reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

  • Czy pomożesz Iwonie nadal być mamą? Zrób, co możesz! Tu nie ma czasu, tu trzeba działać. Zobacz
reklama

Jak wybrać bezpieczny fotelik samochodowy dla dziecka ? - Poradnik

reklama
Witam,
również mam pytanie o najlepszy fotelik samochodowy w przedziale 15-36 kg. Dziecko jest wysokie a oprócz tego dobrze by było aby fotelik był jednocześnie z możliwością montowania na isofix i bez. Czy wybierać tylko pomiędzy fotelikami z testów z roku 2012 i 2011? Z góry dziękuje za odpowiedź

Z opcją z i bez - romer kidfix, romer kidfix sict, cybex solution x2 fix - warto wybierać z w miarę najświeższych badań gdyż w szczególności kategorii 15-36 niedawno dopiero pojawiły się poduszki typu sict jak w romerze czy solutionie...
 
Witam,
a fotelik Jane Montecarlo R1 (Isofix), bądź Maxi-Cosi Rodi AirProtect czy Casualplay Protector Fix (ISOFIX). Czy są warte zastanowienia??
 
Witam wszystkich. Po przeczytaniu pierwszego postu odnośnie fotelików mam mały mętlik w głowie :)
Mój mały maluszek ma już ponad 5 miesięcy i 9,5 kg ale powoli wolę przymierzać się do kupna większego fotelika ze względu na fundusze aby zebrać i na spokojnie wybrać coś konkretnego. Z pierwszego tematu najlepszy był by wybór fotelika od 9-19 kg ale wolę wydać raz a porządnie (oczywiście mogę się mylić) i kupić coś konkretnego.

Wybór padł na fotelik od 9-36 i ze wszystkich najlepiej wychodzi Recaro Young Sport choć na testach ADAC nie ma go na liście. Forelik konkretny z dobrze chroniącymi głowę bocznymi " poduszkami" . Następny na oku był
fotelik Maxi Cosi Mobi 9-25 kg lecz w specyfikacji jest , że fotelik przeznaczony do jazdy tyłem co jakoś zniechęciło mnie do tego a dodatkowo przy opcji sprawdzenia fotelika do wózka nie było mojego auta Seat Ibiza 2 98r 5 drzwiowy, na stronie Maxi Cosi auta są od 2002 roku. Ostatnim typem jest fotelik Ramatti Formula polskiej firmy. Znajoma w sklepie powiedziała, że testy wypadły świetnie lecz nie ma testów ADAC ponoć z przyczyn finansowych ( Recaro Young Sport też nie ma :) )


Co do ceny: Fakt jestem w stanie kupić np nowy Recaro Young Sport choć kosztuje 700 zł co jak autor przedstawił dzieląc cena na ilość lat korzystania fotelik nabiera niskich cen rocznie względem bezpieczeństwa i komfortu pociechy. Jak wspomniałem moje typy są Recaro Young Sport, Maxi Cosi Mobi (tu ew proszę o wyjaśnienie dlaczego jest skonstruowany aby jechać tyłem do kierunku jazdy) i Ramatti Formula.


Z góry dziękuję za porady.
 
Witam,

Szukamy fotelika w przedziale 9-18 kg. Nasz
syn ma 9 miesięcy i waży 10kg. Samochód Volvo V70 II generacji oraz
Deawoo Matiz. Obydwa samochody nie są wyposażone w system Isofix. W Volvo
jest możliwość montażu uchwytu Isofix (koszt około 100-150PLN).

Czy wybrać fotelik z systemem Isofix czy bez?Dziecko jeździ w obydwu
samochodach (jednak głównie w Volvo).

Mierzyliśmy Cybex Pallas 2 Fix (z braku w sklepie Juno-Fix), Romer
King Plus oraz KIDDY Guardian Pro 2 (ten z przedziału 9-36kg, chociaż
sumienie mi podpowiada aby wybrać fotelik z przedziału 9-18kg, nie wiem
czy słusznie) . Pierwszy kontakt dziecka z poduchą w Cybexie i Kiddy
przebiegł spokojnie:) Jednak nie dało nam to odpowiedzi, króry z
fotelików wybrać.

W tym momencie z przedziału 9-18kg biorę pod uwagę:
- Romer King Plus
- Romer Safefix Plus (chyba ostatnio cena na e-fotelik była niższa)
- Cybex Juno-Fix.
Najbliżej mi do Cybexa (ta poduszka podświadomie daje poczucie
bezpieczeństwa dla dziecka).

Proszę o podpowiedź, w którą stronę kierować swoje poszukiwania.
Budżet około 1000 PLN.

Dziękuję

Pozdrawiam

Michał
 
Witam wszystkich. Po przeczytaniu pierwszego postu odnośnie fotelików mam mały mętlik w głowie :)
Mój mały maluszek ma już ponad 5 miesięcy i 9,5 kg ale powoli wolę przymierzać się do kupna większego fotelika ze względu na fundusze aby zebrać i na spokojnie wybrać coś konkretnego. Z pierwszego tematu najlepszy był by wybór fotelika od 9-19 kg ale wolę wydać raz a porządnie (oczywiście mogę się mylić) i kupić coś konkretnego.

Wybór padł na fotelik od 9-36 i ze wszystkich najlepiej wychodzi Recaro Young Sport choć na testach ADAC nie ma go na liście. Forelik konkretny z dobrze chroniącymi głowę bocznymi " poduszkami" . Następny na oku był
fotelik Maxi Cosi Mobi 9-25 kg lecz w specyfikacji jest , że fotelik przeznaczony do jazdy tyłem co jakoś zniechęciło mnie do tego a dodatkowo przy opcji sprawdzenia fotelika do wózka nie było mojego auta Seat Ibiza 2 98r 5 drzwiowy, na stronie Maxi Cosi auta są od 2002 roku. Ostatnim typem jest fotelik Ramatti Formula polskiej firmy. Znajoma w sklepie powiedziała, że testy wypadły świetnie lecz nie ma testów ADAC ponoć z przyczyn finansowych ( Recaro Young Sport też nie ma :) )


Co do ceny: Fakt jestem w stanie kupić np nowy Recaro Young Sport choć kosztuje 700 zł co jak autor przedstawił dzieląc cena na ilość lat korzystania fotelik nabiera niskich cen rocznie względem bezpieczeństwa i komfortu pociechy. Jak wspomniałem moje typy są Recaro Young Sport, Maxi Cosi Mobi (tu ew proszę o wyjaśnienie dlaczego jest skonstruowany aby jechać tyłem do kierunku jazdy) i Ramatti Formula.


Z góry dziękuję za porady.




Zanim założyciel tematu się wypowie wrzucę swoje trzy grosze, może pomogę w kilku kwestiach ;)
Do przesiadki macie spokojnie jeszcze jakieś pół roku- z pierwszego fotelika dziecię wyrośnie jak główka wysunie się poza obrys fotelika (oczywiście nie cała, a jej czubek;), lub nie da się go poprawnie przypiąć uprzężą (bez kurteczek itp!!!! ), ale planować jest dobrze.
Foteliki 9-36 brzmią dobrze ale trzeba pamiętać o 2 rzeczach: Raz po roczku dziecko przybiera już znacznie wolniej i ta tendencja się utrzymuje (inaczej byśmy ważyli po 400kg i mieli 5m wzrostu ;D. ( proszę sprawdzić na siatkach centylowych kiedy Pana dziecko osiągnie magiczne 18kg- zaskoczy to Pana ;) ) Dwa - termin przydatności fotelika to ok 5 lat ze względu na starzenie się materiałów i postęp technologiczny - więc kupowanie fotelika na 10 lat mija się z celem. (poza tym zniszczenie tapicerki, zapięć i pasów też ma spore znaczenie! Poza tym mają one zazwyczaj znikomą regulację pozycji spoczynkowej (Recaro trzeba odpinać przed zmianą położenia, mimo to i tak jest dość pionowy w porównaniu z większością 9-18). Jak dziecko lubi pospać w aucie, może pojawić się problem z opadającą główką- mało komfortowe dla rodziców i samego zainteresowanego.

Recaro był testowany w OEAMTC w 2007r - czyli austriacki odpowiednik ADAC. Uzyskał tam 3* za bezp. czyli zadowalające - teraz w rundzie jesiennej 2012 był powtórnie testowany i powtórzył wyniki.
MC Mobi był testowany jedynie w skandynawskich ośrodkach. Jazda tyłem powinna zachęcać nie zniechęcać bo jest to zdecydowanie bardziej bezpieczna forma przewożenia dzieci!!! tutaj dla wzrokowców dlaczego - http://www.youtube.com/watch?v=sssIsceKd6U , ale warto też poczytać na ten temat. Mobi wystarcza dla przeciętnego dziecka do ok 3 lat ze względu na dość niskie oparcie. Ale plusem jest to, że do takiego fotela można przesadzić już pow. 6 miesięcy (dziecko stabilnie siedzące ) bez strachu o przeciążenia wynikające z jazdy przodem.
Alternatywą jest britax Multitech 2 - 9-25 też montowany tyłem, ale i przodem - tyle że z większymi możliwościami regulacji wys. zagłówka.

Ramatti to loteria jeśli nie powiedzieć wprost- glut ;) Testowane w ADAC ponoć były, ale nie chcą się tym do końca pochwalić, więc to tylko krążąca legenda. Mają więc jedynie testy homologacyjne ECE dopuszczające do sprzedaży - (styropianowe klocki w pokrowcach też je maja, więc to żaden wyznacznik) ODRADZAM!

Nie mniej na co się Pan nie zdecyduje trzeba sprawdzić, czy da się stabilnie zamontować w Pana samochodzie no i czy dziecko będzie pasowało do danego fotelika. Najłatwiejszym rozwiązaniem jest 9-18 i przesiadka ok. roczku. Mimo to zachęcam do wożenia dziecka tyłem!!!!! ;D
 
Witam,

Szukamy fotelika w przedziale 9-18 kg. Nasz
syn ma 9 miesięcy i waży 10kg. Samochód Volvo V70 II generacji oraz
Deawoo Matiz. Obydwa samochody nie są wyposażone w system Isofix. W Volvo
jest możliwość montażu uchwytu Isofix (koszt około 100-150PLN).

Czy wybrać fotelik z systemem Isofix czy bez?Dziecko jeździ w obydwu
samochodach (jednak głównie w Volvo).

Mierzyliśmy Cybex Pallas 2 Fix (z braku w sklepie Juno-Fix), Romer
King Plus oraz KIDDY Guardian Pro 2 (ten z przedziału 9-36kg, chociaż
sumienie mi podpowiada aby wybrać fotelik z przedziału 9-18kg, nie wiem
czy słusznie) . Pierwszy kontakt dziecka z poduchą w Cybexie i Kiddy
przebiegł spokojnie:) Jednak nie dało nam to odpowiedzi, króry z
fotelików wybrać.

W tym momencie z przedziału 9-18kg biorę pod uwagę:
- Romer King Plus
- Romer Safefix Plus (chyba ostatnio cena na e-fotelik była niższa)
- Cybex Juno-Fix.
Najbliżej mi do Cybexa (ta poduszka podświadomie daje poczucie
bezpieczeństwa dla dziecka).

Proszę o podpowiedź, w którą stronę kierować swoje poszukiwania.
Budżet około 1000 PLN.

Dziękuję

Pozdrawiam

Michał


Trochę Panu namieszam ;D
Poduchy są mniej szczęśliwym rozwiązaniem od normalnej uprzęży. Zachęcają wysokie noty w testach, ale trzeba pamiętać o jednej kwestii- poducha jest jedna na cały okres użytkowania, czyli teoretycznie dla dziecka ważącego 9kg -9-12mcy i 18kg (3-4latka) Przez ten czas dziecko się zmienia diametralnie. Poducha nie, stąd logiczne podejrzenia, że jest projektowana pod rozmiar manekinów używanych do testów, by dostać jak najwyższe noty. Poza tym manekin nie pokaże jednego- uszkodzeń twarzo-czaszki w trakcie silnego uderzenia o poduchę- dziecko może inaczej to odebrać. Inna kwestia- wentylacja w lecie kiedy człowiek poci się stojąc.

Wniosek- poszukać czegoś z wewnętrznymi pasami (posiadającymi wielostopniową regulację wysokości i płynne naciąganie, dla poczucia bezpieczeństwa ;)
 
Witam dziękuję za zobrazowanie fotelików montowanych tyłem, daje do myślenia. Jedyne co mnie zastanawia to już większe dziecko, któremu nóżki wystają za fotelik przykład http://fotelik.info/images/bib/fotelik_foteliki_tylem_nozki-2745X.jpg http://www.rambdal.republika.pl/tyl.jpg nogi wyciągnięte na oparcie nie wyglądają za dobrze, choć testy zderzeniowe jak najbardziej zachęcają i przełożenie siły na fotelik. Wczoraj miałem okazję w końcu obejrzeć Recaro i odpadł momentalnie, strasznie ciasny a dziecko ubrane w cieplejsze ciuszki będzie skrępowane. Zainteresowanie żony wzbudził Romer King Plus, montowanie pasów z dociągnięciem przez oparcie fotelika sprawia, że ten przylega do siedzenia idealnie. Podniosłem fotelik razem z fotelem+stelarz a ten nie drgnął. Czy Romer raczej mało polecany ?
 
Trochę Panu namieszam ;D
Poduchy są mniej szczęśliwym rozwiązaniem od normalnej uprzęży. Zachęcają wysokie noty w testach, ale trzeba pamiętać o jednej kwestii- poducha jest jedna na cały okres użytkowania, czyli teoretycznie dla dziecka ważącego 9kg -9-12mcy i 18kg (3-4latka) Przez ten czas dziecko się zmienia diametralnie. Poducha nie, stąd logiczne podejrzenia, że jest projektowana pod rozmiar manekinów używanych do testów, by dostać jak najwyższe noty. Poza tym manekin nie pokaże jednego- uszkodzeń twarzo-czaszki w trakcie silnego uderzenia o poduchę- dziecko może inaczej to odebrać. Inna kwestia- wentylacja w lecie kiedy człowiek poci się stojąc.

Wniosek- poszukać czegoś z wewnętrznymi pasami (posiadającymi wielostopniową regulację wysokości i płynne naciąganie, dla poczucia bezpieczeństwa ;)

Są to argumenty do przemyślenia. Odrzucając Cybex'a nadal jednak mam problem, czy wybierać fotelik z Isofix czy bez. Jeżeli z Isofix, to musi mieć również możliwość montażu za pomocą pasów bezpieczeństwa. W Volvo niewielkim kosztem można założyć uchwyty Isofix i Top Tether. W Matizie nie sądzę ;) (ta fura nie przekracza tras dłuższych niż 5km ;)

Jeżeli Romer i isofix+pasy to chyba tylko Safefix Plus lub Duo Plus. Tylko czy to się zmieści na tylnym siedzeniu Matiza?:)

Pozdrawiam
 
reklama
Do góry