reklama
Forum BabyBoom

Dzień dobry...

Starasz się o maleństwo, wiesz, że zostaniecie rodzicami a może masz już dziecko? Poszukujesz informacji, chcesz się podzielić swoim doświadczeniem? Dołącz do naszej społeczności. Rejestracja jest bezpieczna, darmowa i szybka. A wsparcie i wdzięczność, które otrzymasz - nieocenione. Podoba Ci się? Wskakuj na pokład! Zamiast być gościem korzystaj z wszystkich możliwości. A jeśli masz pytania - pisz śmiało.

Ania Ślusarczyk (aniaslu)

reklama

Autyzm objawy

Ann_a33

Zaciekawiona BB
Dołączył(a)
22 Listopad 2021
Postów
64
Cześć dziewczyny. Zwracam się do Was z zapytaniem, bo może któraś z Was to przeszła lub miała podobny dylemat. Otóż urodziłam synka który m teraz 6 miesiecy. Od samego początku był mało ruchliwy, spokojny, dużo spał , uciekał gdzieś wzrokiem ale to też dla tego że mocno mi się odgina do tyl, robił mostek, teraz też ma te same objawy, próby trakcyjna ujemną, wygina się, napina , nie trzyma głowy. Ma oslabione napiecie w dolnym odcinkj i wzmozone napiecie w odcinku szyjnym , barki. Także miał podcięte wedzidelko. Problem jest w tym że mając te 6 miesiecy nie chce głużyć nie mówiąc już o gwaozeniu. Wydaje mało dźwięków, ciężko nawiązać z nim kontakt wzrokowy bo odgina glowe do tyl jak mu się wejdzie w " kadr" ale nie raz uda się że skupi ten wzrok na chwilę. Zdąży się ze kilka razy dziennie odpowie na usmiech ale nie można go rozśmieszyć bo żadne zabawy go nie śmieją. Zaczynam się martwić że to może być autyzm. Czy któraś z Was miała podobna sytuację lub objawy które nie świadczyły jednak o autyzmie? Albo jest tu mama której dziecko jest chore i ma zdiagnozowany autyzm i mogłaby mi wytłumaczyć jak to może się objawiać u tak malego dziecka ? Na czym to wgl polega ? Czy dziecko w późniejszym czasie da radę nor.alnie funkcjonować wśród rówieśników?
Piszę ten post ponieważ chce zrozumieć, jeśli moje dziecko będzie chore to nie przestanę go kochać ale chciałabym zrozumieć tą chorobę a zarazem wiedzieć czego mogę się spodziewać.
 
reklama
Hej
Nie powiem Ci z doświadczenia, ale sporo czytałam na ten temat. W tym wieku można szukać już diagnozy (warto poczytać na temat np Centrum Metody Krakowskiej). Czytałam różne historie - wiele z pozytywnym zakończeniem (albo autyzm nie został potwierdzony mimo "objawów", albo dziecko pięknie wyprowadzone i radzące sobie doskonale). Jest bardzo wiele zmiennych. Szukaj konsultacji specjalistycznych. Wcale nie jest za wcześnie.
Poza tym możesz ćwiczyć z dzieckiem sama. Np. są karty do wczesnej stymulacji niemowląt (stymulacja funkcji poznawczych) właśnie do poprawy kontaktu wzrokowego, są też różne proste metody, by ćwiczyć taki kontakt, są też słuchowiska dla tak małych dzieci. Nawet jeśli diagnoza nie potwierdziłaby się (czego Ci życzę! bo Twoje dziecko może być spokojne, nie musi być śmieszkiem, a problem z napięciem mięśniowym może być tu bardzo istotny), to takie wsparcie rozwoju działa na korzyść dziecka.
 
Witam. Moja córka została zdiagnozowana w wieku 3 lat (autyzm wczesnodziecięcy) ale jej zachowanie niepokoiło nas już od początku. Słaby kontakt wzrokowy, brak wspólnego pola zainteresowania, rozśmieszenie jej było bardzo trudne, nadwrażliwość dotykowa, trudności z samoregulacją np. nie umiała się wyciszyć do snu, nadpobudliwość ruchowa, zabawa na 3 sekundy i dalej biegiem, przerzutność uwagi, problemy ze snem, praktycznie ciągły wysoki płacz, wrzask przy zmianie otoczenia, który trudno było uspokoić, problemy z gryzieniem i jedzeniem. Później doszedł brak gaworzenia, opóźnienie rozwoju mowy, echolalie, brak mowy spontanicznej, zaburzenia przetwarzania słuchowego, brak chęci nawiązywania relacji z dziećmi, ataki histerii i agresji, zaburzenia opozycyjni -buntownicze, niezgrabność ruchów wynikająca z problemów z napięciem mięśniowym.
Nie miała typowych objawów, reagowała na imię, pięknie pokazywała palcem, miała bogaty zasób słów, nie układała zabawek w rzędy... Niby zdrowe dziecko ale było jakoś tak trudno. Terapeuci też nie byli pewni diagnozy ale psychiatrzy z synapsis nie mieli wątpliwości. Córka ma 4 lata, od roku chodzi do przedszkola integracyjnego, w którym ma nauczyciela wspomagającego. Powoli zaczyna wchodzić w relacje z dziećmi, mowa pięknie się rozwija. Od roku ma również zajęcia WWR i z programu za życiem. W tym roku poszła również na zajęcia TUS. Ten rok to była ogrooomna zmiana. Pojawiła się mowa spontaniczna, możemy porozmawiać 🙂, przy małym wsparciu jest dzieckiem samodzielnym tak jak inne 4 latki. Bardziej emocjonalnym, bardziej wycofanym niż rówieśnicy ale powolutku i to zaczyna się zmieniać. Mam nadzieję, że w przyszłosci będzie w pełni samodzielnym, szczęśliwym człowiekiem .
 
Ostatnia edycja:
Cześć dziewczyny. Zwracam się do Was z zapytaniem, bo może któraś z Was to przeszła lub miała podobny dylemat. Otóż urodziłam synka który m teraz 6 miesiecy. Od samego początku był mało ruchliwy, spokojny, dużo spał , uciekał gdzieś wzrokiem ale to też dla tego że mocno mi się odgina do tyl, robił mostek, teraz też ma te same objawy, próby trakcyjna ujemną, wygina się, napina , nie trzyma głowy. Ma oslabione napiecie w dolnym odcinkj i wzmozone napiecie w odcinku szyjnym , barki. Także miał podcięte wedzidelko. Problem jest w tym że mając te 6 miesiecy nie chce głużyć nie mówiąc już o gwaozeniu. Wydaje mało dźwięków, ciężko nawiązać z nim kontakt wzrokowy bo odgina glowe do tyl jak mu się wejdzie w " kadr" ale nie raz uda się że skupi ten wzrok na chwilę. Zdąży się ze kilka razy dziennie odpowie na usmiech ale nie można go rozśmieszyć bo żadne zabawy go nie śmieją. Zaczynam się martwić że to może być autyzm. Czy któraś z Was miała podobna sytuację lub objawy które nie świadczyły jednak o autyzmie? Albo jest tu mama której dziecko jest chore i ma zdiagnozowany autyzm i mogłaby mi wytłumaczyć jak to może się objawiać u tak malego dziecka ? Na czym to wgl polega ? Czy dziecko w późniejszym czasie da radę nor.alnie funkcjonować wśród rówieśników?
Piszę ten post ponieważ chce zrozumieć, jeśli moje dziecko będzie chore to nie przestanę go kochać ale chciałabym zrozumieć tą chorobę a zarazem wiedzieć czego mogę się spodziewać.
Po pierwsze z takimi objawami pójdź do neurologa i dobrego rehabilitanta pracującego z niemowlętami. To może być dużo rzeczy innych niż autyzm.
Mieliście badanie wzroku? Słuchu? sprawdzaliście napięcie mięśniowe? Robiliście badanie neurologiczne? Może ma refluks?
 
Po pierwsze z takimi objawami pójdź do neurologa i dobrego rehabilitanta pracującego z niemowlętami. To może być dużo rzeczy innych niż autyzm.
Mieliście badanie wzroku? Słuchu? sprawdzaliście napięcie mięśniowe? Robiliście badanie neurologiczne? Może ma refluks?
Badanie wzroku prawidłowe oraz słuchu. Miał 2 torbiele podciemięczkowe w wieku 3 miesiecy jak kial USG ale na 5 miesiecy jak miał robiony rezonans to wyszło że już się wchlonely i badanie ok tak samo jak EEG głowy. Z napięciem mięśniowym ma problem , miał cięte wedzidelko też w wieku około 4 miesiące. Refluks niezniagnozowany ale ma leczone zaparcia. Jest opóźniony w rozwoju. Martwi mnie właśnie to nie skupianie wzroku, brak śmiechu w głos podczas rozśmieszania . Na zabawkach skupią ładnie wzrok tylko nie na ludziach.
 
Witam. Moja córka została zdiagnozowana w wieku 3 lat (autyzm wczesnodziecięcy) ale jej zachowanie niepokoiło nas już od początku. Słaby kontakt wzrokowy, brak wspólnego pola zainteresowania, rozśmieszenie jej było bardzo trudne, nadwrażliwość dotykowa, trudności z samoregulacją np. nie umiała się wyciszyć do snu, nadpobudliwość ruchowa, zabawa na 3 sekundy i dalej biegiem, przerzutność uwagi, problemy ze snem, praktycznie ciągły wysoki płacz, wrzask przy zmianie otoczenia, który trudno było uspokoić, problemy z gryzieniem i jedzeniem. Później doszedł brak gaworzenia, opóźnienie rozwoju mowy, echolalie, brak mowy spontanicznej, zaburzenia przetwarzania słuchowego, brak chęci nawiązywania relacji z dziećmi, ataki histerii i agresji, zaburzenia opozycyjni -buntownicze, niezgrabność ruchów wynikająca z problemów z napięciem mięśniowym.
Nie miała typowych objawów, reagowała na imię, pięknie pokazywała palcem, miała bogaty zasób słów, nie układała zabawek w rzędy... Niby zdrowe dziecko ale było jakoś tak trudno. Terapeuci też nie byli pewni diagnozy ale psychiatrzy z synapsis nie mieli wątpliwości. Córka ma 4 lata, od roku chodzi do przedszkola integracyjnego, w którym ma nauczyciela wspomagającego. Powoli zaczyna wchodzić w relacje z dziećmi, mowa pięknie się rozwija. Od roku ma również zajęcia WWR i z programu za życiem. W tym roku poszła również na zajęcia TUS. Ten rok to była ogrooomna zmiana. Pojawiła się mowa spontaniczna, możemy porozmawiać 🙂, przy małym wsparciu jest dzieckiem samodzielnym tak jak inne 4 latki. Bardziej emocjonalnym, bardziej wycofanym niż rówieśnicy ale powolutku i to zaczyna się zmieniać. Mam nadzieję, że w przyszłosci będzie w pełni samodzielnym, szczęśliwym człowiekiem .
Kiedy poszliście z dzieckiem do lekarza ? I jaki to lekarz ? Czy to tak jak pisalas wyzej psychiatra diagnozuje ? Bardzo się cieszę że takie postępy są u Was i na pewno będzie szczęśliwym i samodzielnym dzieckiem ❤️
Czy macie jakiś sposób na skupianie wzroku na osobach ? Jak zachęcić do tego niemowle ? Brakuje mi już pomysłów.
 
Kiedy poszliście z dzieckiem do lekarza ? I jaki to lekarz ? Czy to tak jak pisalas wyzej psychiatra diagnozuje ? Bardzo się cieszę że takie postępy są u Was i na pewno będzie szczęśliwym i samodzielnym dzieckiem ❤️
Czy macie jakiś sposób na skupianie wzroku na osobach ? Jak zachęcić do tego niemowle ? Brakuje mi już pomysłów.
1. Robisz wszystko w kontakcie wzrokowym, przewijasz patrząc w oczy, kąpiesz, nie nosisz tyłem do siebie.
2. W obecności dziecka nie stosujesz elektroniki.
3. Ograniczasz inne bodźce niż twarz rodziców.
4. Wprowadzasz zabawę w „a ku ku” i robisz to przy każdej możliwej okazji.
5. Mówisz do dziecka - wszystko mu opisujesz, patrzysz przy tym na jego twarz.
6. Warto ograniczyć wszystkie grające i świecące zabawki, lustra.
Generalnie przez cały czas aktywności dziecka zmuszasz go do kontaktu wzrokowego.

Badanie wzroku prawidłowe oraz słuchu. Miał 2 torbiele podciemięczkowe w wieku 3 miesiecy jak kial USG ale na 5 miesiecy jak miał robiony rezonans to wyszło że już się wchlonely i badanie ok tak samo jak EEG głowy. Z napięciem mięśniowym ma problem , miał cięte wedzidelko też w wieku około 4 miesiące. Refluks niezniagnozowany ale ma leczone zaparcia. Jest opóźniony w rozwoju. Martwi mnie właśnie to nie skupianie wzroku, brak śmiechu w głos podczas rozśmieszania . Na zabawkach skupią ładnie wzrok tylko nie na ludziach.
Rehabilitujecie? Może warto rozważyć zmianę metody?
Miał badanie słuchu ABR?
 
1. Robisz wszystko w kontakcie wzrokowym, przewijasz patrząc w oczy, kąpiesz, nie nosisz tyłem do siebie.
2. W obecności dziecka nie stosujesz elektroniki.
3. Ograniczasz inne bodźce niż twarz rodziców.
4. Wprowadzasz zabawę w „a ku ku” i robisz to przy każdej możliwej okazji.
5. Mówisz do dziecka - wszystko mu opisujesz, patrzysz przy tym na jego twarz.
6. Warto ograniczyć wszystkie grające i świecące zabawki, lustra.
Generalnie przez cały czas aktywności dziecka zmuszasz go do kontaktu wzrokowego.


Rehabilitujecie? Może warto rozważyć zmianę metody?
Miał badanie słuchu ABR?
A co jeśli dziecko unika kontaktu wzrokowego mimo że ja na niego patrze ? Odwraca sie na scisne, lampę lub szuka czegoś innego, odchyla glowe do tyl. Próbuję właśnie nawiązywać kontakt ale on nie chce. Spojrzy chwilę a czadem nie da się go " zmusic"
 
reklama
A co jeśli dziecko unika kontaktu wzrokowego mimo że ja na niego patrze ? Odwraca sie na scisne, lampę lub szuka czegoś innego, odchyla glowe do tyl. Próbuję właśnie nawiązywać kontakt ale on nie chce. Spojrzy chwilę a czadem nie da się go " zmusic"
Podawaj zabawki na wysokości swojego wzroku - nigdy z boku.
Łap kontakt w każdej sytuacji - nawet na sekundę. Innej metody w sumie nie ma :(
 
Do góry