponuje przeczytać i zastanowić się czy to jest test, artykuł w "auto świat" Test fotelików dziecięcych. Zobacz w którym dziecko będzie bezpieczne
W "teście" między innymi foteliki firmy Ramatti (strona 7 i 11). Proszę zwrócić uwagę na informację na ich stronie dotyczącą gwiazdek :) RAMATTI - Eksperci w fotelikach i spróbować znaleźć te gwiazdki w "teście" "auto świat" Tak powstają legendy... O ile artykuł łatwo ocenić i zorientować się o co chodzi to takie informacje są o dużo trudniejsze do rozszyfrowania. Coneco na swojej stronie milczy na temat "testu" (w teście strona 12)...i dobrze. być może wersja papierowa różni się od "online", ale ja tak jak wielu ludzi czytam tylko online :)

Dla porównania test na nienieckim "AUTO BILD" (niemiecki "Auto Świat) http://www.autobild.de/artikel/kinde...t_1136425.html (przy zdjęciu są strzałki do następnych stron testu) Nie znam niemieckiego wiec co do treści się nie wypowiadam... zdjęcia prawie te same... prawie. A na zakończenie link do artykułu-testu w "Auto-motor i sport" http://www.auto-motor-i-sport.pl/ma...n-X-fix-Kiddy-Discovery-pro-Concord-8833.html
 
Ostatnia edycja:
Witam serdecznie,
zastanawiamy się z mężem nad wyborem fotelika. Jesteśmy gotowi nawet wziąć na raty, ponieważ szukamy czegoś bezpiecznego. Bardzo proszę o poradę, który z jest odpowiedni: Bebe Confort Iseos (nie mam funkcji isofix w samochodzie) czy może Roemer King plus? Może może Pan zaoferować jakiś inny model lub firmę godną polecenia?
Pozdrawiam
 
Na jednej sronie znalazlam testy fotelika bebe confort iseoe dostal 4 gwaizdki za bezpieczenistwo. Ale niestety nie wiem czy one sa wiarygodne.
Ja tez walsnie zastanawiam sie nad kupnem fotelika od 9 kg mysle nad kupnem albo tego modelu albo maxi cosi prori lub toby co o tym myslicie
 
reklama
Witam serdecznie,
zastanawiamy się z mężem nad wyborem fotelika. Jesteśmy gotowi nawet wziąć na raty, ponieważ szukamy czegoś bezpiecznego. Bardzo proszę o poradę, który z jest odpowiedni: Bebe Confort Iseos (nie mam funkcji isofix w samochodzie) czy może Roemer King plus? Może może Pan zaoferować jakiś inny model lub firmę godną polecenia?
Pozdrawiam
Witam dużo porad znajduje się na tym wątku https://www.babyboom.pl/forum/tu-za...hodowy-dla-dziecka-poradnik-39093/index2.html.
Ale jako że pytanie padło tutaj to postaram się odpowiedzieć. Proszę wziąć kartkę i zapisać na niej w jakim przedziale wagowy szukacie państwo fotelika. Domyślam się że zapewne od 9-18kg. Następnie poszukać na forum lub fotelik info i bardzo wstępnie wybrać modele kierując się przede wszystkim wynikami testów zderzeniowych (nie mylić z homologacją). poza tym można samemu wyznaczyć kryteria np czy fotel będzie często przekładany do innego auta? I tutaj wygrają modele których montaż jest prosty i szybki. Proszę spisać te modele na kartkę zarezerwować dzień wolny jechać do sklepu samochodem i z dzieckiem i dokładnie, nie spiesząc się sprawdzić który najlepiej pasuje do samochodu i dla dziecka. Czasem okazuje sie że super fotelik nie spełni swojej roli bo nie da się go poprawnie zamocować. Fotel mocujemy dokładnie według instrukcji! Zawsze!
Co do podanych modeli. No cóż Bebe Confort Iseos był testowany jedynie z isofix więc ten mocowany pasem nie jest testowany. Co nie znaczy że nie warto go kupić albo że jest zły. Zasadniczo siedzisko jest to samo, różnią się sposobem montażu (to duża różnica). Należałoby zwrócić szczególną uwagę jak "trzyma" się w samochodzie po zamontowaniu pasem. Czyli bez przymiarki ani rusz :) Roemer King plus wypada dobrze w teście ale tak jak już wspomniałem proszę przymierzyć w samochodzie kilka modeli, sprawdzić jak się montują, czy pasy nie są za krótkie, czy fotel jest stabilny, jak siedzi w nim dziecko i dopiero wtedy podjąć decyzję. Godny uwagi będzie też maxi cosi TOBI (2009) Sam tez za jakiś czas będę zmieniał fotelik dla dziecka z grupy 0+ na grupę I więc mam swoje typy ale nie chciałbym ich nażucać. powiem tyle ze modele o których państwo myślicie są godne polecenia...ale tylko wtedy gdy dadzą się prawidłowo zamocować w w państwa aucie. Pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:
Do góry